بعضی از زنان ایرانیِ خارج کشور در اعتراض به قوانین پوشش در ایران، تقریبا خودشون رو برهنه کردن. برای ما سوال بود که آیا واقعا توی کشورهای صنعتی، لخت شدن در مکان‌های عمومی قانونیه؟ توی این پست، سه کشور صنعتی آمریکا، فرانسه و بریتانیا رو بررسی کردیم: ۱⃣ قوانین برهنگی در ایالات_متحده از هر ایالت […]

بعضی از زنان ایرانیِ خارج کشور در اعتراض به قوانین پوشش در ایران، تقریبا خودشون رو برهنه کردن. برای ما سوال بود که آیا واقعا توی کشورهای صنعتی، لخت شدن در مکان‌های عمومی قانونیه؟
توی این پست، سه کشور صنعتی آمریکا، فرانسه و بریتانیا رو بررسی کردیم:

۱⃣ قوانین برهنگی در ایالات_متحده از هر ایالت به ایالتی دیگر متفاوت است. قانون به‌طور کلی برهنگی (شامل نشان دادن اندام تناسلی یا نوک سینه‌های زنانه) در مکان‌های عمومی را ممنوع می‌کند.

برهنگی در ملک شخصی به گونه‌ای که برای عموم قابل رویت باشد (مثلاً از پنجره باز اتاق یا آفتاب گرفتن برهنه در حیاط) غیرقانونی و یک جرم جنایی است که در اکثر ایالت‌ها جریمه نقدی یا زندان را در پی دارد.
در برخی ایالت‌ها مانند سیاتل، بخش‌هایی از ایالت فلوریدا و اورگان، برهنگی ساده مجاز است.

۲⃣ آیا می‌توانید در همه جای فرانسه برهنه بروید؟ طبق ماده‌ی ۲۲۲-۳۲ قانون مجازات جدید (از اول مارس ۱۹۹۴): «نمایش اندام جنسی به‌طور عمدی در معرض دید دیگران در محل قابل دسترس عموم یک سال حبس و یکصد هزار فرانک جزای نقدی در پی دارد.”

۳⃣ در بریتانیا قرار دادن خود به طرز ناشایست در معرض دید عموم در قانون جرایم جنسی ۲۰۰۳ تعریف شده است. نمایش عمدی اندام تناسلی به قصد اینکه کسی ببیند یا نگران یا مضطرب شود، جرم است و حداکثر دو سال حبس، جریمه نقدی یا هر دو را در پی دارد.