دولت لبنان نوه برادر ناتنی «صدام»، دیکتاتور معدوم عراق که یکی از قصابان اصلی جنایت اسپایکر است، را تحویل بغداد داد. نزدیک به ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه افسری و افسر در این جنایت داعش، به طرز وحشیانه‌ای قتل عام شدند. منابع امنیتی عراق می‌گویند که این کشور نوه برادر ناتنی صدام را که در جنایت اسپایکر […]

دولت لبنان نوه برادر ناتنی «صدام»، دیکتاتور معدوم عراق که یکی از قصابان اصلی جنایت اسپایکر است، را تحویل بغداد داد. نزدیک به ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه افسری و افسر در این جنایت داعش، به طرز وحشیانه‌ای قتل عام شدند.
منابع امنیتی عراق می‌گویند که این کشور نوه برادر ناتنی صدام را که در جنایت اسپایکر داعش در سال ۲۰۱۴ مشارکت فعال داشت، از لبنان تحویل گرفته‌اند. بر اساس این گزارش «عبدالله السبعاوی» نوه برادر ناتنی دیکتاتور معدوم عراق روز جمعه تحویل دولت عراق شده است. یک منبع قضایی لبنان نیز گفته السبعاوی که متولد سال ۱۹۹۴ است در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۱ خرداد ۱۴۰۱) طبق قرار بازداشت اینترپل که به درخواست عراق صادر شده بود، بازداشت شد.
السبعاوی یکی از عاملان جنایت اسپایکر است که طی آن ۱۷۰۰ (و بنا بر برخی گزارش‌ها ۱۹۰۰) سرباز و افسر عراقی در سال ۲۰۱۴ قتل عام شدند. جنایت اسپایکر به دست تروریست‌های داعش در ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳) به عنوان یکی از هولناک‌ترین صحنه‌های حضور داعش در عراق محسوب می‌شود که بعید است تا سال‌های سال از حافظه مردم این کشور پاک شود.
این جنایتی بود که با همکاری برخی از عشایر منطقه در استان صلاح‌الدین رخ داد. در این جنایت که از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۲ تا ۲۵ خرداد ۱۳۹۳) به طول انجامید، برخی از دانشجویان دانشکده نظامی اسپایکر موفق به فرار شدند، اما حدود الباقی دانشجویان که تعداد قابل توجهی از آنان شیعه بودند بازداشت شدند به دست داعش و همکارانش به شهادت رسیدند. یک بخش دردآور از این ماجرای خونین این است که جنازه بسیاری از این شهدا هنوز پیدا نشده و هر از گاهی چند جنازه در رود دجله پیدا می‌شود که مربوط به ماجرای اسپایکر است. به احتمال بسیار زیاد این جلاد همین روزها به سزای عملش خواهد رسید.