انتخابات رژیم صهیونیستی ظرف روزهای گذشته برگزار گردید و نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی در انتخابات پیروز گردید و راست گرا ترین دولت را با ائتلاف احزاب راست گرا در سرزمین های اشغالی تشکیل داده است . بازگشت نتانیاهو خبر از روزهای پرتنشی در سیاست خارجی را برای برای رژیم صهیونیستی […]

انتخابات رژیم صهیونیستی ظرف روزهای گذشته برگزار گردید و نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی در انتخابات پیروز گردید و راست گرا ترین دولت را با ائتلاف احزاب راست گرا در سرزمین های اشغالی تشکیل داده است .

بازگشت نتانیاهو خبر از روزهای پرتنشی در سیاست خارجی را برای برای رژیم صهیونیستی می دهد ، نتانیاهو در جریان مبارزات انتخاباتی خود بارها اعلام کرده است که از توافق گازی با لبنان خارج می شود و این می تواند تنش ها با لبنان را افزایش دهد .

همچنین دولت فعلی که به قدرت رسیده است به هیچ وجه مطلوب دمکرات ها در آمریکا نیست و بایدن بارها از دولت لاپید حمایت کرد و کارشناسان زیادی معتقدند که بایدن حتی مذاکرات برجام را به خاطر پیروزی لاپید ناتمام گذاشت تا نتانیاهو پیروز میدان انتخابات نشود .

یکی از اختلافات دمکرات ها با صهیونیست ها تاکید دمکرات ها بر تشکیل دو دولت در فلسطین اشغالی است . به هر حال سطح تنش ها بین اسرائیل و آمریکا با تقارن دولت بایدن و نتانیاهو افزایش می یابد و در صورت پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات کنگره نیز ، این منطقه غرب آسیا است که با حمایت همه جانبه دولت جمهوری خواه از نتانیاهو شاهد رشد منازعات خواهد بود .

البته با مشکلات اقتصادی که گریبان گیر رژیم صهیونیستی شده است ، پیش بینی می شود که حداقل در ماه های اول ، دولت نتانیاهو درگیر حل مشکلات اقتصادی خود باشد و از پیگیری منازعات بین المللی دوری بجوید .
✍ رضا صارمی