روزنامه مشهور ترکیه‌ای گزارش داد «احلام البشیر» عامل سوری‌الاصل حمله تروریستی خیابان استقلالِ شهرِ اسلامبول، توسط مربیان آمریکایی آموزش دیده بود. اسلامبولِ ترکیه روز یکشنبه (۱۳ نوامبر؛ ۲۲ آبان) شاهد یک عملیات تروریستی در نزدیکی میدان تقسیم این شهر و در منطقه‌ای پرتردد بود، که جهان را شوکه کرد. در پی این، طبق آخرین آمار، […]

روزنامه مشهور ترکیه‌ای گزارش داد «احلام البشیر» عامل سوری‌الاصل حمله تروریستی خیابان استقلالِ شهرِ اسلامبول، توسط مربیان آمریکایی آموزش دیده بود.
اسلامبولِ ترکیه روز یکشنبه (۱۳ نوامبر؛ ۲۲ آبان) شاهد یک عملیات تروریستی در نزدیکی میدان تقسیم این شهر و در منطقه‌ای پرتردد بود، که جهان را شوکه کرد. در پی این، طبق آخرین آمار، حمله ۸ تن کشته و حدأقل ۸۱ تن زخمی شدند. وزیر کشور ترکیه فردای آن روز با اعلام خبر بازداشت یک زن به‌ عنوان عامل این بمب‌گذاری گروه تروریستی و ۴۵ نفر دیگر که احتمالاً در این حمله دست داشتند، «پ.ک.ک» را مسئول این انفجار معرفی کرده و با انتقاد از حمایت آمریکا از آنها گفت «پیام تسلیت آمریکا مانند بازگشت قاتل به صحنه جنایت است»؛ او سپس تصریح کرد پیام تسلیت آمریکا را نمی‌پذیریم و به نوعی به نقش آمریکا در این ترور اعتراض کرد. در ادامه همین خط، روزنامه ترکیه‌ای مشهورِ «ینی شفق» سه‌شنبه (۱۵ نوامبر، ۲۴ آبان) به نقل از پلیس مسئول تحقیقات درباره این انفجار تروریستی گزارش داد احلام البشیر، عامل این جنایت، توسط مربیان آمریکایی آموزش دیده بود. طبق گزارش این روزنامه، شاخه سوری حزب کارگران کردستان (پ.‌ک.‌ک) که در ترکیه حزبی ممنوع و تروریستی است، دستور این حمله را صادر کرده بود. آن طور که فارس نوشته، این فرد ۱۰ ساعت بعد از فرار از صحنه حادثه که در آنجا وسیله انفجاری را روی یک نیمکت قرار داد، دستگیر شد. این روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد که پلیس اسلامبول از همه امکانات فنی برای جست‌وجوی این تروریست استفاده کرد و آنها سرانجام توانستند با استفاده از ۱۲۰۰ دوربین مداربسته او را ردیابی کنند.