همزمان با افزایش تحرکات صهیونیست‌ها در جنوب یمن، برخی منابع از دیدار برنامه‌ریزی شده مقامات یمنی وابسته به سعودی با مقامات تل‌آویو خبر می‌دهند. منابع عربی از تلاش تل‌آویو برای استفاده از جزایر و آبراهه‌های جنوب یمن خبر می‌دهند. یمن از نظر جغرافیایی در یک موقعیت استراتژیک دریایی و مشرف به آب‌های بین‌المللی مهمی همچون […]

همزمان با افزایش تحرکات صهیونیست‌ها در جنوب یمن، برخی منابع از دیدار برنامه‌ریزی شده مقامات یمنی وابسته به سعودی با مقامات تل‌آویو خبر می‌دهند.
منابع عربی از تلاش تل‌آویو برای استفاده از جزایر و آبراهه‌های جنوب یمن خبر می‌دهند. یمن از نظر جغرافیایی در یک موقعیت استراتژیک دریایی و مشرف به آب‌های بین‌المللی مهمی همچون خلیج عدن قرار دارد و این موقعیت استراتژیک چشم طمع بسیاری را برانگیخته است. در همین ارتباط، روزنامه ۲۶ سپتامبر یمن در گزارشی با اشاره به تقلای تل‌آویو برای سیطره بر جزایر یمن و تنگه «باب المندب» با همکاری امارات گفته است که این اقدامات با هدف فعالیت‌های جاسوسی، اطلاعاتی و شناسایی علیه کشورهای محور مقاومت و در راس آن ایران صورت می‌گیرد. این روزنامه یمنی به طرحی اشاره کرده که توسط امارات و رژیم اسرائیل و تحت نظارت آمریکا اجرا می‌شود و به استقرار در جزایر یمن محدود نیست، بلکه شامل یک طرح استعماری است که هدف آن تقویت سیطره بر سواحل شرقی و جنوبی یمن از «باب المندب» تا سواحل «المهره» و آماده‌‌سازی با هدف استقرار نیروهای نظامی صورت می‌گیرد. همچنین در نظر گرفتن جزایر سقطری و میون یمن به عنوان مرکز اصلی برای انجام کارهای جاسوسی و اطلاعاتی علیه دیگر کشورها و تبدیل این جزایر به ایستگاه‌های استراتژیک برای افزایش سیطره بر دریای عرب، اقیانوس هند و دریای سرخ از دیگر اهداف تحرکات رژیم صهیونیستی و امارات در جنوب یمن اعلام شده است. این تحرکات البته همزمان با انتشار برخی خبرهاست که در آن گفته شده مقامات دولت مستعفی یمن (وابسته به ریاض) با سفر به بحرین، قصد دارند در کنفرانسی با مقامات صهیونیست دیدار کنند. کنفرانس منامه در چارچوب عادی ‌سازی روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «گفت‌وگوی منطقه‌ای» روز جمعه کار خود را آغاز کرد و در آن «احمد عوض بن مبارک»، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن و «صغیر بن عزیز»، رئیس‌ستاد کل ارتش دولت مستعفی وابسته به عربستان حضور دارند و طبق دستور کار کنفرانس، قرار است آنها با هیئتی از مقامات صهیونیستی به رهبری «ایال حولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز دیدار کنند. براساس این گزارش، آنها همچنین به صورت ویژه برای صرف ناهار با یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی روز شنبه از ساعت ۱:۰۰ تا ۳:۰۰ به هتل «ریتز کارلتون» دعوت شده‌اند.

  • منبع خبر : روزنامه کیهان