چنین شیوه‌ای برای حفاظت از تروریست‌های شبکه اینترنشنال باعث می‌شود که مزدوران این شبکه سعودی این مسیرها را در مقابل خود ببینند: ۱: برای مدت معینی در ساختمان اصلی تلویزیون اینترنشنال مستقر شوند یا به معنای دیگر خود را در آن محبوس نمایند. ۲: برای بازگشت به محل زندگی خود از ساختمان شبکه اینترنشنال خارج […]

چنین شیوه‌ای برای حفاظت از تروریست‌های شبکه اینترنشنال باعث می‌شود که مزدوران این شبکه سعودی این مسیرها را در مقابل خود ببینند:

۱: برای مدت معینی در ساختمان اصلی تلویزیون اینترنشنال مستقر شوند یا به معنای دیگر خود را در آن محبوس نمایند.

۲: برای بازگشت به محل زندگی خود از ساختمان شبکه اینترنشنال خارج شوند و به خانه‌های خود بازگردند.

در حالت اول عملاً کارکنان این شبکه سعودی-لندنی در ساختمان اصلی زندان می‌شوند و هر زمانی که دوران قرنطینگی آنها به انتها برسد، آن‌ها به خانه اول بر می‌گردند و تهدیدات برای تنبیه آنان تشدید می‌شود. چرا که آنها نمی‌توانند برای همیشه در ساختمان تلویزیونی سعودی بمانند.

در حالت دوم یعنی اگر حفاظت پلیس انگلیس از مزدوران بن‌سلمان محدود به ساعات حضور آنان در محل کار باشد، کارکنان این شبکه برای بازگشت به خارج و در محل سکونت خود از مراقبت پلیس محرومند. چون پلیس لندن ظرفیت و توان حفاظت مؤثر از تک‌تک ۲۰۰ پرسنل اینترنشنال را ندارد و از انجام سایر مأموریت‌های خود باز می‌ماند.

علاوه بر این‌ها، تجربه ناکام حفاظت از سلمان رشدی مرتد هم نشان می‌دهد که تمام دستگاه‌های امنیتی و پلیسی غرب برای تأمین امنیت جانی رشد شکست خورد؛ آن هم در شرایطی که قرار بود فقط از یک نفر محافظت کنند نه اینکه از همه عناصر یک رسانهٔ تروریستی مراقبت کنند.