محمد خزاعی: تا وقتی من در سازمان سینمایی باشم فیلمی بدون حجاب ساخته نخواهد شد (اخبار ادبی و هنری) رئیس سازمان سینمایی گفت: تا روزی که من رئیس سازمان سینمایی باشم، قطعا فیلمی بدون حجاب روی پرده نخواهد رفت.           آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» جمعه ۲۵ آذر با حضور […]

محمد خزاعی:
تا وقتی من در سازمان سینمایی باشم فیلمی بدون حجاب ساخته نخواهد شد (اخبار ادبی و هنری)
رئیس سازمان سینمایی گفت: تا روزی که من رئیس سازمان سینمایی باشم، قطعا فیلمی بدون حجاب روی پرده نخواهد رفت.
 
 
 
 
 
آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» جمعه ۲۵ آذر با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی دیگر از مدیران سینمایی و مستندسازان و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار شد.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: درباره بحث اتفاقات و حوادث اخیر باید بگویم در مرحله و برهه سختی در کشور هستیم و باید عملکردی هوشمندانه‌تر داشته باشیم. گاهی می‌شنویم که می‌‌گویند حال سینما خوب نیست و اقتصاد آن دچار مشکلات است. من ریشه این معضلات را از طرف خودمان و اعضای داخلی سینما می‌بینیم. پارسال جنبشی به راه افتاد و به همه سینمای ایران اتهام وارد کرد اما کسی با آن برخورد نکرد. خانه‌سینما باید با کسانی که این مسائل را در اذهان عمومی متبادر می‌کنند، برخورد می‌کرد، اما آنها کاری نکردند.
وی ادامه داد: در بیانیه تفنگت را زمین بگذار، ۱۷۰ هنرمند پای این بیانیه را امضا کردند که اصلا سیاسی بود و ربطی به فرهنگ نداشت. ما سینماگران قرار نیست حزب سیاسی بوده و تحت تاثیر احزاب قرار بگیریم. هنرمند فراتر از حزب سیاسی است و ارتباط هنرمند با وطن خودش اتفاقات بهتری را رقم می‌زند. وقتی معیشت ۲۵هزار سینماگر در خطر است نباید سراغ سیاسی کاری رفت و بیانیه داد. بیانیه دادن چه دردی را دوا می‌کند؟ 
خزاعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: هنرمندانی هستند که تحت تاثیر فضای موجود ابراز همدردی می‌کنند. هنرمندانی هم هستند که می‌گویند ما تحت فشار افکار عمومی هستیم و باید صحبت کنیم. تعداد اندکی نیز در دسته سوم هستند که رسما به مبارزه با نظام به پا خاسته‌اند و ما با این دسته سروکار داریم. نمی‌شود در خیابان سینما یکطرفه رفت. نمی‌شود با اظهارنظرهای تند اصل نظام را زیر سؤال برد و دستگاه قضایی چیزی نگوید. 
وی افزود: در بعضی بیانیه‌ها خط قرمزها زیرپا گذاشته می‌شود. اینجا جمهوری اسلامی ایران است و نباید تحت تاثیر رسانه‌های شیشه‌ای اطرافمان و جریان‌های معاندین و منافقان باشیم. این کشور تقدیم کسی نخواهد شد و مطمئن باشید روزبه‌روز پیشرفت می‌کند. 
خزاعی تأکید کرد: من خبر دارم کسانی که بیانیه می‌نویسند وضعیت اقتصادی خوبی دارند ولی عده‌ای معیشت‌شان زیرپا گذاشته می‌شود. شما سینماگران باید بابت بیکاری سینماگران استانی پاسخگو باشید.
او ادامه‌ داد: من دو ماه سکوت کردم و احساس درد می‌کردم. دیشب قلبم لرزید و به درد آمد که امروز در اختتامیه جشنواره به خانواده شهدا و رزمندگان چه بگویم. اکثر هنرمندان این‌گونه نیستند اما بعضی از هنرمندان سینما را با جریانات سیاسی اشتباه گرفته‌اند.
رئیس سازمان سینمایی در پایان گفت: تا روزی که من رئیس سازمان سینمایی باشم، قطعا فیلمی بدون حجاب روی پرده نخواهد رفت. اینجا سینمای جمهوری اسلامی ایران است و برای این جمهوری خون‌ها ریخته شده است.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت گفت: در نگاه اصلی برای اداره این حوزه شعار محوری ما «دامن زدن به تولید در عرصه فرهنگ و هنر» است. الزامات آن باید فراهم شود که یکی از آن پایتخت‌زدایی کار تولید است. باید برای بخش‌های مختلف نیروی مولد در تمامی ایران تولید شود. برای شهرستان‌های محروم، قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ‌زدایی احداث کردیم. در مرحله اول۳۸۰۰۰ و در مرحله دوم ۶۰۰۰۰ نفر اشتغال فرهنگی پیدا کرده و آموزش دیده‌اند تا حوزه فرهنگ و هنر دارای رشد فرهنگی در تمامی کشور باشد. برای این راه در حال تامین زیرساخت‌ها هستیم و بهترین مجموعه‌های فرهنگی در بسیاری از شهرهای ایران احداث شده و یا در آستانه احداث هستند.
وی تصریح کرد: من به اهالی سینما و تولیدی هنر در حوزه مستند و آثار دیگر نمایشی می‌گویم، دولت، عزم راسخی برای حمایت از هنرمندان و رفع مسائل و مشکلاتی که بعضا دهه‌ها پیش‌ بوده دارد. باید کنار هم بایستیم و فضا را برای این مهم فراهم کنیم. 
در این مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت، معرفی و تقدیر شدند.