مقاومت یمن تأکید کرد  بمباران عمق ریاض و ابوظبی تنها راه توقف تجاوز ائتلاف سعودی به یمن       سرویس خارجی- ادامه بمباران و محاصره یمن باعث شده تا نمایندگان مجلس شورای ملی این کشور خواستار بمباران اهداف راهبردی در خاک کشورهای متجاوز به عنوان تنها راه باقی مانده شوند. جنگ در یمن همچنان […]

مقاومت یمن تأکید کرد
 بمباران عمق ریاض و ابوظبی تنها راه توقف تجاوز ائتلاف سعودی به یمن
 
 
 
سرویس خارجی-
ادامه بمباران و محاصره یمن باعث شده تا نمایندگان مجلس شورای ملی این کشور خواستار بمباران اهداف راهبردی در خاک کشورهای متجاوز به عنوان تنها راه باقی مانده شوند.
جنگ در یمن همچنان ادامه دارد و اوضاع در این کشور آسیب دیده چندان مساعد نیست. با وجود آن که مقامات ریاض و فرماندهان نظامی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی ادعای تسهیل شرایط برای فروکش کردن آتش جنگ در یمن را مطرح می کنند، اما در صحنه میدانی هنوز وضعیت تغییر نکرده و حتی شرایط انسانی در برخی مناطق بدتر شده است. منابع یمنی روز دوشنبه اعلام کردند که متجاوزان طی ساعات گذشته ۵۳ بار آتش بس را در استان الحدیده یمن نقض کردند که این موارد شامل پرواز ۱۶ هواپیمای جاسوسی بر فراز الجبلیه و ۸ مورد حمله توپخانه‌ای بوده که طی آن ۲۵ گلوله توپ شلیک شده است. 
با توجه به ادامه جنگ در یمن نیز، مقامات مجلس شورای ملی این کشور در نشستی تهدید کردند در صورت ادامه تجاوزات و همچنین ادامه محاصره یمن‏، امارات و عربستان سعودی را بمباران خواهند کرد. براساس گزارش العالم، مقامات مجلس شورای یمن خاطر نشان کردند آنچه در حال حاضر در جنوب این کشور صورت می‌گیرد توطئه خطرناکی است که وحدت یمن و سلامت اراضی این کشور و همچنین کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند. مهم‌ترین بخش تهدیدات صورت گرفته مقامات یمنی علیه متجاوزین سعودی و اماراتی آنجا بوده که آنها به صراحت خواستار پاسخ قاطع و بمباران اهداف راهبردی در عمق عربستان سعودی و امارات شده‌اند و این بمباران را تنها راه توقف جنگ در یمن عنوان کرده‌اند. 
طی چند ماه گذشته توطئه‌های خطرناکی در جنوب یمن به جریان افتاده و تحرکات اماراتی‌ها با نگرانی مقامات صنعا مواجه شده است. از همین رو نیز مقامات مجلس شورای یمن در برابر این توطئه‌ها، تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه محاصره و حضورامارات در جزیره‌ها و سواحل یمن‏، برخی مناطق اشغالی را که محل استقرار نیروهای متجاوز است، بمباران خواهند کرد. «عبده الجندی»، نائب رئیس‌مجلس شورای یمن در این ارتباط گفت: «آنچه در جنوب این کشور صورت می‌گیرد یک توطئه خطرناک است که وحدت یمن و سلامت اراضی این کشور و همچنین کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند.» از سوی دیگر یحیی مهدی رئیس‌کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس یمن نیز تاکید کرد تجاوز به یمن فقط با یک نیروی قاطع و محکم و همچنین بمباران اهداف راهبردی در عمق امارات و عربستان سعودی متوقف خواهد شد. تاکید نمایندگان مجلس یمن بر بمباران اهداف راهبردی سعودی‌ها و اماراتی‌ها در عمق کشورهای متجاوز، موضوع جدیدی نیست. ارتش یمن پیشتر نیز در چند نوبت در پاسخ به ادامه جنگ، اهدافی در خاک عربستان از جمله تاسیسات نفتی آرامکو را هدف قرار داده بود. در اوایل فروردین ماه امسال، در پی حمله انصارالله و ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، قیمت نفت افزایش یافت و ریاض خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شد. کمتر از یک هفته پس ازاین حملات نیز، در ۵ فروردین ماه، تاسیسات نفتی عربستان در شهر بندری جده مورد حمله واقع شد تا یمنی‌ها نشان دهند برای پاسخ دادن به متجاوزان محدودیتی ندارند. این حملات در نهایت به واسطه سازمان ملل به پذیرش آتش بس از سوی ریاض منجر شد، هرچند سعودی‌ها در طول دوره آتش بس بارها این آتش بس را نقض کردند.