دیدار هیئت اعزامی سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی     گروهی از اعضای بلندپایه سازمان ملل متحد به دیدار آیت‌الله  «سید علی سیستانی» در عراق رفتند و او را از تحقیقات خود در زمینه داعش مطلع کردند. «کریستین ریچارد» مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر هیئت تحقیقات در زمینه جنایات داعش در عراق در […]

دیدار هیئت اعزامی سازمان ملل با آیت‌الله سیستانی
 
 
گروهی از اعضای بلندپایه سازمان ملل متحد به دیدار آیت‌الله 
«سید علی سیستانی» در عراق رفتند و او را از تحقیقات خود در زمینه داعش مطلع کردند.
«کریستین ریچارد» مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر هیئت تحقیقات در زمینه جنایات داعش در عراق در صدر هیئتی به دیدار آیت‌الله «سید علی سیستانی»، مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق رفت. این هیئت، دیروز (دوشنبه، ۲۸ آذر) تحت تدابیری امنیتی به منزل آیت‌الله سیستانی در نجف اشرف رفتند تا با او دیدار کنند. طبق این گزارش، هیئت سازمان ملل، آیت‌الله سیستانی را در جریان جدیدترین تحقیقات خود در زمینه فعالیت عناصر داعشی قرار خواهد داد. کریستین ریچارد پس از خروج از منزل آیت‌الله سیستانی، اظهار داشت: «مرجع عالی‌قدر دعوت به صلح و عدالت کرد. از زمان تشکیل تیم تحقیقات در زمینه جنایات داعش، آقای سیستانی ما را با دوراندایشی خود راهنمایی کرده است.»
از سوی دیگر دفتر آیت‌الله سیستانی نیز با انتشار بیانیه و تصویری از این دیدار اعلام کرد: «مرجع عالی‌قدر به توضیحات خلاصه‌وار تیم تحقیقاتی سازمان ملل در زمینه جنایات داعش گوش فرا دادند و پیروزی عراقی‌ها در مبارزه بزرگشان برای نجات کشورشان از شر داعش را یادآور شدند.» آن‌طور که فارس نوشته، در ادامه این بیانیه آمده است که آیت‌الله سیستانی در این دیدار جانفشانی عراقی‌ها را ستود و آن را مورد تمجید قرار داد و در عین حال بر لزوم نجات زنان ترکمن و ایزدی اسیر در نزد داعش تأکید کرد. مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق همچنین تأکید کرد، با افراد زخم خورده از جنایات داعش به‌ویژه آوارگان و پناهندگان با انصاف رفتار شود. مرجع عالیقدر شیعیان بر ضرورت تلاش برای آزادکردن زنان ترکمان و ایزدی که همچنان در اسارت تروریست‌های داعش در سوریه قرار دارند، تأکید کرد.
گفتنی است، با آن‌که دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ (آذر ماه ۱۳۹۶) از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داد که آن هم با بسیج مردمی عراق و همراهی‌های ایران به فرماندهی سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» ممکن شد، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتاً در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.
سرنوشت ۴۰۰ زن ربوده شده توسط داعش
همچنین از جنایات داعش در عراق خبر می‌رسد که فرماندار تلعفر در استان نینوا روز دوشنبه اعلام کرد، سرنوشت ۴۰۰ زن ربوده شده توسط داعش در سال ۲۰۱۴ نامعلوم است. «قاسم محمد شریف»، فرماندار تلعفر دیروز در گفت‌وگوی تکان‌دهنده مطبوعاتی خود اظهار کرد: «داعش از سال ۲۰۱۴ و پس از آن حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ زن و دختر از ساکنان شهر تلعفر را ربود و تا این لحظه سرنوشت آنها هنوز نامعلوم است.»
جنایتی که آمریکایی‌ها به آن مفتخرند!
خبر دیگر از عراق آن‌که روزنامه اینترسپت نوشته است که «کارلوس دل تورو»، وزیر نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که کشتی هجومی به نام «یو.اس.اس فلوجه» برای گرامی‌داشتِ[!] سالروز جنگ پیاده نظام یگان دریایی در این شهر نامگذاری می‌شود. نیروهای آمریکایی یکی از بدترین جنایت‌های ضد بشری را در شهر فلوجه مرتکب شدند و اکنون نام آن را بر یکی از کشتی‌های نظامی خود می‌گذارند. ما تعجب می‌کنیم از این‌که آمریکا از کشتاری که در فلوجه مرتکب شده احساس شرمندگی نمی‌کند. چرا آمریکا یکی از خونین‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین جنگ‌های خود در عراق را برای جشن گرفتن انتخاب کرده است. صدها مورخ اتفاق نظر دارند که فلوجه یکی از شهرهای عراقی است که شاهد بیشترین خشونت از سوی ارتش آمریکا بوده است.
تخلف مشکوک دولت کاظمی در فرودگاه‌ بغداد
همچنین از عراق خبر می‌رسد که سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق به نقل از برخی منابع آگاه، اطلاعاتی تکان‌دهنده درباره حفاظت از فرودگاه بغداد در دوره مسئولیت «مصطفی کاظمی»، نخست‌وزیر سابق ارائه کرد. به گزارش ایسنا، سومریه نیوز عراق به نقل از منابع خود اعلام کرد، آخرین تحولات پرونده فساد دولت قبلی تاکید وزارت کشور بر این است که شرکت امنیتی «بیزنس اینتل» مجوز امنیتی برای فعالیت در عراق ندارد و اقدام سازمان هواپیمایی در واگذاری مسؤولیت حفاظت از فرودگاه بین‌المللی بغداد به این شرکت خلاف قانون است.