رسانه عبری زبانِ اورشلیم پست در گزارشی اعلام کرده که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را بزرگ‌ترین تهدید برای این رژیم می‌دانند...

رسانه عبری زبانِ اورشلیم پست در گزارشی اعلام کرده که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را بزرگ‌ترین تهدید برای این رژیم می‌دانند و زرادخانه موشکی حزب‌الله در سطح برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید استراتژیک است.
چنان‌که مجله «فارن افرز» چندین سال پیش نوشته بود، توانایی‌های نظامی حزب‌الله بالاتر از توانایی‌هایی است که جهان درباره آن اطلاع دارد. روشن است که فعالیت‌های نظامی حزب‌الله کاملاً در پس پرده ابهام است؛ اما همان میزان که هویدا شده کافی است تا خواب را از چشم صهیونیست‌ها برباید. روزنامه عبری‌زبانِ اورشلیم پست نوشته است که علی‌رغم این‌که ایران همچنان در صدر عناوین رسانه‌ها قرار دارد، اما بیشتر مقامات نهاد امنیتی اسرائیل همچنان تأکید می‌کنند که حزب‌الله لبنان با حدود ۱۵۰ هزار موشکی که در اختیار دارد، بزرگ‌ترین تهدید برای تل‌آویو به شمار می‌رود. این روزنامه به نقل از یک نظامی صهیونیست نوشت: «حزب‌الله در کنار دیوار حائل حضور دارد و به همین دلیل برای هر اتفاقی آماده می‌شویم این کاملا واقعی است.» آن‌طور که ایسنا نوشته، وی افزود که هرگونه حمله غیرقابل پیش‌بینی در کمپین جنگ با سوریه می‌تواند منجر به درگیری گسترده در لبنان شود. این نظامی اسرائیلی ادامه داد: «سربازان حزب‌الله در سوریه تجربه کسب کرده‌اند، آنها قدرت جنگی قابل توجهی دارند، از امکانات رصد استفاده می‌کنند و از روند نبرد آگاه هستند.» اورشلیم پست در ادامه نوشت: «حزب‌الله تهدید بزرگی برای اسرائیل است و تل‌آویو باید زرادخانه موشک‌های دقیق و نقطه زن حزب‌الله را یک تهدید راهبردی بزرگ در سطح برنامه هسته‌ای ایران در نظر بگیرد.» طبق گزارش این رسانه، نیروهای حزب‌الله در چند وقت اخیر به طور فزاینده‌ای در مرزها فعال شده‌اند و ده‌ها نقطه دیده‌بانی ایجاد کرده‌اند. این نیروها همچنین گشت‌زنی‌های خود را افزایش داده‌اند و تحرکات نیروهای اسرائیلی را به صورت علنی رصد و ثبت کرده‌اند.گفتنی است، نهادهای تحقیقاتی غربی گفته بودند که حزب‌الله در سال ۲۰۰۶، ۱۵ هزار موشک و تعداد زیادی موتورهای کوچک با قابلیت حمل موشک‌ در اختیار داشت که طی جنگی که ۳۴ روز طول کشید حدود ۴۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. حالا در کمتر از ۲ سال این رقم به ۱۵۰ هزار موشک رسیده (البته با آمار خود آن‌ها) که این مسئله سرعت پیشروی حزب‌الله را تا حدودی نمایان می‌کند.
استراتژی «زمین سوخته» در لبنان
خبر دیگر از لبنان این‌که رسانه عرب زبانِ الاخبار در یادداشتی با افشای اهداف در پس پرده مداخلات آمریکا در پرونده بحران تعیین رئیس‌جمهوری جدید لبنان، اعلام کرد که واشنگتن در چارچوب اقداماتش برای هدف قرار دادن حزب‌الله درصدد دامن زدن به بحران و ادامه یافتن خلأ ریاست جمهوری و به تبع آن استفاده از دستگاه رسانه‌ای مورد حمایت مالی خود است تا بتواند حزب‌الله را مسئول بحران فعلی لبنان جلوه دهد. دیپلماسی اروپا و غرب می‌گوید هرکسی می‌تواند در لبنان رئیس‌جمهور شود اما انتخاب این شخص نباید پیروزی برای حزب‌الله باشد. شکی در این نیست که آمریکایی‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند «ژوزف عون» در رأس ارتش لبنان بماند تا اینکه به کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست جمهوری لبنان) راه یابد. از نظر آنها گزینه‌های دیگری ازجمله «میشال معوض» یا «صلاح حنین» و یا گزینه سوم و چهارمی نیز می‌تواند مطرح شود. آمریکایی‌ها همچنین مشکلی با این موضوع ندارند که نتیجه‌ای از مطرح شدن این گزینه‌ها حاصل نشود، بلکه این برایشان مهم است که در مقابل افکار عمومی نشان بدهند آنها به صورت مداوم برای حل و فصل مشکل تلاش کرده‌اند.