به اعتقاد بسیاری از ناظران جنگ یمن، ائتلاف سعودی تحت فشار آمریکا هر لحظه ممکن است جنگ علیه یمن را تشدید کند اما صنعا نیز از این امر غافل نیست و توانمندی و آمادگی تقابل خود را افزایش داده است...

به اعتقاد بسیاری از ناظران جنگ یمن، ائتلاف سعودی تحت فشار آمریکا هر لحظه ممکن است جنگ علیه یمن را تشدید کند اما صنعا نیز از این امر غافل نیست و توانمندی و آمادگی تقابل خود را افزایش داده است.
در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر با ۶ فروردین ۱۳۹۴ به درخواست رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن با حمله هوایی ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن با نامِ بی‌معنای «عملیات طوفان قاطعیت»[!!] تجاوز به یمن آغاز شد؛ اما شاید متجاوزان تصور نمی‌کردند که این‌طور ۷ سال و بیش از ۹ ماه گرفتار این جنگ شوند. پایگاه اینترنتی یمنی «۲۶ سپتامبر» با انتشار یادداشتی درخصوص وضعیت کنونی یمن نوشت که ائتلاف سعودی-آمریکایی در حال تدارک برای از سرگیری جنگ است و صنعا نیز آمادگی خود را بالا می‌برد و مردم نیز با این امر همراهی می‌کنند. نویسنده تصریح کرد که با وجود آن‌که برخی طرف‌های یمنی با نیروهای متجاوز به یمن همراهی می‌کنند، اما اغلب مردم یمن به ویژه ساکنان مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی با طرف‌هایی که به دنبال استقلال این کشور و حفظ حاکمیت آن هستند، همراه هستند و دور آنها جمع می‌شوند، زیرا معتقدند که همراهی با صنعا، تنها راه‌حل و تنها گزینه برای پایان دادن به رنج هر کشوری است و نباید منافع شخصی را بر منافع عمومی و کشور ترجیح داد. گروه‌هایی که با نیروهای خارجی همراهی می‌کنند، دلیل طولانی شدن درگیری و رنج مردم هستند و سرانجام آنها نیز مشخص است که زوال و نابودی است و عموما وطن‌ها با فرزندان شریفشان که در پی حق و منافع کشورشان هستند، پیروز می‌شوند حتی اگر به قیمت جان و خونشان تمام شود. در همین راستا، افشاگری‌های جدید نیروهای خارجی که در پشت جنگ ائتلافی علیه یمن قرار دارند به ویژه آمریکا که اکنون در تلاش است تا نقشه و مسیر جدیدی را بر این جنگ تحمیل کند، می‌گوید عربستان در حال دور شدن از واقعیتی است که امنیت ملی این کشور را تضمین می‌کند و نیز در حال افزایش مداخله‌اش در یمن است؛ امری که موجب تشدید غرق شدن آن در باتلاق جنگ یمن است. سرتیپ «عبدالله بن عامر» معاون اداره ارشاد نیروهای صنعا در توئیتی اعلام کرد که تشدید تنش مورد انتظار یمن تنها در پاسخ به تشدید تنش‌هایی خواهد بود که ائتلاف با فشار آشکار آمریکا و به روش‌های مختلف، ترتیب داده است. وی توضیح داد که ائتلاف سعودی عمداً به تعلل در آغاز گفت‌وگوها و انجام دیدارها ادامه می‌دهد و در عین حال برای تشدید تنش نظامی، اقتصادی و امنیتی برنامه‌ریزی می‌کند. اما صنعا نیز آماده پاسخگویی به هر تشدید تنشی است.