انتشار جزئیات تازه از عملیات ترور فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله، پس از 15 سال...

پس از ۱۵ سال فاش شد
جزئیات تازه از ترور عماد مغنیه اردن، عربستان، فرانسه و آمریکا در ترور نقش داشتند
انتشار جزئیات تازه از عملیات ترور فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله، پس از ۱۵ سال، به ویژه نقش دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی چون اردن و عربستان و نیز سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه و انگلیس در این جنایت، ابعاد جدیدی را نمایان می‌کند.

سرویس خارجی-

«عماد مغنیه» معروف به «حاج رضوان» (۱۹۶۲- ۲۰۰۸ م) بنیانگذار یگان نظامی حزب‌الله لبنان و از فرماندهان بزرگ جنگ ۳۳ روزه، ۱۲ فوریه ۲۰۰۸م (۲۳ بهمن سال ۱۳۸۶ش) در پی انفجار در خودروی بمب گذاری‌ شده در دمشق، به شهادت رسید. عماد مغنیه سه فرزند به نام‌های جهاد، فاطمه و مصطفی داشت که جهاد، در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵م (۲۸ دی ۱۳۹۳ش) در هجوم بالگردهای رژیم آپارتاید اسرائیل به خودروی حامل وی در بلندی‌های جولان سوریه به شهادت رسید. عماد به «مرد سایه» شهرت داشته و به عنوان مغز متفکر حزب‌الله لبنان شناخته شده بود.
با وجود این‌که ۱۵ سال از ترور عماد مغنیه فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان می‌گذرد اما رژیم صهیونیستی هنوز رسماً اعلام نکرده که این عملیات جنایتکارانه را انجام داده است. اما اخیراً «یوسی ملمان»، نویسنده و کارشناس امور نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، کتابی منتشر کرده که در آن جزئیات تازه‌ای از ترور ناجوانمردانه این مرد بزرگ شرح داده شده و نشان می‌دهد که سرویس اطلاعاتی بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عربی در طراحی و جمع‌آوری اطلاعات برای انجام این عملیات و نیز در فرآیند اجرای آن نقش داشته‌اند و مغنیه مردی نبوده که یکی دو کشور به تنهایی بتوانند حریفش شوند. این کتاب همچنین عمق روابط میان رژیم اشغالگر و آمریکا در زمینه تبادل اطلاعات و هماهنگی آنها در کیفیت و سازو کار اجرای عملیات‌های تروریستی در غرب آسیا را فاش کرده و نشان می‌دهد این آمریکاست که برای اجرای عملیات‌های تروریستی حرف اول و آخر را می‌زند، و در عین حال، کشورهای دیگر را به «تروریسم» متهم می‌کند! یوسی ملمان که به عنوان تحلیلگر نظامی در روزنامه عبری «هاآرتص» فعالیت دارد فصلی از کتاب خود را در این روزنامه منتشر کرده است. یوسی ملمان می‌گوید برای نوشتن این کتاب از محافل امنیتی آگاه در تل‌آویو استفاده کرده است.