عوارض کشنده «واکسن فایزر»، صدای رسانه‌ها و سیاسیون آمریکا را درآورد/ سازمان بهداشت آمریکا خطر سکته ناشی از عوارض این واکسن را تایید کرد...

عوارض کشنده «واکسن فایزر»، صدای رسانه‌ها و سیاسیون آمریکا را درآورد/ سازمان بهداشت آمریکا خطر سکته ناشی از عوارض این واکسن را تایید کرد

واکسن آمریکایی فایزر، که روزگاری بزرگترین آرزوی غربگرایان داخلی بود امروز با عوارض زیادی همراه شده است. عوارضی که اگر چه در ابتدا نادیده گرفته می‌شد و شرکت فایزر و رسانه‌ها آن را سیاهنمایی می‌دانستند و بایکوت می‌کردند اما این‌ روزها توجه بسیاری از کارشناسان سلامت را به خود جلب کرده است.

یک ماه پیش پس از اعتراضات فراوان کارشناسان سلامت و گزارش‌هایی از عوارض واکسن کرونای شرکت فایزر، سازمان سلامت آمریکا (FDA) با درخواست بررسی مجدد این واکسن موافقت کرد. پیش از این نیز گزارش‌هایی از سکته مغزی میان مصرف کنندگان این واکسن به رسانه‌ها ارائه داده شده بود که البته کسی آن‌را جدی نمی‌گرفت.

نتایج البته نیز جالب بود، دو هفته بعد به گزارش رسانه‌هایی همچون پولیتیکو (Politico) و سی ان ان (CNN)، دو موسسه اصلی سلامت در آمریکا یعنی CDC و FDA، احتمال وجود ارتباط میان واکسن فایزر و سکته‌های قلبی پیش آمده را تایید کردند.