پس از مدت‌ها درگیری بر سر پرونده انفجار 2020 بیروت، بالاخره یک شرکت انگلیسی در این پرونده محکوم شد منتها طبق معمول پس از سه سال که از حساسیت‌ها نسبت به این انفجار مهیب و پر تلفات کاسته شد!

پس از مدت‌ها درگیری بر سر پرونده انفجار ۲۰۲۰ بیروت، بالاخره یک شرکت انگلیسی در این پرونده محکوم شد منتها طبق معمول پس از سه سال که از حساسیت‌ها نسبت به این انفجار مهیب و پر تلفات کاسته شد!
۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) انفجاری مهیب در بندر بیروت، پایتخت لبنان را به لرزه درآورد. کشته شدن حدود ۲۲۰ تَن و زخمی شدن حدود ۷۰۰۰ نفر و مفقود شدن بیش از ۱۱۰ نفر، نتیجه آن انفجار بود. همان موقع رسانه‌های عربی نزدیک به سعودی و غرب بی‌هیچ مقدمه‌ای پیکان اتهام را متوجه حزب‌الله لبنان کردند که انفجار در انبار سلاحش باعث این فاجعه شده است! حالا پس از ۳ سال بخشی از واقعیت از پرده بیرون افتاده است. شرکت شیمیایی انگلیسی «ساوارو» که از زمان وقوع انفجار مهیب بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ شواهدی از دست داشتن آن در این انفجار وجود داشت، حالا محکوم به پرداخت غرامت به قربانیان انفجار شده است. رئیس‌کانون وکلای بیروت، صدور این حکم علیه این شرکت را دستاورد بزرگی دانسته که اراده و انگیزه قربانیان را برای ادامه تلاش‌های آنها تا رسیدن به حقیقت و مجازات همه عاملان انفجار مرگبار بندر بیروت بیشتر می‌کند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، طبق این شکایت، شرکت مذکور انگلیسی مالک ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده که قصد داشته این محموله را به یک کارخانه تولید مواد منفجره در موزامبیک تحویل دهد.