رژیم استبدادی آل خلیفه به سیاست فرقه‌گرایانه خود علیه شیعیان با تصرف موقوفات و قبرستان آنها ادامه می‌دهد.

رژیم استبدادی آل خلیفه به سیاست فرقه‌گرایانه خود علیه شیعیان با تصرف موقوفات و قبرستان آنها ادامه می‌دهد.
رژیم اقلیتِ آل خلیفه، بحرین و اکثریتِ شیعه این جزیره را اسیر خودکامگی خود کرده است. این رژیم که سر در آخور رژیم وهابی مسلکِ سعودی دارد همواره به دنبال از بین بردن هویت مذهبی شیعیان به روش‌های مختلف بوده است. این رژیم حتی تصمیم به تصرف املاک شیعیان حتی موقوفات و قبرستان‌های آنان گرفت.
آن‌‎طور که تسنیم نوشته، دو خبر در عرض یک هفته مبنی بر تصرف موقوفات شیعیان توسط رژیم آل خلیفه منتشر شد. اولی تصرف یک موقوفه متعلق به مسجد «شیخ صالح» در «توبلی» و دوم ملی شدن زمین بزرگی بود که در آن بیمارستانی با قرارداد اجاره کم با «اداره اوقاف جعفری» (شیعیان) ساخته شده بود.
پس از تخریب مسجد تاریخی ۵۰۰ ساله شیخ صالح با بولدوزر، مالکیت آن به یکی از فرزندان رژیم آل خلیفه واگذار شد. دولت بحرین همچنین زمینی به مساحت ۴۶۸۹ متر مربع را در «کرزکان» به دستور دربار سلطنتی که مستقیماً بر کلیه معاملات املاک در بحرین نظارت دارد، تصرف کرد.
دولت بحرین در سال ۱۹۸۶ میلادی قرارداد اجاره‌ای را با اداره اوقاف جعفری (شیعیان) منعقد کرده بود تا زمین را به مبلغی بیش از دو هزار دینار سالیانه اجاره کند و بیمارستانی باهدف خدمت منطقه احداث کند، مشروط بر اینکه پس از پایان مدت قرارداد مالکیت زمین و بیمارستان به اوقاف بازگردد. اما قرارداد خاتمه یافت و مالکیت زمین طبق تصمیم رژیم آل خلیفه و بدون اطلاع موقوفات جعفری به وزارت بهداشت بحرین بازگردانده شد.
رژیم آل خلیفه که مالک تمام زمین‌های کشاورزی در «الجزر» است، زمین‌هایی را نیز از شیعیان بحرین دزدید. اقدامات این رژیم تغییر نکرده است؛ برای مثال مقامات بحرین زمین‌هایی از جمله بیش از ۱۱ قبرستان شیعیان را تصرف کرده‌اند. رژیم آل خلیفه نفوذ خود را بر قبرستان «الشیخ مرشد» در «المالکیه» و همچنین قبرستان «الجفور» در همان منطقه گسترش داد. همچنین این رژیم بخش‌هایی از جنوب شرقی قبرستان «سار» و «الجامعیه» را در «کرانه» تصرف کرد و به عنوان زمین مسکونی فروخت.
گفتنی است، طبق منطق قبیله‌ای رژیم سیاسی آل خلیفه در بحرین و آن‌طور که واقعیت‌ها و آمار و ارقام نشان می‌دهد، شهروندان شیعه که اکثریت جامعه بحرین هستند، همواره در معرض «تبعیض سیستماتیک» و «محرومیت برنامه‌ریزی شده» از جانب رژیم آل خلیفه قرار داشته‌اند.