به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی مشکوک در اردوگاه پناهجویان روهینگیایی در جنوب شرق بنگلادش بیش از ۲ هزار سرپناه طعمه حریق شد و بیش از ۱۲ هزار پناهجو هم آواره شدند.

به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی مشکوک در اردوگاه پناهجویان روهینگیایی در جنوب شرق بنگلادش بیش از ۲ هزار سرپناه طعمه حریق شد و بیش از ۱۲ هزار پناهجو هم آواره شدند.
اردوگاه مسلمانان روهینگیایی که به‌دنبال به قدرت رسیدن ارتش میانمار از طریق کودتا در سال ۲۰۱۷ از این کشور ‌گریخته‌اند و در حال حاضر در بنگلادش به سر می‌برند بار دیگر طعمه حریق شد. بر اساس گزارش رویترز این آتش‌سوزی در اردوگاه ۱۱ «کاکس بازار» در منطقه‌ای در جنوب شرق آسیا به‌وقوع پیوست. حدود یک میلیون پناهجوی روهینگیایی در این اردوگاه ساکن هستند. به گزارش رسانه‌های خبری، مقامات بنگلادش تحقیقات درخصوص علت وقوع این آتش‌سوزی را آغاز کرده‌اند. در حال حاضر این آتش‌سوزی که هنوز علت وقوع آن منتشر نشده است از سوی گروه‌های مختلف آتش‌نشانی مهار شده است.
به گزارش ایرنا به استناد گزارش‌های خبری، اردوگاه پناهجویان روهینگیایی در جنوب شرق بنگلادش از بزرگ‌ترین اقامتگاه‌های موقت پناهجویان در جهان است. این اردوگاه از چوب خیزران و پارچه‌های برزنتی ساخته شده است. در این حادثه دست‌کم ۳۵ مسجد و ۲۱ مرکز آموزشی پناهجویان نیز طعمه حریق شدند. تا‌کنون گزارشی از شمار زخمی‌ها یا کشته‌شدگان احتمالی آتش‌سوزی وجود ندارد. «رجینا دلا پورتیلا» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بنگلادش گفته است که پناهندگانی که آواره شده‌اند و تعداد آنها به ۱۲ هزار نفر می‌رسد، در سایر نقاط اردوگاه پناهجویان اسکان داده می‌شوند یا به مراکز اجتماعی انتقال داده می‌شوند. گفتنی است در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در پی وقوع یک آتش‌سوزی مهیب، بیش از ۵۰ هزار پناهجو در اردوگاه روهینگیا آواره شدند و ۱۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند.