«اصلاح‌طلبان در دو انتخابات 98 و 1400، به‌دلیل نداشتن سرمایه اجتماعی شکست خوردند، نه رقابتی‌نبودن انتخابات.»

ادعای رقابتی نبودن انتخابات کتمان نابودی سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان
«اصلاح‌طلبان در دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰، به‌دلیل نداشتن سرمایه اجتماعی شکست خوردند، نه رقابتی‌نبودن انتخابات.»

محمدکاظم انبارلویی در واکنش به فرافکنی اخیر حسن روحانی درباره انتخابات و کاهش مشارکت مردم به نامه‌نیوز گفت: «امسال سال انتخابات است و مردم در پایان سال برای انتخاب نمایندگان مجلس و شوراها پای صندوق‌های رأی می‌آیند و طبیعی است که یک رقابتی در کشور شکل بگیرد و یک ضلع این رقابت اصلاح‌طلبان‌اند. آنها در دوران آقای روحانی تورم ۶۰ درصدی و میزان بدهی‌های کلان از خود به‌جا گذاشتند و وعده‌هایشان درباره برجام هم محقق نشد تا جایی که محبوبیت روحانی در سال۱۴۰۰ به شش درصد رسید. مردم همت کردند و طور دیگری دست به انتخابات زدند و دولت سیزدهم و مجلس یازدهم هم بسیاری از مشکلات را رفع کردند اما در حوزه اقتصاد مشکلات زیاد است. با این حال دولت بدون حاشیه‌‌سازی کار می‌کند».
او ادامه داد: یکی از توفیق‌های دولت آقای رئیسی گسترش روابط خارجی منهای آمریکا و سه کشور شرور اروپایی است و دیدیم که روابط ما با روسیه و چین به‌شدت گسترش یافت و حالا هم با عربستان به توافق رسیدیم و ارتباطات منطقه‌ای‌مان را گسترش داده‌ایم. این توفیق‌ها باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی دولت شده و اصلاح‌طلبان از این شرایط استقبال نمی‌کنند».
این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای روحانی در دیدار نوروزی خود گفته بود اگر خواهان تحول هستیم باید انتخابات آزاد و رقابتی در جریان باشد و مانند سال ۹۸ و ۱۴۰۰ نباشد. او بی‌‌مهری می‌کند زیرا خودش هم از چارچوب همین انتخابات رئیس‌جمهور شد و زیر سؤال بردن انتخابات از سوی او زیر سؤال ‌بردن انتخاب ‌شدن خودش هم هست. واقعیت این است اصلاح‌طلبان در دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ به‌دلیل نداشتن سرمایه اجتماعی شکست خوردند، نه رقابتی ‌نبودن انتخابات».
انبارلویی گفت: اکنون مسئله اصلی کشور اقتصاد است و اگر کسانی می‌خواهند خود را برای انتخابات پیش‌رو آماده کنند باید راه‌حل‌های واقعی برای رفع مشکلات اقتصاد ارائه دهند نه این سیاست‌بازی‌ها که مورد اقبال مردم نیست.