سید حسن نصرالله: دبیرکل حزب‌الله لبنان با ‌اشاره به این‌که ایران به رهبری امام خامنه‌ای حامی و پشتیبان واقعی مقاومت است، گفت که ایران توانست بر تحریم‌ها و محاصره و تلاش‌ها برای انزوایش و نیز بر اغتشاشات پیروز شود

سید حسن نصرالله:
ایران بر تحریم‌ها و اغتشاشات پیروز شد/ کشورهای منطقه فهمیدند به آمریکا نمی‌توان تکیه کرد
سرویس خارجی-
دبیرکل حزب‌الله لبنان با ‌اشاره به این‌که ایران به رهبری امام خامنه‌ای حامی و پشتیبان واقعی مقاومت است، گفت که ایران توانست بر تحریم‌ها و محاصره و تلاش‌ها برای انزوایش و نیز بر اغتشاشات پیروز شود.
این روزها که از آن بزرگیِ دروغینِ صهیونیست‌ها دیگر خبری نیست، امیدها برای آزادی قدس بیشتر شده است. «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، که خود یکی از نقش‌های اساسی را در شکستن هیمنه پوشالی رژیم آپارتاید اسرائیل داشته، عصر روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس، سخنرانی کرد. او گفت: «حضور ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی تثبیت شده است، ایران توانست بر تحریم‌ها و محاصره و تلاش‌ها برای انزوایش و نیز بر اغتشاشات پیروز شود.» وی از ایران به عنوان حامی و پشتیبان واقعی مقاومت یاد کرد و گفت: «حامی و پشتیبان واقعی مقاومت، جمهوری اسلامی ایران به رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است.»
دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی روز جهانی قدس خود گفت: «امروز روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم که چهل سال پیش امام خمینی(ره) آن را نام‌گذاری کردند.» وی افزود: «روز قدس متعلق به تمام فلسطین و اعلام همبستگی امت اسلام و شرافتمندان و آزادگان جهان با فلسطین، قدس و مردم مظلوم آن است.» او تأکید کرد که روز قدس یادآوری به همه است تا مسئولیت خود در قبال قدس و فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی را بدانند و به آن عمل کنند.
مقاومت در آرامش
اسرائیل در وحشت و آمریکا رو به افول
سید حسن نصرالله با‌اشاره به آمادگی و توانایی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات صهیونیست‌ها گفت: «رژیم اسرائیل آماده‌باش خود را در تمام جبهه‌ها اعلام کرده و احساس ترس و نگرانی دارد، در حالی که محور مقاومت در آرامش است.» وی در بخش دیگری از سخنانش به افول قدرت آمریکا در جهان ‌اشاره کرد و در این باره به نمونه‌هایی عینی این واقعیت ‌اشاره و تأکید کرد: «آمریکا دیگر همانند گذشته قدرتمند نیست، افول قدرت آمریکا ادعا نیست واقعیت است و شواهد مختلفی برای آن وجود دارد. اولین شاهد افول آمریکا، کشور ونزوئلا است که تمام طرح‌های آمریکا برای سرنگونی دولت این کشور شکست خورد. شاهد دیگری که زلزله‌ای در منطقه ما ایجاد کرد، شکست آمریکا در افغانستان پس از بیست سال جنگ و هزینه کردن صدها میلیارد دلار و تلفات و خسارت‌های سنگین است. آمریکا فقط به دنبال منافع خود در منطقه است و با هیچ‌کس عقد اخوت و دوستی نبسته است.»
بی‌اعتمادی کشورهای عربی به آمریکا
سید حسن نصرالله با‌اشاره به ضعف و افول قدرت آمریکا در نگاه متحدین این کشور در منطقه ادامه داد: «برخی مسئولان کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به ما گفتند متقاعد شده‌اند که نمی‌توان به طور مطلق برای حمایت از نظام یا دولتشان به آمریکا تکیه کنند.» دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش از توافق اخیر بین ایران و عربستان برای احیای مناسبات دو کشور استقبال کرد و گفت: روابط دوجانبه و گفت‌وگو میان کشورهای منطقه است که امنیت و ثبات را به همراه دارد. وی افزود: «توافق اخیر سعودی و ایران تاثیرات مثبتی دارد. شرط بستن اسرائیل بر جنگ با ایران که سوخت آن کشورهای عربی باشد، رنگ باخت. حتی دل بستن به جنگ آمریکا با ایران هم برای اسرائیلی‌ها رنگ باخت. آنها از تشکیل محور سُنی اسرائیلی یا عربی اسرائیلی در برابر ایران صحبت می‌کردند که شکست خورد.»
پیروزی محور مقاومت در برابر جنگ‌های آمریکا
سید حسن نصرالله همچنین درباره توافق عادی ‌سازی با رژیم صهیونیستی گفت که بر خلاف دروغگویی مسئولان اسرائیلی، عادی‌‌سازی به درخواست آمریکا صورت گرفته است. تحولات بین‌المللی که شاهد آن هستیم، برای محور مقاومت بسیار سودمند است. وی با‌اشاره به تحولات سوریه و ازسرگیری روابط کشورهای عربی با دمشق افزود: «شاهد بهبود اوضاع سوریه و ازسرگیری روابط سیاسی میان این کشور و برخی کشورهای عربی هستیم.» نصرالله ادامه داد: «ترکیه خواهان ازسرگیری روابط با سوریه است، اما رهبری سوریه شروطی را برای ازسرگیری آن اعلام کرده است.» وی با‌اشاره به مذاکرات صلح یمن برای پایان جنگ در این کشور گفت: «تمام فضاها و تحولات جدیدی که در یمن و عربستان رخ داده، سبب خوش‌بینی و خرسندی ما شده است. از همان روز نخست خواهان توقف جنگ علیه یمن شدیم.»
اسرائیل در آستانه جنگ داخلی
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات داخلی رژیم صهیونیستی ‌اشاره کرد و گفت: «شکاف و دودستگی در اسرائیل در آستانه تبدیل شدن به جنگ بود، اگر دخالت آمریکا و سفرهای مسئولان آن نبود. روحیه جنگندگی و فداکاری برای رژیم صهیونیستی به شدت کاهش یافته است.»
سیاست سکوت حزب‌الله
حسن نصرالله با‌اشاره به شلیک حملات راکتی از جنوب لبنان به اراضی‌اشغالی گفت: «آن‌چه در جنوب لبنان رخ داد، با توجه به اوضاع از سال ۲۰۰۶ تا کنون یک حادثه بزرگ بود. معتقدیم که این سیاست سکوت (حزب‌الله)، دشمن را نگران و مرعوب کرده و این از نتایج و ثمرات آن چیزی است که در هفته گذشته رخ داد.» وی افزود: «دشمنی که لبنانی‌ها را تهدید می‌کند و به بمباران سوریه می‌پردازد، باید نگران و آشفته باقی بماند و این مسئله سبب تحکیم بازدارندگی و قواعد درگیری می‌شود.» سید حسن نصرالله گفت: «موازنه بازدارندگی سبب شده تا پاسخ اسرائیل محدود و مضحک باشد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان با رد ادعای صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان گفت: «اسرائیل هیچ یک از زیرساخت‌های حزب‌الله را هدف قرار نداد و فقط باغ موز را بمباران کرد. مسئولان اسرائیل به جامعه خود دروغ می‌گویند و همه می‌دانند که هیچ موضع حزب‌الله را هدف حمله قرار نداد و این دلیل و نشانه ضعف و سستی است.» نصرالله گفت: «یکی از دروغ‌های نتانیاهو این است که دولت لاپید با حزب‌الله توافق امضا کرده که همه دروغ بودن آن را می‌دانند. نتانیاهو مقاومت را تهدید می‌کند و ما نیز در مقاومت او را تهدید می‌کنیم.»
به هر تجاوزی بی‌درنگ پاسخ خواهیم داد
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به رژیم صهیونیستی درباره جنگ افروزی در لبنان هشدار داد و گفت: «هر حادثه امنیتی که در لبنان رخ دهد، بدون تردید و بی‌‌درنگ به آن پاسخ خواهیم داد.» وی با‌اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه افزود: «موضع سوریه در برابر تجاوزات اسرائیل ممکن است هر لحظه تغییر کند. آنچه هفته گذشته در سطح پهپادها در جنوب سوریه رخ داد، نشانه‌ای درباره احتمال تغییر موضع سوریه است.» سید حسن نصرالله گفت: «هرگونه حماقت اسرائیل ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود؛ قدس خط قرمز ما است اسرائیل برحذر باش!»
هرگز از فلسطین دست برنخواهیم داشت
نصرالله گفت: «بار دیگر با امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و همه فلسطینیان و شرافتمندان و آزادگانی که به قدس و مسئله فلسطین پایبند هستند، تجدید پیمان می‌کنیم که قدس پایتخت همه ما و مقدسات فلسطین مقدسات همه ما است و ما هرگز از فلسطین دست برنخواهیم داشت، همان‌طور که در سخت‌ترین شرایط و زمانی که خودروهای بمب‌گذاری شده ضاحیه بیروت را هدف قرار می‌دادند، فلسطین را تنها نگذاشتیم، ما هرگز فلسطین و ملت فلسطین و مقدسات امت را تنها نخواهیم گذاشت.»