سفارت روسیه در یمن از انجام موفقیت‌آمیز عملیات اخیر تبادل اسیران و بازداشتی‌ها میان دولت مستعفی یمن و انصارالله استقبال کرد که طی آن ۹۰۰ بازداشتی آزاد شدند

آزادی ۹۰۰ اسیر در جریان تبادل اسرا بین عربستان و انصارالله

سفارت روسیه در یمن از انجام موفقیت‌آمیز عملیات اخیر تبادل اسیران و بازداشتی‌ها میان دولت مستعفی یمن و انصارالله استقبال کرد که طی آن ۹۰۰ بازداشتی آزاد شدند.
این سفارتخانه این موفقیت را گواهی دیگری برای آمادگی طرفین درگیر در یمن برای پیدا کردن یک راه‌حل مورد قبول دو طرف دانست. سفارت روسیه در یمن ابراز امیدواری کرد که این اقدامات موجب تحکیم اعتماد میان طرفین درگیر شود و در نهایت منجر به آتش‌بس، کاهش بحران اقتصادی و اجتماعی و پایه‌ریزی برای انجام گفت‌وگوی یمنی جامع تحت نظارت سازمان ملل شود.
نهادهای وابسته به سازمان ملل تخمین می‌زنند که تعداد اسرا و زندانیان مربوط به جنگ هشت‌ساله در یمن چندین هزار نفر باشد. در اکتبر سال ۲۰۲۰ نیز بر اساس توافقی بین طرف‌های جنگ بیش از هزار نفر از اسرای جنگی و زندانیان آزاد شدند. با این حال به نظر می‌رسد که توافق ماه گذشته بین ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک به پیشرفت گفت‌وگوها برای کمک به آتش‌بس دائمی و احتمال برقراری صلح در یمن کمک کرده است. در طول جنگ بخش زیادی از زیرساخت‌ها و خدمات عمومی نظیر بهداشت در یمن که فقیرترین کشور عربی است کاملا نابود شده و طبق آمارهای سازمان ملل حدود ۸۰ درصد از جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه خارجی نیاز دارد.