در حالی که رژیم صهیونیستی بحرانی‌ترین دوران خود را سپری می‌کند وزیر خارجه این رژیم دیروز در باکو با رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌و‌گو کرد

تلاش بیهوده باکو برای نجات رژیم در حال مرگ اسرائیل

در حالی که رژیم صهیونیستی بحرانی‌ترین دوران خود را سپری می‌کند وزیر خارجه این رژیم دیروز در باکو با رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
با تشدید بحران داخلی در سرزمین‌های ‌اشغالی این روزها دولت صهیونیستی برای کسب مشروعیت به هر دری می‌زند و متحدین این رژیم نیز در تلاش هستند تا از مرگ حتمی این رژیم که به اذعان مقامات صهیونیست چندان هم دور نیست جلوگیری کنند. سفرهای مقامات صهیونیست به پایتخت‌های کشورهای دوست و هم‌پیمان رژیم ‌اشغالگر مثل جمهوری آذربایجان نیز در همین رابطه ارزیابی می‌شود. در همین راستا خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان گزارش داد که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیروز (چهارشنبه) با الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. این خبرگزاری افزود که الهام علی‌اف در این دیدار روابط سیاسی بین تل‌آویو و باکو را خوب توصیف و افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین ‌اشغالی فلسطین را نشانگر سطح بالای روابط دو طرف دانست و تصریح کرد که دستورکار همکاری دوجانبه به‌ویژه فعالیت کمیسیون مشترک در حال گسترش است و فرصت خوبی برای شرکت‌های صهیونیستی جهت فعالیت در منطقه آزاد اقتصادی اَلَت جمهوری آذربایجان و همچنین مشارکت شرکت نفتی سوکار در بهره‌برداری از منابع انرژی سرزمین ‌اشغالی فلسطین در توسعه روابط دو طرف بسیار اهمیت دارد. خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان نیز گزارش داد که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با علی‌اف درباره توسعه همکاری بین تل‌آویو و باکو در زمینه‌های مختلف سخن گفت. خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان و «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی توئیتر خود خبر این دیدار را منتشر کردند. «الی کوهن» در پیام توئیتری درباره این دیدار توضیحاتی ارائه داد و ضمن توضیح درباره محتوای این نشست دوجانبه به تعریف و تمجید از روابط تل‌آویو و باکو پرداخت.وزیر خارجه رژیم ‌اشغالگر قدس نوشت: «دیداری عالی با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور (جمهوری) آذربایجان داشتم. ما درباره مبارزه علیه تروریسم و گسترش همکاری امنیتی و اقتصادی بین دو کشور صحبت کردیم.» همزمان با این سفر، معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز به حضور صهیونیست‌ها در قره‌باغ به بهانه «باز‌سازی» این منطقه اذعان کرد.
«سیمونا ‌هالپرین» در مصاحبه با خبرگزاری ترند آذربایجان گفت: تل‌آویو و باکو در نظر دارند که مراودات تجاری و گردشگری را به دو برابر سطح فعلی افزایش دهند. وی با ‌اشاره به سفر هیئت رژیم صهیونیستی به ریاست «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم به باکو اعلام کرد که او با هیئتی بزرگ از جمهوری آذربایجان دیدن کرده است. به گفته او، تل‌آویو و باکو درباره موضوع انرژی هم قطعا گفت‌و‌گو خواهند کرد چرا که این موضوع برای جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی بسیار مهم است و تل‌آویو علاقه زیادی در موضوع حرکت به سمت انرژی‌های جایگزین دارد. مقام ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که شرکت‌های این رژیم در حوزه‌های تخصصی از انرژی تا دیگر بخش‌های مرتبط از قبیل مدیریت آب و کشاورزی در باز‌سازی منطقه قره‌باغ فعالیت دارند.
هالپرین ضمن تمجید از اقدام جمهوری آذربایجان در تأسیس سفارت در فلسطین ‌اشغالی، آماری درباره حضور «گردشگران اسرائیلی» در جمهوری آذربایجان ارائه داد. سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به باکو در پاسخ به سفر نهم فروردین‌ماه «جیحون بایراموف» همتای او در جمهوری آذربایجان انجام شد که در جریان همین سفر، باکو سفارت خود را در تل‌آویو افتتاح کرد. گفتنی است جمهوری اسلامی ایران بارها و به صراحت به مقامات دولت آذربایجان تاکید کرده است که اجازه حضور صهیونیست‌ها را در نزدیکی مرزهای خود نخواهد داد و تبعات امنیتی عدم توجه به این هشدار متوجه دولت الهام علی‌اف است.