در ادامه حمایت دولت آمریکا از کودتاچیان ونزوئلا تارنمای بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده دولت بایدن میلیون‌ها دلار از منابع ارزی مردم ونزوئلا را به مخالفان مادورو داده است!

آمریکا اموال بلوکه شده مردم ونزوئلا را به کودتاچیان بخشید!

در ادامه حمایت دولت آمریکا از کودتاچیان ونزوئلا تارنمای بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده دولت بایدن میلیون‌ها دلار از منابع ارزی مردم ونزوئلا را به مخالفان مادورو داده است!
طی ماه‌های اخیر و به دنبال بروز بحران انرژی در غرب به خاطر جنگ اوکراین و تغییر در سیاست‌های نفتی عربستان دولت آمریکا که به نفت و گاز ونزوئلا به شدت نیاز پیدا کرده بود مجبور شد بخشی از تحریم‌ها ضد این کشور را تعلیق کند با وجود این مسئله و علی‌رغم بهبود جزئی روابط واشنگتن و کاراکاس تارنمای بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داده که مخالفان ونزوئلا کنترل حساب‌های بانکی مسدود شده دولت در آمریکا (مبلغ این حساب‌ها حدود ۳۴۷ میلیون دلار است) را دوباره به دست گرفته‌اند! به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، وزارت خارجه آمریکا به مسدودی حساب‌هایی که تا پیش از این به دلیل نبود رهبری در جبهه مخالفان دولت ونزوئلا ایجاد شده بود، پایان می‌دهد. مبلغ مسدود شده در این حساب‌ها حدود ۳۴۷ میلیون دلار است. بر اساس این گزارش اپوزیسیون ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ و برای تامین مالی خود به این حساب‌ها متکی بوده است اما به دنبال حذف «خوان گوایدو» در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۲۳) از سِمت رهبری گروه‌های مخالف دولت، این گروه‌ها نتوانستند به این بودجه دسترسی داشته باشند. دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز به دلیل تحریم‌های آمریکا از دسترسی به این پول منع شده است. این منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند وزارت خارجه آمریکا در هفته‌های اخیر، به مقام‌های اپوزیسیون مجوز داده تا دوباره به این حساب‌ها دسترسی داشته باشند. هنوز مشخص نیست که آیا مخالفان اجازه ورود به اماکن دیپلماتیک در آمریکا که دسترسی به آن‌ها را در ماه فوریه (بهمن- اسفند) از دست دادند، را خواهند داشت یا نه؟ شورای مخالفان برای مدیریت و حفاظت از دارایی‌های ونزوئلا در خارج از این کشور، موسوم به کاپا تاکنون از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.