روزنامه جمهوری روز گذشته در مطلبی نوشت: «همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که چند روزی خبر آن از زبان مسئولین اروپایی و ایرانی شنیده می‌شود می‌تواند آثار مثبتی برای ایران و منطقه داشته باشد. در شرایط عادی شاید چنین خبری اهمیت چندانی نداشته باشد

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای
مشکلات امروز مردم نتیجه ۸ سال بی‌عملی دولت مطبوع شماست

سرویس سیاسی ـ
روزنامه جمهوری روز گذشته در مطلبی نوشت: «همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که چند روزی خبر آن از زبان مسئولین اروپایی و ایرانی شنیده می‌شود می‌تواند آثار مثبتی برای ایران و منطقه داشته باشد. در شرایط عادی شاید چنین خبری اهمیت چندانی نداشته باشد ولی برای مردم و کشور ما که هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستند و از نظر معیشتی با تنگناهای شدید مواجهند این خبر دارای اهمیت زیاد است. اگر مشکلات کشور ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل شود گشایش‌هایی در زندگی مردم پیش خواهد آمد که بسیار مهم است… قابل قبول نیست موضوع پرونده هسته‌ای ده‌ها سال باز بماند و مردم همواره دچار عوارض تحریمی آن باشند.»
گفتنی است، چنین مواضعی بیش از آنکه از سر دلسوزی برای مردم باشد، برای سرپوش گذاشتن بر انفعال و بی‌عملی دوره ۸ ساله دولت تدبیر و امید است که تمام ظرفیت‌های یک کشور هشتاد و چند میلیون نفری را به پای مذاکره با غرب و به بهانه حل پرونده هسته‌ای ایران ریخت، یک توافق یکطرفه، نامتوازن و پرخسارت به نام برجام را به امضا رساند، تمام تعهدات مندرج در این توافق را پیشاپیش و خیلی زودتر از زمان‌بندی توافق شده انجام داد و بر روی دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای کشور سیمان کشید، بیش از ۱۵ بار همین آژانس در گزارش فصلی خود صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران و انجام تعهدات برجامی را تایید کرد اما نتیجه چه شد؟ بازگشت همه تحریم‌ها به علاوه ۸۰۰ تحریم جدید دیگر با آثار و تبعات پرخسارت و بعضا جبران‌ناپذیر تورم چند صد‌درصدی در اقتصاد کشور و معیشت مردم.
در واقع دولت سیزدهم میراث‌دار ارثیه شومی است که دولت مطبوع طیف مدعی اعتدال و اصلاحات برجای گذاشته است، کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی، ده‌ها هزار پروژه نیمه‌تمام، رقم وحشتناک نقدینگی، بدهی سنگین دولت ناشی از استقراض از بانک مرکزی و… تنها بخشی از مصیبت‌هایی است که برای دولت فعلی به ارث گذاشته شده است.