روزنامه اعتماد روز دوشنبه در مطلبی با عنوان «ديپلماسي علمي، راهي براي گشايش چالش‌هاي ايران» نوشت: « ديپلماسي علمي مي‌گويد كه در روابط بين‌المللي همكاري علمي مي‌تواند روابط بين كشورها را تقويت كند

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای
«دیپلماسی علمی» دولت غربگرا باک هواپیمای ظریف را هم پر نکرد

سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز دوشنبه در مطلبی با عنوان «دیپلماسی علمی، راهی برای گشایش چالش‌های ایران» نوشت: « دیپلماسی علمی می‌گوید که در روابط بین‌المللی همکاری علمی می‌تواند روابط بین کشورها را تقویت کند، چرا که تسهیل همکاری می‌تواند پل‌هایی ایجاد کند و بر رفتار دولت‌ها اثر بگذارد. به این ترتیب، دیپلماسی علمی به عنوان نوعی «قدرت نرم» عمل می‌کند. اثر رویدادهای مهمی مانند توافق هسته‌ای ایران- برجام ۲۰۱۵- همه‌گیری کووید ۲۰۲۰-۲۰۲۲ بر پایه دیپلماسی علمی به وضوح قابل مشاهده است.»
گفتنی است اصلاح‌طلبان که طی ۸ سال گذشته همه امور کشور را به برجام حواله می‌دادند و منتظر حل شدن مشکلات کشور بودند به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که نتیجه تمرکز دولت تدبیر و امید به برجام چه بوده است؟ روحانی به کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره با آمریکا و رفع تحریم و رونق آنچنانی اقتصادی رای مردم را گرفت‌، ۸ سال تمام ظرفیت‌های یک کشور ۸۵ میلیونی را معطل مذاکره و توافق با آمریکا کرد، تمام شروط آمریکایی‌ها در مذاکرات را پذیرفت و به صورت یکطرفه و حتی بسیار زودتر از زمان مقرر شد در برجام آنها را اجرایی کرد و صنعت هسته‌ای کشور را به حال تعلیق درآورد، قلب راکتور هسته‌ای را بتن کرد و هزاران سانتریفیوژ که حاصل زحمات شبانه‌روزی دانشمندان و متخصصان کشورمان بود را نابود کرد، نتیجه چه شد؟ دولت آمریکا با خباثت هر چه تمام‌تر زیر میز مذاکره زد، بدون اینکه حتی به یک مورد از تعهدات خود در این توافق عمل کند و بدون کمترین هزینه‌ای از توافق خارج شد و دستاورد دولت روحانی طی ۸ سال مذاکره، پذیرش شروط آمریکایی‌ها و توافق برجام علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و بازگشت همه تحریم‌ها به علاوه ۸۰۰ تحریم جدید دیگر بود.
و در نهایت درباره ادعای علمی بودن برجام و دیپلماسی دولت غربگرای روحانی همین بس که این توافق حتی باک هواپیمای ظریف وزیر امور خارجه دولت قبل و امضا‌کننده این توافق را هم پر نکرد.