روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی به قلم سخنگوی دولت روحانی با عنوان «در چرخه معيوب نمانيم!!» نوشت: «اين روزها كه اتفاقات روزمره در فضاي سياسي كشور را مرور مي‌كنم‌،

سخنگوی دولت بحران‌زا و درس مدیریت بحران!

سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی به قلم سخنگوی دولت روحانی با عنوان «در چرخه معیوب نمانیم!!» نوشت: «این روزها که اتفاقات روزمره در فضای سیاسی کشور را مرور می‌کنم‌، نگرانی‌ای که پیش‌تر هم درخصوص آن نوشته بودم عمیق‌تر و پررنگ‌تر به چشم می‌آید. پیش از این نوشته بودم؛ به‌رغم باقی ماندن ذهنیت اعتراضی‌، بالاخره وقایع خیابان‌ها فروکش خواهند کرد. اما این بیم وجود دارد که هیچ علت‌یابی برای وقوع اعتراضات صورت نگیرد و ماجرا به علت‌های موهوم احاله شده و دور جدیدی از نزاع‌های سیاسی داخلی را سبب شود. علم می‌گوید مهم‌ترین کار در عرصه مدیریت بحران، درک مسئله، تجزیه و تحلیل درست و علت‌یابی واقعی است.»
گفتنی است طرح چنین تعابیر و ادعاهایی درحالی مطرح می‌شود که نگارنده این مطلب سال‌ها سخنگوی دولتی بوده که در دوره ۸ ساله مدیریت آن‌، تقریبا روزی نبود که کشور بحران جدیدی را تجربه نکند تا جایی که در محافل سیاسی رسانه‌ای به دولت بحران‌زا معروف شده بود. مشکلات جدیِ امنیتی، بی‌ثباتی اجتماعی، بی‌ثباتی سیاسی و بی‌ثباتی اقتصادی تنها گوشه‌ای از بحران‌زایی‌های دولت تدبیر و امید بود که نقش بسزایی در ایجاد نارضایتی اجتماعی داشت.
آقای سخنگوی دولت سابق پاسخ نمی‌دهد که چرا در دولت بحران‌زایی که خود عضوی از کابینه آن بود، ضرورتی برای دایر کردن کلاس مدیریت بحران نمی‌دید؟!