وزارت کشور آل‌سعود از «اعدام» سه فرد در منطقه شرقیه (عمدتا مناطق شیعه‌نشین) در این کشور خبر داده است. سعودی‌ها غالبا حکم اعدام را با شمشیر انجام می‌دهند.

آل‌سعود ۳ جوان شیعه دیگر را گردن زد!

وزارت کشور آل‌سعود از «اعدام» سه فرد در منطقه شرقیه (عمدتا مناطق شیعه‌نشین) در این کشور خبر داده است. سعودی‌ها غالبا حکم اعدام را با شمشیر انجام می‌دهند.
در ادامه موج اعدام‌ها در عربستان، آل‌سعود ۳ جوان شیعه دیگر را اعدام کرد. وزارت کشور عربستان در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت که احکام اعدام اتباع سعودی به نام‌های «حسین‌بن‌علی‌‌بن‌محمد المحیشی»، «فاضل‌‌بن زکی‌ بن ‌حسین انصیف» و «زکریا بن حسن بن محمد المحیشی» اجرا شده است. در بیانیه ‌این وزارتخانه ادعا شده است که این افراد به جرم «پیوستن به یک گروه تروریستی»، «در اختیار داشتن سلاح و آموزش استفاده از آن»، «تعرض به مراکز و نیروهای امنیتی»، «پنهان کردن چند تروریست» و برخی دیگر از جرایم اعدام شده‌اند. وزارت کشور سعودی چند روز پیش نیز از اجرای حکم اعدام دو جوان شیعه بحرینی خبر داده و ادعا کرده بود که این افراد متهم به تلاش برای ایجاد
هرج‌ و‌ مرج در عربستان و بحرین بودند. وزارت کشور عربستان مدعی شده بود که این دو نفر، وابسته به یک باند «تروریستی» بودند که سرکرده این باند در بحرین فعالیت داشته است.
بیانیه معارضان
معارضان عربستانی اما با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اعدام «حسین‌بن‌علی‌ المحیشی»، «فاضل ‌بن ‌زکی انصیف» و «زکریا ‌بن‌حسن المحیشی»، در راستای سریال اعدام‌های سابق است. به گزارش تسنیم در بیانیه معارضان عربستانی از مراجع قم و نجف‌اشرف درخواست شده است که برای توقف اعدام‌ها ورود کنند: «نظام عربستان همچنان به دنبال این است که تصویری خشن و توطئه‌گر از معارضان ارائه دهد و این اتهامات سیاسی بسیاری را قانع نمی‌کند… پس از طلب مغفرت و رحمت برای این سه شهید، باید مسئله آنها مورد توجه قرار گیرد و از آن دفاع شود و پیام آنها به کسانی برسد که به موضوع اهتمام دارند.»
گروه هماهنگی مقاومت عراق نیز بیانیه علیه حکومت سعودی صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «امت اسلامی گرفتار رژیم‌هایی طاغوتی و ظالم شده است که نظام سعودی نمونه آشکار آن است، زیرا به درجه‌ای از جنایتکاری و خودسری رسیده که با خودسری و ظلم‌، خون مردم را می‌ریزد و دیگر نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.»این بیانیه افزود:«آل‌سعود جز با پایان دادن به حضور نظامی و جاسوسی صهیونیستی و آمریکایی در منطقه از بحران ‌سازی و جنایتکاری دست برنمی دارد.»
سفر مادورو به عربستان
خبر دیگر از عربستان این که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از سفر به ترکیه و حضور در مراسم تحلیف «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، دیروز در راس هیئتی از وزرای کابینه خود به عربستان سفر کرد. طبق گزارش رسانه‌های ونزوئلایی، مادورو همراه با همسرش، وزرای خارجه و ارتباطات و دیگر مسئولان این کشور به جده سفر کرده و قرار است در این سفر دیدارهایی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد‌بن سلمان، ولیعهد این کشور داشته باشد. همچنین تیم رسانه‌ای مادورو در توئیتر اعلام کرد که او در چارچوب دستورکاری برای تقویت ائتلاف‌های سیاسی، دیپلماتیک و نیز انرژی به عربستان سفر کرده است.