روزنامه واشنگتن ‌پست در مورد مذاکرات با ایران مدعی شد: آمریکا نباید در تله ایران بیفتد

واشنگتن ‌پست: آمریکا نباید در تله ایران برای توافق بیفتد
روزنامه واشنگتن ‌پست در مورد مذاکرات با ایران مدعی شد: آمریکا نباید در تله ایران بیفتد.

روزنامه واشنگتن پست‌، تمایل ایران برای رسیدن به توافق هسته‌ای با آمریکا را یک «تله» توصیف کرد و افزود: دولت ایالات متحده نباید در دام جمهوری اسلامی بیفتد.
واشنگتن پست با‌اشاره به اظهارات اخیر آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشت: تهران در پی توافقی است که آمریکا باید از آن امتناع کند. رهبر ایران دو روز پیش گفته که توافق با غرب در صورت دست نخوردن زیرساخت هسته‌ای ‌اشکالی ندارد.
روزنامه آمریکایی به دولت جو بایدن، توصیه کرد برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را از طریق تشدید تحریم‌های اقتصادی و همراه کردن متحدان اروپایی‌اش مهار کند.
این توصیه در حالی است که وبسایت بی‌بی‌سی اخیرا مانند بسیاری از رسانه‌های غربی تاکید کرد آمریکا تحریمی نمانده که علیه ایران اعمال نکرده باشد و قادر به تحریم جدید نیست.
بی‌بی‌سی با بیان اینکه «آمریکا روی میز، هیچ گزینه‌ای مقابل ایران ندارد»، خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد دیگر چیزی برای تحریم باقی‌مانده باشد. در دوران اوباما، ‌آمریکا توانست اغلب کشورها، از جمله چین و روسیه را در اعمال فشار با خود همراه کند. این روزها نه آمریکا، نه هیچ کشور دیگری توان ایجاد اجماع علیه کشور دیگری را ندارد. حمله سایبری؛ سال‌هاست در پس پرده بین ایران و آمریکا در جریان است و گاهی هم فروکش می‌کند؛ اما کاری از پیش نبرده. تنها چند ماه پس از استاکس‌نت، ایران توانست قابلیت‌های غنی‌‌‌سازی‌اش را باز‌‌سازی کند. حملات ‌پهپادی هم شبیه حملات سایبری است. به عقب راندن چند هفته‌ای یا چند‌ ماهه قابلیت‌های هسته‌ای ایران. حمله نظامی، آخرین گزینه‌ همیشه روی میز است، اما هزینه آن، بیشتر از فوایدش است».
واشنگتن پست مدعی شد: گنجاندن نام سپاه پاسداران در سیاهه گروه‌های تروریستی می‌تواند سرآغاز تشدید تحریم‌های آمریکا و متحدان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران باشد. به‌رغم تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور از زمان روی کار آمدن جو بایدن در سال ۲۰۲۱، غنی‌‌سازی اورانیوم را از سر گرفته و برنامه موشکی و پهپادی خود را نیز بیش از پیش تسریع کرده است.
واشنگتن پست می‌افزاید: مقامات ایران بودجه آموزش و به‌ویژه شبکه شبه‌نظامیان نیابتی خود در سراسر خاورمیانه را نیز با دور زدن تحریم‌های نفتی، در دو سال گذشته تقویت کرده‌اند.
این روزنامه با مورد انتقاد قرار دادن دولت جو بایدن تصریح کرد: مقامات دولت وی بارها اعلام کرد‌ه‌اند که برای بازداشتن ایران از ساخت سلاح هسته‌ای مصمم‌اند، اما تاکنون کاری در این زمینه انجام نداده‌اند و ایران به هسته‌ای شدن نزدیک‌تر شده است.