روزنامه اعتماد روز گذشته گفت‌و‌گویی را با رئیس ‌اتاق بازرگانی منتشر کرده که وی در بخشی از آن گفته است: «يك بخش از مطالبات به‌حق ما در جاهايي به ناحق بلوكه شده است. در رابطه با اينكه هر توافق و هر اقدامي كه منجر به آزاد شدن اين دارايي‌هاي ضبط شده شود هم بايد باعث خوشحالي ما شود

منابع آزادشده، قبل از مصرف در اصلاح ناترازی‌های اقتصاد توسط دولت قبل پیشخور شده است

روزنامه اعتماد روز گذشته گفت‌و‌گویی را با رئیس ‌اتاق بازرگانی منتشر کرده که وی در بخشی از آن گفته است: «یک بخش از مطالبات به‌حق ما در جاهایی به ناحق بلوکه شده است. در رابطه با اینکه هر توافق و هر اقدامی که منجر به آزاد شدن این دارایی‌های ضبط شده شود هم باید باعث خوشحالی ما شود و هم باید تشویق کنیم و هم قدردان باشیم. حال اگر این منابع ارزی و درآمدها را که به سختی به دست می‌آوریم صرف اصلاح ناترازی‌ها در اقتصاد کلان کنیم یک اقدام پسندیده و با ارزش است. ولی به نظر می‌رسد محدودیت‌های ناشی از محل مصرف این منابع از یک سمت و شرایط کنونی و برخی نیازهای استراتژیک کشور الزام و ایجاب می‌کند دولت و سیاستگذار بر مبنای آن تصمیم‌گیری کنند. در واقع حالت بهینه این است که این منابع در مصارف مرتبط با ناترازی اقتصاد کلان صرف شود.»
این اظهارات در حالی است که رئیس‌کل بانک مرکزی دولت روحانی چند شب پیش، به خالی بودن خزانه در دولت قبل و تبدیل ۵ میلیارد دلار (حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان) کسری بودجه دولت روحانی به پایه پولی و اوج گرفتن تورم در پی چاپ پول پرقدرت برای جبران کسری بودجه دولت دوازدهم اذعان کرد.
همتی در ادامه گفته است که در سال ۹۸، پنج میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده در کره را بابت کسری بودجه، تسعیر کردند و معادل ریالی آن را بانک مرکزی، چاپ کرد و به دولت داد!