سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از جنگ تمام عیاری خبر داد که به‌زودی در جبهه شمالی با حزب‌الله لبنان آغاز خواهد شد.

پیش‌بینی سرویس اطلاعاتی اسرائیل از جنگ تمام عیار حزب‌الله لبنان و صهیونیست‌ها به زودی در جبهه شمال!
سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از جنگ تمام عیاری خبر داد که به‌زودی در جبهه شمالی با حزب‌الله لبنان آغاز خواهد شد.-

سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان»، روز شنبه به از بین رفتن قدرت بازدارندگی این رژیم در برابر حزب‌الله لبنان و احتمال نبرد فراگیر در جبهه شمالی اذعان کرد. منابع وابسته به سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «از بین رفتن قدرت بازدارندگی در برابر حزب‌الله لبنان در تداوم اقدامات حزب‌الله در مرز و بروز تنش، نمایانگر شده است.»
آ‌ن‌طور که مهر نوشته است، در همین ارتباط، «یوسی یهشوع»، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: «به‌زودی جنگی با حزب‌الله درخواهد گرفت. از دولت و اپوزیسیون می‌خواهیم تا اختلافات درباره اصلاحات قضائی را کنار گذاشته و برای رویارویی آتی آماده شوند.» وی ضمن درخواست از دولت برای متوقف کردن همه اقدامات مربوط به اصلاحات قضائی، در عین حال از مخالفان این اصلاحات هم خواست تا از برگزاری تظاهرات خودداری کنند.
منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شدند: «اسرائیل این تصور را ایجاد کرده است که خواهان درگیری با حزب‌الله بر خلاف سیاست‌های اعمال شده خود در اراضی فلسطینی نیست و این انگیزه‌های حزب‌الله برای ادامه اقدامات تحریک‌آمیز را موجب شده است تا اجازه شلیک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های شمال و نیز حملات راکتی را بدهد. یکی از تحریک‌آمیزترین این اقدامات، نصب چادر از سوی عناصر حزب‌الله در منطقه متعلق به اسرائیل (مزارع شبعا) بوده که همزمان با تحولات امنیتی در کرانه باختری انجام شد.»
در همین رابطه، «رونی ملنیس»، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه صهیونیستی کان به شدت از کابینه نتانیاهو انتقاد کرده که چرا اقدامات حزب‌الله را نادیده گرفته است. وی گفت: «کابینه مشغول رویارویی با دشمنان ضعیف در جنین و جهاد اسلامی در غزه است اما در قبال اقدام حزب‌الله در برپایی چادر در اراضی اسرائیل و پرتاب راکت علیه ما ساکت مانده است. دولت اسرائیل در تلاش برای ایجاد بازدارندگی در جنین است اما در عین حال مرعوب حزب‌الله شده است، این گروه یک ماه است که چادری در داخل مرزهای ما برپا کرده ‌اما ما ناتوان از برچیدن آن هستیم. این ننگی بر توان بازدارندگی اسرائیل است و در حالی که دولت مشغول اصلاحات قضائی بنا به انگیزه‌های شخصی است، این امر موجب بروز لطمه‌هایی در مقابله با ایران و طرف‌های دیگر خواهد شد.»
گفتنی است، به نظر می‌رسد که وحشت صهیونیست‌ها از حزب‌الله و دبیرکل آن، «سید حسن نصرالله»، پایانی ندارد. امروزه حزب‌الله لبنان گرچه همچنان یک جنبش دانسته می‌شود و همچنان با این عنوان خوانده می‌شود، اما تبدیل به یک ارتش کامل و البته مرموز شده است. اگر برای پیدا کردن اطلاعات در مورد توان نظامی این جنبش جست‌وجویی فراوان کنید، با اطلاعاتی روبه‌رو می‌شوید که کمابیش مبهم هستند؛ مثلاً «برآوردها تا سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد» که حداکثر قابلیت حزب‌الله لبنان برای بسیج نیرو در حدود ۵۰ هزار جنگجو است؛ پرسش این است که از آن برآوردها حدود ۵ سال می‌گذرد، حالا اوضاع چطور است؟ که البته دیگر اطلاعاتی در دسترس عموم نیست. در واقع حزب‌الله همواره در کنار نشان دادن بخش‌هایی از توانایی‌های خود بخش عمده‌ای را پنهان می‌کند. البته اطلاعات منتشر نشده ارتش رسمی هر کشوری نیز فراوان است، اما در مورد ارتش حزب‌الله این بخشِ در ابهام آن‌قدر زیاد هست که ارتش این جنبش را به نیرویی مرموز تبدیل کرده است.
افزایش قدرت حزب‌الله در ۱۷ سال گذشته
بزرگ‌ترین شکست برای اسرائیل
همچنین برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند افزایش قدرت حزب‌الله در طول ۱۷ سال، بزرگ‌ترین شکست در اسرائیل است و هنوز کسی برای آن چاره‌جویی نکرده است، این در حالی است که تل‌آویو در زمینه بازدارندگی و فرسوده شدن قدرت خود با نقطه عطف راهبردی رو‌به‌رو است. آن‌طور که باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های اسرائیلی آورده است: احتمال اولویت جنگ افزایش یافته است و طبق گزارش سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل، از سال ۲۰۰۶ این احتمال بنا به علل فراوانی از جمله ضعف رابطه میان واشنگتن و تل‌آویو و درگیری‌های داخلی در سایه تهدیدات خارجی- به‌ویژه شرایطی که اسرائیل در بسیاری از جبهه‌ها در این هفته با آن رو‌به‌رو شد- در بالاترین سطح خود قرار دارد.
به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، برای اسرائیل تجربه‌ای خواهد بود که از قبل با آن روبه‌رو نشده است. شکاف ایجاد شده برای طرف مقابل، کاملا آشکار است و او از آن بهره‌برداری می‌کند. این شکاف یک‌شبه ایجاد نشده، بلکه در طول بیش از یک دهه ایجاد شده است. ما در زمان سرنوشت‌سازی قرار داریم و نصرالله می‌داند و مطالعه می‌کند و متوجه است چه زمانی پدافند لیزری برای رهگیری موشک‌ها وارد عمل می‌شود. او از تعداد سامانه‌های دفاعی هم اطلاع دارد. وی سرویس اطلاعاتی در اختیار دارد و همه چیز عیان است. افزایش قدرت حزب‌الله در طول هفده سال، بزرگ‌ترین شکست در اسرائیل است که هنوز کسی برای آن چاره‌ای نیافته است.
فرستاده سازمان‌ملل به دنبال دیدار با نصرالله
خبر دیگر آنکه روزنامه لبنانی «نداء الوطن» به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کرد که یک فرستاده ویژه بین‌المللی که مسئولیت پرونده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را برعهده‌ دارد، برای گفت‌وگو درخصوص تحولات جاری در مرزهای جنوبی لبنان، به این کشور سفر خواهد کرد. آ‌ن‌طور که تسنیم نوشته، بر اساس گزارش این منابع آگاه، این فرستاده آمریکاییِ سازمان ‌ملل در بدو ورود به بیروت، خواستار ملاقات با «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان خواهد شد تا دیدگاه‌های سازمان ملل درباره جنوب لبنان را به وی ارائه دهد. منابع آگاه دیپلماتیک تاکید کردند که این فرستاده، موضع حزب‌الله در مورد فشار سازمان ملل بر اسرائیل برای عقب‌نشینی از «الغجر» و تپه‌های «کفرشوبا» و بخشی از مزارع «شبعا» که متعلق به لبنان است را از سید حسن نصرالله سؤال خواهد کرد. بر اساس این دیدار و پس از پاسخ نصرالله، روند امور در مرزهای لبنان و اسرائیل مشخص خواهد شد. این منابع در پایان گفتند که اقدام حزب‌الله در نصب دو چادر در منطقه خط آبی در مزارع شبعا و تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش لبنانی الغجر به فلسطین ‌اشغالی اخیرا، موجب تشدید تنش در مرزهای جنوبی لبنان شده که در روز پنجشنبه پیش به اوج خود رسید.
گفتنی است، روز پنجشنبه حزب‌الله لبنان با ‌اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در روستای مرزی الغجر لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ‌اشغالگر صهیونیستی اخیرا اقدامات خطرناکی در بخش شمالی روستای مرزی الغجر انجام داده‌اند. حزب‌الله تصریح کرد: «در مواجهه با این تحول خطرناک از همه نهادها به ویژه دولت لبنان و نیز مردم لبنان و کلیه نیروهای سیاسی و داخلی می‌خواهیم که مانع این ‌اشغالگری شوند و از اقدامات تجاوزکارانه دشمن جلوگیری کنند و برای آزاد‌سازی این بخش از سرزمین‌مان و بازگرداندن آن به آغوش میهن تلاش کنند.»