در گزارشی با بیان اینکه اقدامات تحریک‌آمیز غرب علیه ایران باعث اتحاد بیشتر ایرانی‌ها خواهد شد، نوشت: سقوط رژیم ایران، برای مخالفانی که آن را پیش‌بینی می‌کنند، همچنان چیزی است که [آرزو و] امیدش را دارند، نه انتظارش را.

نشریه روسی: اقدامات غرب علیه ایران باعث اتحاد بیشتر ایرانی‌ها خواهد شد
در گزارشی با بیان اینکه اقدامات تحریک‌آمیز غرب علیه ایران باعث اتحاد بیشتر ایرانی‌ها خواهد شد، نوشت: سقوط رژیم ایران، برای مخالفانی که آن را پیش‌بینی می‌کنند، همچنان چیزی است که [آرزو و] امیدش را دارند، نه انتظارش را.

نشریه «نیو ایسترن آوت لوک»

نشریه‌ روسی «نیو ایسترن آوت‌لوک» وابسته به «مؤسسه‌ مطالعات شرق‌شناسی» زیرمجموعه‌ «آکادمی علوم روسیه»، اخیراً طی گزارشی تحت عنوان «ایران همچنان از مشت‌ها جاخالی می‌دهد» به بررسی ناکامی غرب در متوقف کردن جمهوری اسلامی پرداخت.
این نشریه نوشت: «موج دیگری از اقدامات تحریک‌آمیز غرب نیز نمی‌تواند به رژیم ایران آسیب برساند. تهران به جای نزدیک شدن به غرب به منظور کاهش بار تحریم‌های ضدایرانی و پیشبرد شرایط خود حول محور «برنامه‌ جامع اقدام مشترک» (برجام)، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه‌ مسکو در اوکراین، ترجیح داد تعاملات خود را با روسیه و چین افزایش دهد. این مسئله، مذاکرات برجام در وین را به بن‌بست رسانده است. رایزنی‌ها بر سر توافق هسته‌ای، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.»
به گزارش مشرق، نیو ایسترن آوت لوک در بخش دیگری از گزارش خود تصریح کرد: « ایران با غنی‌‌سازی اورانیوم تا درصدهای بالا، ضمن رفع نیازها و تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای خود، اهرم فشارش را برای هرگونه مذاکرات احتمالی در آینده تقویت می‌کند.
از سوی دیگر، دولت بایدن از ترس فضای داخلی آمریکا اقدامی در جهت احیای توافق هسته‌ای انجام نمی‌دهد و عملاً روزبه‌روز اهرم فشار آمریکا را ضعیف‌تر می‌کند.»
این گزارش همچنین با بیان اینکه غرب در عوض چیزی برای ارائه [به عنوان پاداش تغییر رفتار ایران، یا نظامی جایگزین در صورت سرنگونی جمهوری اسلامی] ندارد، نوشت:« فعالان حقوق بشر غربی نیز پیشنهادی ندارند، جز وعده‌های ساده‌لوحانه مبنی بر این‌که به‌راحتی می‌توان قانون اساسی را اصلاح کرد. از یک طرف، هر قدر هم که تهران برنامه‌ انرژی هسته‌ایش را برای اهداف صلح‌آمیز پیش ببرد، باز هم پایتخت‌های غربی، پیام این اقدام ایران را نمی‌شنوند. و از سوی دیگر، به‌رغم اعمال شدیدترین فشارها و انجام اقدامات تحریک‌آمیز توسط غرب، رژیم ایران همچنان از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد.
شاید حملات اسرائیل بتواند ظرفیت‌های هسته‌ای ایران را از کار بیندازد، اما همه‌ این اقدامات، اتفاقاً موجب اتحاد بیشتر ایرانی‌ها می‌شود و امنیت بیشتر را برای این کشور به ارمغان می‌آورد. سقوط رژیم ایران، برای مخالفانی که آن را پیش‌بینی می‌کنند، همچنان چیزی است که [آرزو و] امیدش را دارند، نه انتظارش را.»