همزمان با اظهارات دبیرکل حزب‌الله درخصوص برخورد قاطعانه با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تجاوز به مرزهای جنوبی کشور لبنان، رسانه‌های صهیونیستی از نگرانی سران این رژیم درخصوص توان نظامی لبنان گفتند

سید حسن نصرالله:
لازم بدانیم، چادر که هیچ برج و فرودگاه هم می‌‌سازیم

همزمان با اظهارات دبیرکل حزب‌الله درخصوص برخورد قاطعانه با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تجاوز به مرزهای
جنوبی کشور لبنان، رسانه‌های صهیونیستی از نگرانی سران این رژیم درخصوص توان نظامی لبنان گفتند.
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه روز چهارشنبه، در سخنرانی به مناسبت سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ۳۳روزه با دشمن صهیونیستی‌، در ابتدای بر تغییر فرآیندهای حاکم بر منطقه پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان اشاره کرد و سپس به موضوعات جاری مهم در غرب ‌آسیا پرداخت. دبیرکل حزب‌الله در ابتدا درخصوص جنگ ۳۳روزه اظهار داشت: «جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ یک رویداد مهم، بزرگ، بسیار بااهمیت و سرنوشت‌ساز در تاریخ لبنان و منطقه بود. همین کافی است که تنها به طرح بزرگ و خطرناک آمریکا که این جنگ یکی از ابزارهای اصلی اجرای آن بود اشاره کنیم یعنی همان خاورمیانه جدید. خاورمیانه جدید اگر محقق می‌شد، کشورهای منطقه اسرائیل را به رسمیت می‌شناختند، فلسطین و جولان از بین می‌رفت، لبنان تحت اشغال اسرائیل درمی‌آمد و اسرائیل به‌عنوان ابرقدرت در منطقه و در سایه هژمونی مطلق آمریکا تثبیت می‌شد. این طرح در لبنان شکست خورد و مقاومت در فلسطین، مقاومت در عراق، پایداری در سوریه و ایران کار آن را یکسره کرد».
دبیرکل حزب‌الله بیان کرد: «ما در سال ۲۰۰۶ گفتیم که این پیروزی برای تمام مردم لبنان، کشور لبنان، برای تمام گروه‌های مقاومت است. ما هیچ دستاوردی را نه برای خود و نه برای حزب‌مان و حتی نه برای طایفه‌مان مصادره نمی‌کنیم. ما همیشه می‌گوییم که به‌دنبال تشکر کردن، پاداش، تعریف دیگران نیستیم. و در مقابل نیز بر کسی منت نمی‌گذاریم و به لبنانی‌ها نمی‌گوییم که ما از شما دفاع کردیم و شما را آزاد کردیم. ما همواره می‌گفتیم که به وظایف‌مان عمل کردیم. اینها را می‌گویم چون گاهی وقت‌ها برخی از مردم ممکن است در مشکلات و سختی‌ها به این ادبیات روی بیاورند که این مناسب نیست و با تعهدات اخلاقی ما منافات دارد». سیدحسن نصرالله در ادامه به تحولات اخیر در کرانه باختری و حمله همه‌جانبه و وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر جنین اشاره و تاکید کرد: «نشانه شکست تجاوز اخیر دشمن به شهر جنین که تحت محاصره قرار گرفت، تداوم عملیات مقاومت فلسطین همزمان با این تجاوز و بعد از آن بود. مقاومت ادامه یافت که این خود یعنی هدف موردنظر شکست خورده است. منطقه «الغجر» خاک لبنان است.» سیدحسن نصرالله در ادامه به موضوع اختلافات حقوقی بر سر مرزهای جنوبی لبنان پرداخت و اشاره کرد: «رویداد امروز در مرزها همچنان در حال بررسی است و مطابق با نتیجه تحقیقات اقدام خواهد شد. کارشکنی‌های اسرائیل از سال ۲۰۰۶ تا امروز، هزاران مورد بوده اما کسی در جهان کاری نکرده است. بخش شمالی منطقه الغجر طبق اعلام سازمان ملل خاک لبنان است و اسرائیل در آن‌جا سیم‌خاردار کشیده است. آنها سیم‌خاردارشان را کامل کردند و سپس دیوارکشی کردند و موانع را برداشتند و گردشگر به آن‌جا آوردند. سازمان ملل حتی قبل از مسئله چادرها ساکت بود، بنابراین کسی که می‌گوید اشغال کامل الغجر به علت چادرها بود، از روی ناآگاهی این را می‌گوید. ارزش چادرها به این بود که وضعیت مرزی را دوباره در کانون توجه قرار دادند. جامعه بین‌الملل درباره تجاوزات مرزی اسرائیل ساکت بود و کاری نکرد، اما بعد از برپایی چادر مقاومت، سریع دست به کار شد». دبیرکل حزب‌الله در ادامه به ضرورت و قطعیت مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان پرداخت و گفت: «نمی‌توان درباره آنچه در منطقه الغجر روی داده، سکوت کرد. آنجا خاک لبنان است و باید بدون هیچ‌گونه قید و شرطی به لبنان بازگردد. بایست با تلاش کشور و مقاومت برای آزاد‌سازی آنجا تلاش شود. با حمایت مردم و همکاری کشور و مقاومت می‌توان خاک اشغالی را بازگرداند و این مسئله دیر یا زود باید روی دهد. خاک لبنان به اسرائیل داده نخواهد شد. حرف‌ و حدیث‌ها درباره اینکه حزب‌الله به‌دنبال لغو توافق طائف است، دروغ است».
سیدحسن نصرالله در بخش پایانی اظهاراتش، به فشارهای برای خلع سلاح حزب‌الله پاسخ داد و تاکید کرد که مقاومت اجازه نخواهد داد سلاحش گرفته شود. دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: «چراکه این سلاح برای محافظت از لبنان و هدف قرار دادن آن، خدمت بزرگی به اسرائیل خواهد بود. ما برای سلاح‌مان خواستار قانون مدون نیستیم و این به نفع لبنان و در جهت منافع ملی نیست. مصلحت لبنان این است که مقاومت حاشیه عمل خود را داشته باشد». سیدحسن نصرالله همچنین به بحران انتخاب رئیس‌جمهوری در لبنان اشاره کرد و این را هم گفت که حل مسئله ریاست‌جمهوری در لبنان هیچ راهی جز گفت‌و‌گو بین احزاب لبنانی ندارد.
ترس صهیونیست‌ها
روزنامه البناء، چاپ لبنان همزمان با اظهارات نصرالله از ترس صهیونیست‌ها نوشت و گفت که تجزیه و تحلیل پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان، موضوع اصلی همه شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی شده است. این روزنامه نوشت در اغلب این تحلیل‌ها صهیونیست‌ها دچار نگرانی درخصوص آمادگی نظامی لبنان شده‌اند و تاکید کردند که نصرالله با تمرکز و تبلیغ آمادگی حزب‌الله، قصد دارد تا توقعات مرزی لبنان را در محافل سیاسی و رسمی به کرسی بنشاند و صهیونیست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کند. صهیونیست‌ها در تحلیل‌هایشان می‌گویند که نصرالله پیش از این و در مورد ترسیم مرزهای دریایی هم، همین تاکتیک را به کار برد. ضمن اینکه وضعیت در مورد مرزهای زمینی بسیار واضح‌تر از مرزهای آبی است و نیازی به ترسیم ندارد.