سفر راهبردی و پردستاورد رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی توسط روزنامه‌های مدعی اصلاحات سانسور شد.

سانسور سفر راهبردی رئیس‌جمهور به آفریقا در روزنامه‌های زنجیره‌ای

سفر راهبردی و پردستاورد رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی توسط روزنامه‌های مدعی اصلاحات سانسور شد.
در ادامه سیاست خارجی پویا و فراگیر دولت انقلابی، آیت‌الله رئیسی به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه سفر و ۲۱ سند همکاری را امضا کرد.
اهمیت اقدام مذکور تا آنجا بود که سی ان ان این سفر را گامی مهم برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانست و از نتایج آن ابراز نگرانی کرد.
دقیقا از همین‌روست که مدعیان اصلاحات نیز در روزنامه‌ای زنجیره‌ای این سفر پر اهمیت را سانسور کردند؛ این طیف امور کشور و حتی جان و معیشت مردم را در شرایط کرونا معطل برجام و FATF گذاشت اما موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت انقلابی بدون برجام و FATF دروغ و خیانت آنها را آشکار کرد.
بار دیگر، تبرئه آمریکا و تخطئه ایران توسط پادوهای دشمن
پادوهای آمریکا در داخل همچنان طبق خواست این رژیم، آمریکا را تبرئه و ایران را تخطئه می‌کنند.
روزنامه هم‌میهن دیروز نوشت: «برجام و سرنوشت آن یک چیز را ثابت کرد؛ اینکه تا حدی از وحدت و تفاهم و قانون‌گرایی و شفافیت و درک مشترک از منافع ملی نباشد، هیچ سیاستی منجر به نتیجه نخواهد شد. ادامه وضعیت کنونی نیز آب در‌ هاون کوبیدن است.»
حد ادراک و التزام مدعیان اصلاحات به «وحدت و تفاهم و قانون‌گرایی و شفافیت و درک مشترک از منافع ملی» این بود که منتقدان برجام را به جهنم حواله دهند و با ده‌ها برچسب و اهانت بنوازند، امضای کری را تضمین اعلام کنند، کشور و ظرفیت‌های ملی را پای بهانه‌جویی‌ها و وعده‌های پوچ آمریکا معطل بگذارند و صدها کارخانه را به تعطیلی بکشانند، به جای اعتراض و عمل متقابل نسبت به خباثت و کارشکنی غرب علیه ملت ایران در برجام، آن‌قدر نقض عهد غرب را توجیه کنند که دشمن به ترور سردار سلیمانی و دکتر فخری‌زاده تشویق شود و تحریم را دو برابر کند، به موگرینی تضمین دهند که حتی در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد، بعد هم همصدا با ترامپ بر مذاکره دلخواه آمریکا با واگذاری قدرت موشکی و نقش‌آفرینی منطقه‌ای ایران تأکید کنند، در داخل نیز با سوءمدیریت عمدی به تحریم اثرگذاری بیشتر بدهند و هماهنگی صددرصدی با ترامپ علیه ایران داشته باشند، ۳۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی را به حلقوم رانت‌خواران بریزند و ۶۰ تن طلا (سکه) را حیف و میل کنند، به اقتصاد کشور رکود و تورم سرسام آور را تحمیل کنند، جان و معیشت مردم را معطل برجام و FATF کنند و… امروز هم با وجود اقدامات و موفقیت‌های دولت بدون برجام و FATF بگویند ادامه وضعیت کنونی نیز آب در‌هاون کوبیدن است! و از نظر اینها همان‌طور که بارها گفته‌اند، باید از توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران (برجام ۲ و ۳) دست بکشیم، آمریکا هم تضمینی برای رفع تحریم ندهد! و بشویم لقمه‌ای آسان برای بلعیده شدن! برخورد با این شبکه خائن و وطن‌فروش و قاتل امنیت روانی مردم ضرورتی فوری است.
برجام اگر مفید بود چرا در دولت روحانی اثر نکرد؟
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی به قلم دبیرکل جبهه اصلاحات نوشت: «اگر حاکمیت به این جمع‌بندی رسیده که سیاست خارجی و تحریم‌ها با اقتصاد و معیشت مردم ارتباط دارد این ضرورت هم باید احساس شود که احیای برجام به عنوان ظرفیتی در اختیار ایران فرصتی است که اگر از دست برود، مخاطرات جدی را پیش روی ایران قرار می‌دهد. تنها در سایه یک سیاست خارجی متوازن است که می‌توان این اجماع را شکست. اتکا به رای چین و روسیه و این نگاه به شرق که اساسا نفی رویکرد نه شرقی و نه غربی است، باعث شده این دو کشور بتوانند با کارت ایران هر طور و در هر زمان که بخواهند، بازی کنند.»
گفتنی است، دولت روحانی با کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رای آنها را گرفت اما ۸ سال بعد علاوه‌بر نابود کردن معیشت مردم، افزایش چند صددرصدی قیمت مسکن، دلار، خودرو، کالاهای اساسی، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و… کشور را با ۸۰۰ تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت.
این جریان پاسخ نمی‌دهد که اگر برجام چنین توانی داشت چرا در دولت امضا‌کننده آن اثر نکرد و به جز خسارت‌های فراوان دستاورد دیگری برای مردم و کشور نداشت؟!