در پی نصب چادرهای حزب‌الله در مناطق مرزی با اراضی ‌اشغالی و پخش فیلمی تهدیدآمیز از این جنبش که در آن تصرف شهرک‌های صهیونیستی شبیه‌‌سازی شده، رسانه‌های اسرائیلی واکنش‌های زیادی از خود نشان دادند

واکنش صهیونیست‌ها به تحرکات مرزی حزب‌الله لبنان معاریو: تحولی بزرگ در راه است

در پی نصب چادرهای حزب‌الله در مناطق مرزی با اراضی ‌اشغالی و پخش فیلمی تهدیدآمیز از این جنبش که در آن تصرف شهرک‌های صهیونیستی شبیه‌‌سازی شده، رسانه‌های اسرائیلی واکنش‌های زیادی از خود
نشان دادند، از جمله معاریو که نوشته است: «تحولی بزرگ در راه است.»
در جنگ سال ۲۰۰۶ که زرادخانۀ موشکی حزب‌الله به مراتب ضعیف‌تر از اکنون بود، موشک‌های حزب‌الله موجب آوارگی ۳۰۰ هزار ساکن سرزمین ‌اشغالی و کشته شدن ۴۳ تَن و ۱۲ نیروی نظامی شدند و هزاران نفر بر اثر همین موشک‌ها زخمی شدند و خسارات شدیدی به اماکن و زیرساخت‌های رژیم آپارتاید اسرائیل وارد آمد. اما اکنون طبق برخی از تخمین‌ها، حزب‌الله بیش از ۱۷۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد که برخی از آنها تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و افزون بر این صدها پهپاد تهاجمی نیز در اختیار حزب‌الله است. حالا اگر بگوییم از سال ۱۹۸۲ و با ظهور حزب‌الله، نه‌تنها معادلات لبنان بلکه معادلات منطقه نیز تغییر کرد، حرف گزافی نیست؛ با ظهور حزب‌الله شیعیان لبنان به سرعت در بسیاری از زمینه‌ها پیشرفت کردند؛ از جمله در میدان مبارزه و قدرت نظامی. حالا این جنبش تبدیل به کابوسی برای رژیم صهیونیستی شده است که از آن بیداری ندارد.
پیام تهدیدآمیز حزب‌الله
حالا مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان در سالروز جنگ ۳۳ روزه با انتشار فیلمی تهدیدآمیز به صهیونیست‌ها با عنوان «هیچ‌کس بر شمال غلبه نخواهد کرد» درباره ‌اندیشیدن به گزینه نظامی علیه لبنان هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، در هفدهمین سالروز جنگ ۳۳ روزه میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، مقاومت لبنان هشدار شدید‌اللحنی به ‌اشغالگران داد. حزب‌الله لبنان با انتشار کلیپی از آمادگی رزمندگان مقاومت برای نبرد جدید با رژیم صهیونیستی و در تیررس بودن همه اماکن و تأسیسات زیربنایی و حساس این رژیم خبر داده است.
در متنی که حزب‌الله لبنان همراه با این فیلم منتشر کرده، آمده است: «مقاومت اسلامی در حال و هوای سالگرد پیروزی الهی در جولای ۲۰۰۶، در صحنه‌هایی که اوج قدرت، اراده، آمادگی و برنامه‌ریزی مقاومت را با رمز «لا غالب لکم» به‌تصویر می‌کشد، تصاویری از مراحل هجوم به یک پایگاه صهیونیستی، تسلط کامل مجاهدین بر آن و برافراشتن پرچم حزب‌الله بر روی دیوارهای آن را مشاهده می‌کنید، عملیاتی که با نابودی این پایگاه صهیونیستی و تبدیل آن به آوار بر سر‌اشغالگران و از بین بردن آن شبیه‌‌سازی شده است.»
واکنش وحشت‌زده صهیونیست‌ها
ویدئوی حزب‌الله بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عبری داشته و آ‌نها را به اذعان به قدرت نظامی این جنبش واداشته است. در همین‌ باره نشریه صهیونیستی معاریو نوشته است که «در حالی که سالیان زیادی از جنگ دوم لبنان گذشته اما طی امسال اتفاقات زیادی در حصار مرزی روی داده که گویای تحولی بزرگ است.» سایت عبری «حدشوت» در این‌باره اعلام کرد، در بخشی از ویدئویی که حزب‌الله پخش کرده است، به‌نظر می‌رسد که پرچم «تیپ جولانی» (تیپ پیاده ‌نظام نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی) را برداشته و پرچم حزب‌الله را جایگزین آن کرده‌اند. «روی کایس»، خبرنگار شبکه عبری‌زبان کان نیز گفته است حزب‌الله به‌مناسبت سالروز جنگ دوم لبنان کلیپی از «نیروهای رضوان» منتشر کرد که در آن تصرف شهرک‌های «اسرائیلی» شبیه‌‌سازی شده است. همچنین شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز با بازتاب این ویدئو اعلام کرد حزب‌الله ۱۵ گردان در چندین تیپ دارد، از جمله هشت هزار رزمنده از یگان نخبه در نیروی رضوان که از سوریه بازگشته‌اند و تجربیات عملیاتی غنی خود را به مرز با [رژیم‌اشغالگر] اسرائیل آورده‌اند. این شبکه همچنین گزارش داد: «در لبنان گزارش‌هایی مبنی بر پیشرفت بسیار چشمگیر در یگان پهپاد و هواپیماهای بدون سرنشین حزب‌الله و همچنین قابلیت‌های پدافند هوایی و سامانه‌های ضد‌تانک آن وجود دارد.» روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز نوشته است که برآورد مقامات دولت نتانیاهو دال بر این است که برنامه دبیرکل حزب‌الله برای تحریک نیروهای ارتش اسرائیل ادامه خواهد داشت زیرا ترسی بابت واکنش شدید اسرائیل ندارد.
خاخام صهیونیست: حزب‌الله منتظر زمان مناسب حمله است
خبر دیگر آن‌که «نیر بن آرتسی»، خاخام رژیم صهیونیستی گفت که تظاهرات را پایان دهید و به امنیت توجه کنید. دولت اسرائیل باید تمام توجهش به امنیت باشد و هر روستایی را در داخل اسرائیل تفتیش کند. بخشی از اعراب از منطقه المطله تا ایلات سلاح و مهمات دارند. حزب‌الله هزاران موشک دارد که می‌تواند تل‌آویو و اطراف آن را هدف قرار دهد. تنها کافی است حزب‌الله یا حماس یا جهاد از لبنان یا جنین یا الخلیل و نابلس و ایران دکمه‌ شروع جنگ را بزنند.