«شیخ محمد قاسم خالد»، والی ولایت کابل و مسئول کمیسیون برگزاری مراسم عاشورا بار دیگر تاکید کرده است که گروه طالبان امنیت ایام محرم را به طور کامل تامین می‌کند

تأکید چندباره طالبان بر آزادی شیعیان در عزاداری برای امام حسین(ع)

«شیخ محمد قاسم خالد»، والی ولایت کابل و مسئول کمیسیون برگزاری مراسم عاشورا بار دیگر تاکید کرده است که گروه طالبان امنیت ایام محرم را به طور کامل تامین می‌کند.
به گفته والی ولایت کابل، برای حفظ امنیت عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) دو کمیته فرهنگی و امنیتی شکل گرفته است و طالبان هیچ نوع محدودیت مذهبی برای شیعیان جهت برگزاری مراسم ماه محرم قائل نیست. همزمان شورای علمای اهل تشیع غرب کابل نیز اعلام کرده است هیچ محدودیتی برای مراسم‌ ماه محرم وضع نشده و آمادگی‌ کامل برای بزرگداشت این روزها در افغانستان وجود دارد. به گزارش ایرنا به نقل از طلوع نیوز، محمدحسن صالحی، معاون شورای علمای اهل تشیع گفته است «طالبان رسما اعلام کرده که مردم اهل تشیع می‌توانند مراسم محرم‌الحرام را آزادانه برگزار کنند.» «علی علی‌زاده،» سخنگوی شورای علمای اهل تشیع غرب کابل نیز گفته: «به ما تنها توصیه شده است در مکان‌هایی که ضروری نیست، اگر دروازه‌ها و سقاخانه‌ها درست نکنید، بهتر خواهد بود.»