پس از تشدید اختلافات میان رياض و ابوظبي به عنوان دو متحد اصلی جنگ یمن، انگلیس و آمريكا بار دیگر وارد میدان شده‌اند تا کنترل اوضاع يمن را به‌دست گيرند. ورود نيروهاي خارجي به يمن با حمايت امارات صورت مي‌گيرد.

ورود نظامیان آمریکایی و انگلیسی به یمن تحت حمایت امارات!

پس از تشدید اختلافات میان ریاض و ابوظبی به عنوان دو متحد اصلی جنگ یمن، انگلیس و آمریکا بار دیگر وارد میدان شده‌اند تا کنترل اوضاع یمن را به‌دست گیرند. ورود نیروهای خارجی به یمن با حمایت امارات صورت می‌گیرد.
اگرچه اوضاع یمن این روزها به سمت آرامش به پیش می‌رود، اما تحرکات نظامیان خارجی در یمن باعث شده تا آرامش این کشور نیز دستخوش این تحرکات قرار گیرد. روز یک‌شنبه سایت رسمی انصارالله یمن از اعزام نظامیان آمریکایی و انگلیسی به مناطق‌اشغالی یمن در راستای برهم زدن صلح و امنیت در این کشور خبر داد. در این گزارش گفته شده که برخی نیروهای خارجی با حمایت امارات وارد یمن شده‌اند.
در این گزارش گفته شده که اعزام این نیروها در راستای برهم زدن تفاهمات موجود و همچنین سنگ‌اندازی در روند سیاسی صورت گرفته و آمریکایی‌ها نظامیان خود را در استان‌اشغالی عدن تقویت کردند و به طور همزمان نیز نیروهای ویژه نظامی انگلیسی وارد استان حضرموت شدند. رسانه‌های وابسته به متجاوزان آمریکایی- انگلیسی هم اعلام کردند که طی روزهای اخیر نظامیان آمریکایی (به بهانه) حمایت از منافع خارجی وارد استان عدن شدند.
همچنین برخی منابع اعلام کردند که در اوایل ماه جاری میلادی تروریست‌های آمریکایی مارینز وارد قصرالمعاشیق در عدن شدند. به‌طور همزمان برخی منابع از تحرکات نظامیان انگلیسی در استان حضرموت که تحت سلطه نیروهای متجاوز و مزدوران است، خبر دادند. این منابع اعلام کردند که گروهانی از نظامیان‌اشغالگر انگلیسی به‌طور مخفیانه و تحت حمایت امارات به مزارع «الشین» در منطقه غیل باوزیر منتقل شدند. منابع خبری می‌گویند که نظامیان انگلیسی این منطقه زراعی را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند پایگاهی برای خود در آن منطقه احداث کنند، البته حضور آنها با مخالفت اهالی منطقه روبه‌رو شد. بر اساس این گزارش، این تحرکات در سایه‌ تنش‌آفرینی آمریکا و انگلیس در راستای برهم‌زدن صلح در یمن و تلاش برای ناکامی مذاکرات ریاض- صنعا به میانجیگری عمان انجام می‌شود.
از سوی دیگر به نظر می‌رسد که پس از تشدید اختلافات میان دو متحد اصلی جنگ یمن، انگلیس بار دیگر وارد میدان شده و با انعقاد یک قرارداد میان امارات و عربستان سعودی، قدرت در جنوب و شرق یمن را میان دو طرف تقسیم کرده است.
این در حالی است که از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از ۲۵ مارس ۲۰۱۵ تا به امروز، انگلیس نقشی کلیدی در هدایت این تجاوز که به نابودی بیش از ۷۰ درصد زیرساخت و تأسیسات حیاتی و کشته شدن کودکان و زنان یمنی منجر شده، ایفا کرده است. وبگاه یمنی YNP به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک نوشت: در قرارداد منعقد شده انگلیس تصریح شده که امارات مناطق ساحل جنوبی یمن (از استان شبوه تا سواحل غربی یمن) را اداره خواهد کرد و در مقابل عربستان نیز اداره امور منطقه شرقی یمن، از دره تا صحرای «حضرموت» و مرزهای عمان با المهره را در دست خواهد داشت. این تحرکات نشان می‌دهد که امارات تلاش دارد، پیش از توافق ریاض و صنعا برای پایان دادن به جنگ، موقعیت خود را در استان‌های جنوبی یمن سازماندهی و تنظیم کند و نفوذ ابوظبی را در این استان‌ها افزایش دهد.