رئیس شورای عالی سیاسی یمن در تازه‌ترین سخنان خود با هشدار به متجاوزان گفته است که اگر مسائل اصلی حل نشود راه‌حل نهایی با موشک و پهپاد خواهد بود. اوضاع بشردوستانه و بحران انسانی در یمن همچنان حل‌نشده باقی مانده است

تهدید انصارالله به از سرگیری حملات موشکی علیه ائتلاف سعودی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در تازه‌ترین سخنان خود با هشدار به متجاوزان گفته است که اگر مسائل اصلی حل نشود راه‌حل نهایی با موشک و پهپاد خواهد بود.
اوضاع بشردوستانه و بحران انسانی در یمن همچنان حل‌نشده باقی مانده است. علی‌رغم برخی وعده‌ها همزمان با آتش‌بس در یمن، اما به نظر می‌‌رسد که ائتلاف سعودی همچنان به تعهدات خود در قبال یمنی‌ها عمل نکرده است. از این‌رو نیز، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به ائتلاف نظامی هشدار داد و گفت که اگر مسائل اصلی موجود در پرونده بشردوستانه این کشور حل نشود، راه‌حل موشک و پهپاد خواهد بود. به گزارش المسیره، «مهدی المشاط» گفت: وقتی رهبری و مردم ما تصمیم گرفتند به قیمومت نه و به استقلال آری بگویند، با وجود همه فداکاری‌ها برای تحقق این هدف باید با همین ایمان، میهن‌پرستی و روحیه عالی ادامه دهیم.
وی افزود: «عربستان سعودی عامل این تجاوز است و مسئولیت مقابله با پیامدهای این تجاوز نیز برعهده آنهاست. عربستان سعودی برای فرار از مسائل بشردوستانه موجود در پرونده یمن تحت فشار آمریکا است.» المشاط همچنین گفت: «دشمن باید بداند که اگر مسائل اصلی حل نشود راه‌حل با موشک و پهپاد خواهد بود. ما در یک جنگ کثیف در همه سطوح با ۱۹ کشور و منفورترین تهاجم تاریخ رو‌به‌رو هستیم.» رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین در واکنش به انتشار اخباری درباره حضور تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای انگلیس در خاک یمن، هشدار داد که آمریکا و انگلیس نباید پا را از گلیم‌شان درازتر کنند. وی همچنین هشدار داد: «اخباری درخصوص استقرار تفنگداران دریایی [آمریکا] و نیروهای انگلیس در استان‌های اشغالی دریافت کرده‌ایم و به آنها درباره دراز کردن پا از گلیم‌شان هشدار داده‌ایم. یمن خط قرمز است. کشور ما پهپاد و موشک دارد و ما رهبری داریم که انگشتش روی ماشه است.» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در عین حال با افشای اطلاعاتی از برنامه‌های آتی واشنگتن در یمن خبر داد که آمریکا در سال ۲۰۲۴ سعی خواهد کرد برخی افراد را از طریق سازمان‌های مدنی جذب کند و در خارج از این کشور همایش‌ برگزار نماید.