رویترز در یادداشتی از آراتی سوماسخار و جاناتان سائول در روز 8 سپتامبر 17 شهریور به موضوع نفتکش سوئز راجان و توقیف نفت این نفتکش توسط آمریکا پرداخت.

اعتراف رسمی آمریکا به نقش خود در راهزنی و دزدی دریایی نفت ایران
رویترز در یادداشتی از آراتی سوماسخار و جاناتان سائول در روز ۸ سپتامبر ۱۷ شهریور به موضوع نفتکش سوئز راجان و توقیف نفت این نفتکش توسط آمریکا پرداخت.

در این ستون، مهم‌ترین اخبار رسانه‌های مطرح جهان در مورد ایران را مرور خواهیم کرد.

این رسانه بریتانیایی عنوان داشت: «ایالات متحده روز جمعه فاش کرد که در ماه ‌آوریل یک محموله چند میلیون دلاری نفت خام ایران را توقیف کرده و بیش از ۹۸۰ هزار بشکه نفت خام را که نقض تحریم‌های ایالات متحده بود، ضبط کرده است.
رویترز افزود: در ماه‌آوریل، رویترز گزارش داد که ایالات متحده محموله نفتکش سوئز راجان را که حامل نفت ایران در دریا بود، مصادره کرده است. بیانیه ‌ایالات متحده در روز جمعه جزئیات این داستان را که به نقل از منابع ذکر شده است، تأیید و تشریح کرد.
بنابر گفته این بنگاه خبری، وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) در بیانیه‌ای برای اولین بار به نقش این کشور(در دزدی دریایی از ایران) اذعان کرد. این کشتی ماه گذشته پس از ماه‌ها انتظار در سواحل تگزاس تخلیه شد.
رویترز اظهار داشت: وزارت دادگستری آمریکا عنوان داشته شکایت توقیف حاکی از آن است که نفت کشتی بر اساس قوانین تروریسم و پولشویی مصادره می‌شود. وجوهی ممکن است به طور کلی یا جزئی به صندوق قربانیان تروریسم تحت حمایت دولتی ایالات متحده اختصاص یابد!