رسانه‌های صهیونیستی از «استراتژیِ مشغول‌‌سازی، تشویش و سردرگمیِ» حزب‌الله لبنان علیه نیروهای اشغالگر در شمال سرزمین‌های اشغالی در مرز با لبنان خبر داده و اعلام کرده‌اند که «این جنبش به آنچه می‌خواست دست یافت و موفق شده است.»
گزارش رسانه‌های صهیونیستی از استراتژی موفق حزب‌الله در نبرد با اسرائیل
رسانه‌های صهیونیستی از «استراتژیِ مشغول‌‌سازی، تشویش و سردرگمیِ» حزب‌الله لبنان علیه نیروهای اشغالگر در شمال سرزمین‌های اشغالی در مرز با لبنان خبر داده و اعلام کرده‌اند که «این جنبش به آنچه می‌خواست دست یافت و موفق شده است.»
دقیقاً در پی عملیات «طوفان الاقصی» حزب‌الله نیز وارد یک نبرد مرزی (اما تاکنون محدود) با رژیم آپارتاید اسرائیل شده است. این حملات می‌تواند اهداف گوناگون داشته باشد، اما جالب خواهد بود که اهداف حزب‌الله را از زبان دشمنان صهیونیست هم بشنویم! «امیر بوحبوط»، تحلیلگر مسائل نظامیِ تارنمای عبری «والا» گفته است، حزب‌الله به آنچه می‌خواست دست یافت زیرا رهبران و ارتش اسرائیل را به حملات در مناطق مرزی عادت داد و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود. وی افزود: «این اقدام تمرکز ارتش را سلب و آن را مجبور می‌کند نیروهای بیشتری مستقر کند. به علاوه این اقدام یک آگاهی از همبستگی با فلسطینی‌ها ایجاد می‌کند، یک پیام عمومی منطقه‌ای را نیز انتقال می‌دهد و شاید بالاتر از همه، به منع یا کاهش مانورهای زمینی کمک می‌کند.» گفتنی است، این یعنی استراتژی تشویشِ رژیم آپارتاید اسرائیل که چنان این رژیم را سردرگم کرده که نتواند حمله زمینی به غزه را-لااقل تاکنون- عملی کند. پیشتر نیز برخی از رسانه‌های عبری علت تأخیر حمله زمینی رژیم آپارتاید به غزه را «وحشت از حزب‌الله» خوانده بودند نه بدی آب و هوا.
عملیات تازه مقاومت
حزب‌الله لبنان این بار یک گروه پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی را نزدیکی پادگان «برانیت» با موشک هدف قرار داد و تلفاتی را بر این رژیم کودک‌کش تحمیل کرد. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده است خودروی گشت رژیم صهیونیستی نزدیکی پایگاه «نطوعاه» توسط نیروهای مقاومت هدف آتش قرار گرفته است. عملیات مستمر مقاومت اسلامی در لبنان که از هشتم اکتبر(۱۵ مهر) همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان نوار غزه منجر به وارد شدن خسارت‌های بی‌سابقه به رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی از زمان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ شده است.
رسانه‌های صهیونیستی درگیری نظامی در جبهه شمالی با جبهه لبنان را «جنگی واقعی» توصیف و اعلام کرده‌اند، حزب‌الله نه تنها رژیم صهیونیستی را در شمال بلکه آن را از اقدام قاطع در نوار غزه نیز بازمی‌دارد. تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم می‌گوید، رژیم به این نتیجه رسیده است که حزب‌الله هنوز تصمیم نگرفته به جنگ حماس و رژیم صهیونیستی ملحق شود و او اکنون تنها حملات دشمن را مهار می‌کند. در صورت حمله زمینی به نوار غزه، حزب‌الله به این جنگ ملحق خواهد شد و به همین دلیل ارتش رژیم صهیونیستی به شدت از سناریوی چندجانبه می‌ترسد.
هلاکت ۳ نظامی صهیونیست دیگر
 شبکه «المیادین» اما، شامگاه روز جمعه (۲۸ مهر؛ ۲۰ اکتبر) جزئیات جدیدی از حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی با لبنان منتشر کرد. المیادین به نقل از منابع خود خبر داد ۳ نظامی صهیونیست در حمله حزب‌‌الله به نیروهای پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی در مجاورت پایگاه «برانیت» به هلاکت رسیده‌اند و ۴ نظامی دیگر مجروح شده‌اند. مقاومت اسلامی لبنان همان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «در پاسخ به حمله روز گذشته (پنجشنبه) [رژیم صهیونیستی] به خبرنگاران و غیرنظامیان در مجاورت موضع العباد که منجر به شهادت عبدالله ربیع البقاعی شد، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک گروه از نیروهای پیاده‌نظام اسرائیل را در نزدیکی پایگاه برانیت با موشک‌های مناسب هدف قرار دادند که در پی آن تعدادی کشته و زخمی شدند.»
حزب‌الله، روز جمعه، همچنین مواضع نظامی «الرمثه»، «زبدین»، «‏الرادار»، «رویسات القرن»، «رویسات العلم»، «العاصی»، «هرمون» و محل تجمع گروهی از نظامیان صهیونیست در پایگاه اشغالی «هونین» را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد. منابع صهیونیستی، بعدازظهر جمعه نیز خبر داده بودند رزمندگان حزب‌الله دست‌کم ۳۰ خمپاره به سمت مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی با لبنان شلیک کرده‌اند.
همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه (۲۹ مهر؛ ۲۱ اکتبر) از شلیک چند راکت از لبنان به مواضع این رژیم در مزارع شبعای اشغالی خبر داد. جنبش حزب‌الله لبنان، صبح روز شنبه، تصاویر بیشتری از حملات خود به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد. مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به اینکه این حمله روز گذشته انجام شده، اشاره کرد موشک مستقیماً با اهداف مورد نظر برخورد داشته است.
نگرانی آمریکا از ورود حزب‌الله به جنگ
رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران ارشدش به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که با حمله به مواضع حزب‌الله، جنگ را گسترش ندهد. به گفته مقامات صهیونیست و آمریکایی، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و دستیاران ارشد وی به سران رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که از حمله به مواضع حزب‌الله لبنان اجتناب کند تا جنگ گسترش نیابد. آن‌طور که ایسنا نوشته است، مقامات آمریکایی نگران این هستند که برخی از چهره‌های جنگ‌طلب افراطی در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی به دنبال کشاندن پای حزب‌الله به جنگی باشند که از هفتم اکتبر میان رژیم صهیونیستی و حماس آغاز شده است. مقامات آمریکایی به صهیونیست‌ها هشدار داده‌اند که جنگیدن همزمان با حماس در جنوب و حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی، بسیار دشوار است.
باید توجه داشت که نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در همین مورد مدعی شده است که «یواو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا از ضربه پیشدستانه به حزب‌الله حمایت کرده ‌اما «بنیامین نتانیاهو» در این زمینه تردید داشته است و در نهایت پس از فشارهای آمریکا، طرح حمله به حزب‌الله به تعویق افتاده است. چند روز پیش هم پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده بود که جو بایدن در دیدار با بنیامین نتانیاهو گفته بود که نگران پیوستن حزب‌الله به درگیری‌های غزه است. آکسیوس در ادامه نوشت: «شورای جنگ اسرائیل به بایدن اطلاع داد که هیچ طرحی برای پس از جنگ وجود ندارد و تمرکز بر ضدحمله است.»
از طرف دیگر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه با تقدیر از نقش قطر در آزادی دو اسیر آمریکایی نزد حماس مدعی شد: «به حزب‌الله لبنان پیام‌های کاملاً مستقیمی در راستای اجتناب از افزایش تنش‌ها دادیم.» و در اظهاراتی گفت که در نشست «صلح» مصر شرکت نخواهد کرد اما بعید نیست که در روزها یا هفته‌های آتی سفری به خاورمیانه داشته باشد. او تأکید کرد که فرانسه پیام‌های کاملاً مستقیمی به حزب‌الله در راستای اجتناب از تنش ارسال کرد.
 با سلاح‌هایمان در تمامی جبهه‌ها حضور داریم!
خبر دیگر از لبنان و جبهه مقاومتش آن‌که رئیس‌ شورای اجرائی حزب‌الله لبنان با اشاره به آمادگی این حزب در تمامی جبهه‌ها با موشک‌ها و سلاح‌هایش تأکید کرد، آینده‌ای که در غزه و فلسطین ساخته خواهد شد، ساخته نیروهای دلاور مقاومت خواهد بود. «هاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرائی حزب‌الله لبنان روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهدا در جنوب لبنان اظهار کرد: «حزب‌الله در تمامی جبهه‌ها با موشک‌ها و سلاح‌های خود حضور خواهد داشت.» صفی‌الدین گفت: «جهان غرب برای دفاع از اسرائیل شتافت چون احساس می‌کرد اسرائیل در خطر است.»
رئیس‌ شورای اجرائی حزب‌الله لبنان با تأکید بر این‌که غرب در کشتارهایی که رژیم اشغالگر اسرائیلی در حق مردم بی‌دفاع فلسطین مرتکب می‌شود، شریک است، گفت: «رویکرد انتقامی که حکام غربی دارند، باعث شده آنها برای نابودی ملت‌ها آماده ‌باشند.» او ادامه داد: «آمریکا، کشورهای اروپایی و غربی کشور نیستند بلکه گروه‌ها و مافیاهای کشتار هستند اما مردم غزه امروز با صبر و مقاومت خود این پاسخ مناسب را می‌دهند که هرگز مقاومت را رها نخواهند کرد. نیروهای مقاومت در این منطقه دست به اسلحه هستند و برای نبرد تا آخر راه آماده هستند. کشتارها در غزه همبستگی ملت‌های اسلامی و عربی و باور آنها به مقاومت را افزایش خواهد داد.» 
گفتنی است، «فراس مکساد»، یکی از اعضای ارشد مؤسسه خاورمیانه آمریکا، به سی.ان.بی.سی گفته بود که اگر حزب‌الله تصمیم بگیرد به درگیری بپیوندد، قواعد بازی به کلی دستخوش تغییر خواهد شد: «حماس نمونه بسیار ضعیف حزب‌الله است، این گروه لبنانی نیروی جنگی بسیار قدرتمندی [است] و حتی به‌عنوان قدرتمندترین ارتش غیردولتی در جهان شناخته می‌شود. این امر نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای کل منطقه، تغییردهنده بازی خواهد بود.»