در حالی که سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به توسعه عملیات‌های این دستگاه علیه گروه تروریستی داعش از ابتدای سال جاری میلادی اشاره کره است، این روزها مقاومت اسلامی نیز حملات پهپادی و موشکی گسترده‌ای را علیه اشغالگران آمریکایی در سوریه و عراق به راه انداخته است.

حملات گسترده به مراکز داعش و آمریکا در عراق و سوریه

در حالی که سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به توسعه عملیات‌های این دستگاه علیه گروه تروریستی داعش از ابتدای سال جاری میلادی اشاره کره است، این روزها مقاومت اسلامی نیز حملات پهپادی و موشکی گسترده‌ای را علیه اشغالگران آمریکایی در سوریه و عراق به راه انداخته است. 
چندی پیش مقاومت اسلامی مسئولیت هدف قرار دادن پایگاه اشغالگران آمریکایی در سوریه، التنف، را بر عهده گرفت. در پی آن منابع خبری از شلیک ۳ راکت به سمت پایگاه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند؛ پیش از این‌‎ها نیز در حمله به پایگاه عین‌الاسد یک نظامی آمریکایی سکته زد! سپس خبر رسید که مقاومت اسلامی در عراق شامگاه جمعه نیروهای آمریکایی را در پایگاه الحریر واقع در اقلیم کردستان عراق با دو پهپاد هدف قرار داد. مقاومت اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه آمریکایی «الحریر» را که در فاصله ۴۵ کیلومتری اربیل قرار دارد، هدف حمله پهپادی قرار داده است. دوباره روز شنبه نیز حمله مجدد به عین‌الاسد شد و مقاومت عراق مسئولیت آن را بر عهده گرفت. در پی حملات متعدد به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند روز اخیر نظامیان آمریکایی در این پایگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند؛ اما حملات قطع نشد. خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه، به نقل از یک منبع نظامی از حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در غرب عراق و شنیدن صدای انفجارهایی در داخل آن خبر داد. دیروز نیز برخی منابع از حملات پهپادی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی، التنف و الرکبان، در سوریه خبر دادند. مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکایی التنف و الرکبان در سوریه را برعهده گرفت. برخی از منابع گفته‌اند، نیروهای ائتلاف آمریکایی ۳ پهپاد را در نزدیکی پایگاه التنف در محدوده ۵۵ کیلومتری منطقه تحت کنترل ائتلاف آمریکایی در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن سرنگون کردند.
از طرف دیگر، شبکه خبری اسکای نیوز عربی خبر می‌دهد که دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به تازگی با اجرای عملیاتی ویژه با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلف، عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش را تشدید کرده است. آن‌طور که ایسنا نوشته، این دستگاه اخیرا نیز نتایج عملیات‌های خود از ابتدای سال جاری میلادی را که نتایج مثبت متعددی برای تقویت ثبات در این کشور داشته، افشا کرد. برخی کارشناسان عراقی نیز به ارزیابی تاثیر عملیات‌های این دستگاه و مراحل طرح دولت عراق برای نابودی داعش و در نهایت پایان دادن به بحران امنیتی در عراق پرداختند. سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفته است: «این طرح بر اساس داده‌ها و اطلاعاتی دقیق و بررسی از پیش انجام شده مناطق حضور داعش تدوین شده و در نتیجه آن از ابتدای سال جاری میلادی ۲۵۰ ماموریت با تاکتیک‌های مختلف اجرا شدند.» او در ادامه گفت: «بیشتر این عملیات‌ها در بخش شرقی عراق و در مناطق استان‌های دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین انجام شده و در مناطق غرب الانبار که با ناهمواری‌ها و مسیرهای پیچیده آن شناخته شده، برای نابودی بقایای داعش گسترش یافتند.»