باز هم سکوت سید محبوب مقاومت دشمنانش را گیج کرده است. در پی این سکوت، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند که این رژیم و آمریکا در رمزگشایی اهداف دبیرکل حزب‌الله لبنان با دشواری رو‌به‌رو شده‌اند.

 

سکوت سید حسن نصرالله و کلافگی واشنگتن و تل‌آویو

باز هم سکوت سید محبوب مقاومت دشمنانش را گیج کرده است. در پی این سکوت، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند که این رژیم و آمریکا در رمزگشایی اهداف دبیرکل حزب‌الله لبنان با دشواری رو‌به‌رو شده‌اند.
سال گذشته بر سر کشمکش‌های مرزی رژیم اشغالگر و لبنان، چند روزی 
«سید حسن نصرالله»، اهداف دبیرکل حزب‌الله لبنان، سکوت پیشه کرد، سکوتی که آن موقع باعث سردرگمی و وحشت اسرائیلی‌ها شده بود. حالا نیز شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داده است که رژیم آپارتاید اسرائیل و آمریکا برای رمزگشایی از قصد و نیت سید حسن نصرالله با مشکل رو به رو هستند. 
آن‌طور که ایسنا از خبرگزاری المعلومه عراق نقل کرده است، «یونی بن مناخیم»، 
خبرنگار رسانه‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: «از زمان آغاز جنگ در جنوب، نصرالله سکوت پیشه کرده و در مرزهای شمالی جنگ فرسایشی را علیه اسرائیل آغاز کرده است.» بن مناخیم گفت: «اسرائیل باید برای بدترین سناریو آماده ‌باشد چرا که مجبور خواهد شد همزمان در دو جبهه بجنگد.»
گفتنی است، «حسن فضل‌‌الله»، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، روز یکشنبه فاش کرده بود: «سید حسن نصرالله ساعت به ساعت تحولات درگیری را دنبال می‌کند. او بر این رویارویی نظارت داشته و با تماس‌های مستقیم خود با فرماندهان میدانی مقاومت، این درگیری را مدیریت می‌کند و او رهبر این مقاومت است».  فضل الله افزود: «مقاومت برای هر گونه احتمال و سناریویی آماده است و حضور نیافتن سید حسن نصرالله در رسانه‌ها بخشی از مدیریت نبرد بر اساس خرد و شجاعتش است، او زمانی که متوجه شود مدیریت نبرد مستلزم حضور رسانه‌ای‌اش است، این کار را خواهد کرد.»
این نگرانی صهیونیست‌ها همزمان است با ادعای برخی از منابع غربی که مدعی شده‌اند، ایران چراغ سبز درگیری محدود را به حزب‌الله نشان داده است و حزب‌الله سطح درگیری در شمال اسرائیل را به‌طور محدود بالا خواهد برد. اگر عملیات حزب‌الله به اندازه‌ و در مقیاسی باشد که رژیم اسرائیل توان سرپوش گذاشتن بر خسارات و تلفات آن را داشته باشد، سعی می‌کند جلوی رسانه‌ای شدن آن را بگیرد تا عملاً وارد یک جنگ گسترده در جبهه دوم نشود.
همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تعداد سربازان کشته و زخمی شده این رژیم در حملات حزب‌الله از جمله در حملات این جنبش با موشک‌های ضد‌تانک رو به افزایش است؛ گرچه صهیونیست‌ها برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن موج وحشت از اعلام دقیق تعداد کشته شدگان خودداری می‌کنند. از طرف دیگر حزب‌الله که این ترس را ندارد اعلام کرده است، از ابتدای نبرد 
طوفان الاقصی ۲۹نفر از اعضا حزب‌الله به شهادت رسیدند.
نکته جالب توجه دیگر این است که در حالی که این رژیم کاملاً سردرگم و وحشت‌زده است و حتی مجبور شده است شهرک‌های صهیونیستی هم‌مرز با لبنان را تخلیه کند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رجزخوانی و یاوه‌گویی‌های جدیدش اعلام کرده است، ورود حزب‌الله لبنان به جنگ منجر به ویرانی‌ای می‌شود که تصورش برای حزب‌الله و لبنان غیرممکن است. نتانیاهو روز یکشنبه در بین نیروهای صهیونیست، جنگ با غزه را موضوع مرگ یا زندگی برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و ادعا کرد: «اگر حزب‌الله تصمیم بگیرد که به جنگ علیه اسرائیل وارد شود، مرتکب بزرگ‌ترین اشتباه خود شده است و ما به شدت به آن ضربه خواهیم زد.» همزمان با این تحولات وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود در لبنان هشدار داد به دلیل ناپایداری شرایط امنیتی خاک این کشور را ترک کنند.
گفتنی است، مرزهای جنوبی لبنان از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در روز شنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، شاهد تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان است. گفتنی است حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه صبح روز شنبه ۷ اکتبر عملیات «طوفان الاقصی» را در پاسخ به حملات مستمر نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، دارایی‌ها و مقدسات آنها به ویژه مسجدالاقصی آغاز کردند. در پی این حملات حزب‌الله نیز وارد درگیری مرزی البته محدودی با رژیم آپارتاید اسرائیل شد.