پایگاه خبری تحلیلی هیل در گزارشی از اریک مندل مدیر شبکه اطلاعات سیاسی خاورمیانه (غرب آسیا) و سردبیر ارشد امنیتی گزارش اورشلیم (قدس شریف) در روز 24 اکتبر 2 آبان ماه به تاثیرات جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بر روند عادی‌سازی بین عربستان سعودی و این رژیم پرداخته است
پایگاه خبری تحلیلی هیل در گزارشی از اریک مندل مدیر شبکه اطلاعات سیاسی خاورمیانه (غرب آسیا) و سردبیر ارشد امنیتی گزارش اورشلیم (قدس شریف) در روز ۲۴ اکتبر ۲ آبان ماه به تاثیرات جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بر روند عادی‌سازی بین عربستان سعودی و این رژیم پرداخته است و عنوان می‌دارد: از نظر دولت بایدن بهترین راه برای ایجاد ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) ایجاد روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی و اسرائیل است. دشمنان آمریکا، روسیه و چین، پیش از این به ایران در محور مقاومت علیه آمریکا پیوسته بودند. بنابراین انتخاب منطقی برای پیشبرد منافع آمریکا، ایجاد سنگری از کشورهای متحد علیه ایران بود.
 
 
سرویس سیاسی-
 
هیل می‌افزاید: اگر عربستان سعودی روابط خود را با اسرائیل عادی کند، دیگر کشورهای عربی به احتمال زیاد در اشکال مختلف روابط نزدیکی به رهبری آمریکا با اسرائیل ایجاد می‌کنند که عمیقاً هدف ایران برای تسلط بر منطقه را تضعیف می‌کند. آغاز مجدد روند عادی‌‌سازی بین ریاض و اسرائیل و ایجاد یک جبهه متحد علیه ایران، هنوز یک ضرورت اولیه امنیتی آمریکاست.
در ادامه این یادداشت با تکرار ادعاهای واهی بایدن اظهار شده است: در اوایل این ماه، بایدن گفت که عادی ‌سازی نمرده زیرا به نفع اعراب است. سعودی‌ها، اماراتی‌ها و سایر کشورهای عربی می‌دانند که در صورت عادی‌سازی روابط با اسرائیل، امنیت و ثبات آنها افزایش می‌یابد.
هیل مدعی است: با این حال، آنچه را نباید فراموش کرد این است که ایران علی‌رغم نزدیک شدن اخیر به عربستان سعودی که توسط چین تسهیل شده است، همچنان رقیب سرسخت عربستان سعودی است.
این پایگاه خبری آمریکایی می‌افزاید: امروز سعودی‌ها در کنار نشسته‌اند و منتظرند تا نتیجه این جنگ را ببینند تا فرصتی برای آمریکا و اسرائیل پیدا کنند. بخشی از این امر به این دلیل است که جمعیت آنها با هموطنان عرب خود که به عنوان قربانیان اسرائیل معرفی شده‌اند، همدردی می‌کنند. اگر آمریکا می‌خواهد سعودی‌ها را در نهایت با عادی‌‌سازی همراه کند، مقامات آمریکایی باید تلاشی هماهنگ برای فراخوانی رسانه‌های بین‌المللی انجام دهند، رسانه‌هایی که زمینه کمی برای تصاویری که نشان می‌دهند فراهم می‌کنند و این تصور را برای بیننده ایجاد می‌کند که اسرائیل عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.
نویسنده این یادداشت در هیل در اظهاراتی مضحک مبارزین حماس را تروریست خوانده و سعی در ایجاد تفرقه بین مردم فلسطین و سایر اعراب با حماس دارد، از سویی دیگر نیز در تلاشی که ناشی از استیصال و در جهت پنهان کردن جنایات رژیم صهیونیستی است عنوان می‌دارد: هیچ کس نباید برای وحشی‌گری خود بهانه یا منطقی بیاورد. دولت بایدن باید با متحدان و متحدان بالقوه ما – امارات، بحرین، مصر، اردن و عربستان سعودی – لابی کند تا تصویر متعادل‌تری را به مردم خود ارائه دهند. رسانه‌های آنها مجرای رهبری آنها هستند.
حزب‌الله می‌تواند بر سیستم چندلایه ضد‌موشکی اسرائیل چیره شود
در ادامه این یادداشت عنوان شده: این در حالی است که اگر ایران حزب‌الله را در شمال فعال کند، به لحظه‌ای تعیین‌کننده در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد. حزب‌الله می‌تواند بر سیستم چندلایه ضد موشکی اسرائیل چیره شود و به همه جای اسرائیل ضربه دقیق بزند. 
در پایان این یادداشت و با بیان آرزوهای واهی و شکست‌خورده عنوان شده است: این تنها چیزی است که در خاورمیانه (غرب آسیا) می‌توان به آن امیدوار بود: یک اسرائیل قوی، یک آمریکای محترم و منطبق با منافع عربستان.
در پایان این مطلب آمده است: اگر این جنگ، عادی سازی اسرائیل و عربستان را متوقف کند، ایران برنده است.