گفت: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا چند ماه قبل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «‌س.‌ان.‌ان‌» با اشاره به تصویر چند جسد از نظامیان اوکراین، حالتی غمزده به خود گرفته

اضافه کنم؟!

گفت: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا چند ماه قبل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «‌س.‌ان.‌ان‌» با اشاره به تصویر چند جسد از نظامیان اوکراین، حالتی غمزده به خود گرفته و در حالی که سعی می‌کرد خود را بغض‌کرده نشان بدهد گفت؛ نمی‌دانم چرا وجدان انسان‌ها در مقابل این جنایت ساکت است؟! مگر انسان نیستند؟!
گفتم: عجب رویی داره! بی‌پدرمادرها خودشون جنگ اوکراین را راه انداخته‌اند و نظامیان آن کشور را گوشت دم توپ کرده‌اند و حالا برای کسانی که خودشان کشته‌اند اشک تمساح می‌ریزند!
گفت: دیروز یکی از خبرنگاران آمریکایی تصاویر دلخراشی از قتل عام کودکان در غزه را به همین جان‌کربی نشان داده و پرسیده است چرا آمریکا از این جنایات وحشیانه حمایت می‌کند؟! و جان‌کربی با بی‌اعتنایی گفته است؛ «‌جنگ همین است‌»!
گفتم: معلم عربی متنی را به یکی از دانش‌آموزان داد که بخواند. در متن آمده بود «‌لعنه الله علی اُمِکَ و ابیک‌» یعنی لعنت خدا بر پدر و مادرت. دانش‌آموز روی این جمله مانده بود و آن را تکرار می‌کرد. بقیه زدند زیر خنده و معلم که خیلی عصبانی شده بود گفت؛ «‌لعنه‌الله علی ابویک و اجدادک» یعنی لعنت خدا بر پدر و مادر و اجداد خودت! و دانش‌آموز گفت؛ آقا اجازه؟ علاوه بر پدر و مادرتان، اجدادتان را هم اضافه کنم؟!