افزايش تلفات انساني و خسارات اقتصادي گسترده براي ارتش رژيم صهيونيستي در جنگ غزه باعث شده تا صهيونيست‌ها به فكر به‌كارگيري مزدوران خارجي بیفتند. روزنامه الموندو اسپانیا در گزارشی اعلام کرده است

رژیم صهیونیستی برای مقابله با جوانان فلسطینی به استخدام گسترده مزدور با حقوق بالا متوسل شد
افزایش تلفات انسانی و خسارات اقتصادی گسترده برای ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه باعث شده تا صهیونیست‌ها به فکر به‌کارگیری مزدوران خارجی بیفتند. روزنامه الموندو اسپانیا در گزارشی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از نیروهای مزدور وابسته به شرکت‌های نظامی خصوصی در اروپا استفاده می‌کند.
سرویس خارجی-

حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه در چند روز گذشته پس از شش بار شکست، سرانجام با پیشروی بسیار کند و آرام در امتداد سه محور اصلی آغاز شده است:
از شمال غزه، واحدهای زرهی و مکانیزه در شهر غزه در دو ستون در جبهه ۶ کیلومتری (۳٫۷ مایلی) حرکت کردند. قوی‌ترین نیروها قرار بود مستقیماً به سمت بخش‌های مرکزی شهر غزه وارد شود، اما پس از چند روز هنوز این نیروها نتوانسته‌اند وارد مرکز شهر غزه شوند.
ستون دوم در امتداد سواحل مدیترانه حرکت کرد. اگرچه به نظر می‌رسید این یگان‌ها به سمت جنوب پیشروی کنند، اما این نیروها هنوز نتوانسته‌اند دسترسی شهر غزه به دریا را به طور کامل قطع کنند و از این نظر این ستون نیز تا کنون در رسیدن به اهداف خود برای محاصره کامل غزه ناکام مانده‌اند.
گروه سوم از شرق، در زمین‌های هموار شرق غزه مستقر شده‌اند که شامل زمین‌های کشاورزی خالی از سکنه است.
از ادعای نتانیاهو برای نابود کردن مقاومت فلسطینی حماس اکنون بیش از یک ماه می‌گذرد، اما ارتش تا بن دندان مسلح رژیم اسرائیل با آن همه ادعای خود و با وجود پشتیبانی گسترده نظامی آمریکا و دیگر کشورهای غربی هنوز حتی نتوانسته‌اند وارد شهر غزه شوند و ورود به نوار غزه نیز پس از ۶ بار شکست انجام شده است.
تا این جای کار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات زمینی بسیار گسترده و شاید برای خود اشغالگران نیز غیرقابل باور است. ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرده که تلفات نیروهای نظامی‌اش در یک ماه گذشته به ۳۴۸ نفر رسیده است. برخی گزارش‌‌ها نیز حاکی از آن است که نبرد زمینی غزه در ۱۰ روز گذشته تاکنون دست‌کم ۱۵۰ کشته روی دست تل‌آویو گذاشته است، هرچند منابع رسمی صهیونیستی تعداد تلفات خود در نبرد زمینی ۱۰ روز گذشته را ۲۸ نظامی عنوان کرده‌اند، اما تردیدی نیست که ارتش رژیم صهیونیستی سانسور شدیدی روی آمار تلفات نظامیان خود اعمال می‌کند و آمار را به صورت قطره چکانی اعلام می‌کند. «اسکات ریتر»، افسر بازنشسته اطلاعاتی آمریکا به اسپوتنیک گفته است که برای شکست حماس، نیروهای اسرائیلی باید به تونل‌های زیرزمینی در نوار غزه نفوذ کنند و برای از دست دادن ۲ هزار سرباز و نیروی نظامی آماده ‌باشند. خبرنگار فاکس نیوز هم که همراه با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعزام شده، در گزارشی تایید کرده است که نیروهای ارتش در کمین گرفتار شدند و تنها در یک کمین بیش از ۲۰ نفر از آنها کشته شدند. اظهارات این خبرنگار ثابت می‌کند که کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه چندین برابر بیشتر از آن چیزی است که رسما اعلام شده است.
انهدام ۱۵۱‌تانک نظامی و خسارت اقتصادی ۵۱ میلیارد دلاری از دیگر نتایج جنگ زمینی برای صهیونیست‌ها تا این جای کار بوده است. ۵۱ میلیارد دلار خسارت اقتصادی جنگ، حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد. این خسارات در کمتر از یک ماه جنگ بیانگر آن است که ادامه جنگ در روزهای آینده برای صهیونیست‌‌ها با تلفات انسانی گسترده‌تر و خسارات اقتصادی بیشتری نیز همراه خواهد بود. از این رو نیز به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها به فکر بکارگیری مزدوران خارجی در جنگ غزه هستند. روزنامه الموندو اسپانیا هم در گزارشی اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از برخی نیروهای مزدور وابسته به شرکت‌های نظامی خصوصی در اروپا استفاده می‌کند. «پدرو دیاز فلورس کورالس»، نظامی سابق ارتش اسپانیا از جمله کسانی است که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده است و علت حضورش را حقوق و مزایای مالی بسیار زیاد عنوان کرده است. الموندو در ادامه این گزارش به حضور مزدورانی از کشورهای مختلف غیر از اسپانیا، از جمله فرانسه، آلمان، آلبانی و حتی مارینزهای آمریکایی که سابقه جنگ در عراق، افغانستان، مالی و کوزوو را داشته‌اند اشاره کرده و آن گونه که مشخص است اشغالگران در حال تشکیل لشکری از مزدوران برای جنگ علیه غزه هستند.
جنگ جهانی غزه
با توجه به حمایت‌‎های نظامی گسترده‌ای که آمریکا به همراه کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جریان تهاجم به غزه داشته‌اند و اکنون نیز جذب سربازان مزدور از سراسر جهان توسط ارتش رژیم صهیونیستی در واقع می‌توان شاهد یک جنگ جهانی تمام عیار علیه مردم غزه بود. جنگی که در آن فقط صهیونیست‌ها نمی‌جنگند، بلکه سربازانی از حداقل ۶ ملیت مختلف غربی به همراه آخرین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی روز آمریکایی در حال نبرد با مردم بی‌دفاع فلسطینی ساکن غزه هستند. روزنامه نیویورک تایمز هم در گزارش اعلام کرد که «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز دوشنبه به اسرائیل سفر کرده است تا در مورد جنگ و مسائل امنیتی با مقام‌های ارشد این رژیم گفت‌وگو کند.
هدف قرار دادن آسان
«آموس هرئیل»، تحلیلگر نظامی‌ هاآرتص هم درباره سیل ادوات نظامی اشغالگران در نوار غزه گفته است که وجود تعداد بی‌شماری ادوات جنگی اسرائیلی در داخل نوار غزه موجب شده تا این ادوات و جنگ‌افزارها به اهدافی آسان برای مبارزان فلسطینی تبدیل شوند.
شلیک به خودی
به نظر می‌رسد شلیک به خودی در مناطق اشغالی همچنان قربانی می‌گیرد و روز گذشته نیز منابع عبری زبان اعلام کردند که یک شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر اصابت ترکش یکی از موشک‌های سامانه گنبد آهنین در ریشون لتسیون در نزدیکی تل‌آویو کشته شده است. در این ارتباط گفته شده است که سامانه گنبد آهنین که برای رهگیری موشک‌های قسام فعال شده بود، دچار نقص فنی شد و یکی از موشک‌های آن کمانه کرده و به داخل خود تل‌آویو اصابت کرده بود. همچنین روز گذشته وقتی نیروهای پلیس اشغالگر در قدس اشغالی با یک جوان فلسطینی چاقو به‌دست مواجه شدند، به سمت آن جوان ۱۶ ساله شلیک و آن جوان را به شهادت رساندند، اما همزمان دو پلیس دیگر نیز در شلیک اشتباهی همکارانشان کشته شدند.
اعتراف به شکست‌ناپذیری حماس
بسیاری از منابع و مقامات صهیونیست به شکست‌ناپذیری حماس اذعان دارند. روز گذشته هم سرلشکر «گیورا آیلند»، رئیس سابق شعبه عملیات و برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر شکست حماس وجود ندارد. وی تصریح کرد که مبارزان حماس را می‌بینیم که با پهپادهای خود و موشک‌های ضدزره دست به عملیات‌هایی از قبل برنامه‌ریزی شده و پیچیده می‌زنند و قادر به جابه‌جایی نیروها از مکانی به مکان دیگر هستند و حداقل بر ۸۰ درصد از زیرساخت‌های زیرزمینی کنترل کامل دارند و می‌دانند چگونه به اقدامات ما واکنشی سریع داشته باشند. آیلند اظهار داشت که غزه هنوز هم مستحکم‌ترین هدف و نقطه در جهان است. در همین حال، روزنامه معاریو نیز اعلام کرد که افسران اسرائیلی اعتراف کردند که مهارت و توان مبارزاتی مجاهدان حماس بسیار بالاتر از چیزی است که تصورش را می‌کردند. این روزنامه به نقل از افسران ارتش بیان کرد که مبارزان گروه‌های فلسطینی در غزه با نقطه فروپاشی و شکست فاصله بسیار زیادی دارند و این گروه‌ها خود را به خوبی برای نبرد زمینی آماده کرده‌اند. روزنامه عبری زبان ‌هاآرتص هم به نقل از برخی منابع گفته است که کاخ سفید و مسئولان دولت بایدن نگرانند که تل‌آویو فاقد استراتژی خروج از غزه باشد و جنگ کنونی با پیروزی به پایان نخواهد رسید و این بار نیز سرانجام آن آتش‌بس خواهد بود.
جنگ بی نتیجه
«کوبی نیف»، تحلیل‌گر مسائل سیاسی روزنامه‌ هاآرتص نیز در گزارشی نوشته است: «جنگی که وارد آن شدیم، پایان نمی‌یابد و امکان ندارد که به پیروزی ختم شود، از نظر ما پیروزی چه خواهد بود؟ کشتن ۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه؟ ولی خب بیش از دو میلیون نفر آنجا زندگی می‌کنند، آیا ۷ هزار فرد مسلح از جمله همسران و فرزندانشان کشته شدند؟ ولی خب آنها (مبارزان قسام) ۳۰ هزار نفر هستند، آیا سنوار و هنیه کشته شدند؟ قبلا بارها تمامی رهبران حماس را ترور کرده بودیم اما هر بار جانشینانی برای آنان تعیین شد و این بار نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد و پس از آن چه خواهد شد؟ آیا نوار غزه به طور کامل اشغال خواهد شد؟ کدام رهبر در جهان این‌قدر احمق است نظامیان خود را برای تصرف غزه به عنوان یک منطقه محاصره شده و پر ازدحام که جمعیت آن به دو میلیون نفر می‌رسد، روانه کند؟ آیا پیروزی بدون بازگرداندن تمامی اسرا امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان آنها را بازگرداند؟ آیا طی یک عملیات نظامی جسورانه مشترک بین ارتش و شاباک؟ پس جنگ این بار نیز به آتش‌بس ختم خواهد شد.»
افزایش شمار شهدا به بیش از ۱۰ هزار نفر
وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای فلسطینی در حملات ارتش اشغالگر به بیش از ۱۰ هزار نفر خبر داد. همچنین در حملات اشغالگران به غزه بیش از ۴ هزار کودک تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل هم اعلام کرده از آغاز حملات صهیونیست‌ها به غزه، ۸۸ کارمند این سازمان جان باخته‌اند که در هیچ جنگی سابقه نداشته است. تاکنون حدود ۳۰ هزار تن بمب معادل دو برابر بمباران اتمی هیروشیما روی غزه ریخته شده است.
موج شکست‌های دیپلماتیک تل‌آویو هم ادامه دارد و روز گذشته آفریقای جنوبی همه دیپلمات‌های خود را از تل‌آویو به دلیل جنگ علیه غزه برای مشورت فرا خواند. وزیر خارجه روسیه هم در نشستی اعلام کرد که دولت‌های غربی با اقدامات خود در کشورهایی مانند عراق، سوریه و فلسطین اشغالی، کل منطقه را در آستانه وقوع جنگی عظیم قرار داده‌اند.
ادامه حمایت جهانی از غزه
همبستگی جهانی با فلسطین و غزه همچنان ادامه دارد. روز شنبه ده‌ها هزار تظاهرکننده در پایتخت آمریکا گرد هم آمدند و خواستار آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس شدند، تظاهرات در میدان آزادی، در فاصله کوتاهی از کاخ سفید برگزار شد. در مصر هم هفتاد هزار نفر در استادیوم قاهره در حمایت از مردم مقاوم و مظلوم فلسطین، شعار دادند. تظاهرات حمایت از فلسطین در
کره جنوبی و در طنجه مغرب در حمایت از غزه برگزار شد.