سفیر روسیه در ارمنستان روز سه‌شنبه با انتقاد از سیاست‌های غرب در منطقه اظهار داشت، سیاست آمریکا در منطقه «قفقاز» مبارزه با ایران و روسیه است

سفیر روسیه در ارمنستان:
سیاست آمریکا در قفقاز مبارزه با روسیه و ایران است
سفیر روسیه در ارمنستان روز سه‌شنبه با انتقاد از سیاست‌های غرب در منطقه اظهار داشت، سیاست آمریکا در منطقه «قفقاز» مبارزه با ایران و روسیه است.

«سرگئی کوپیرکین» سفیر روسیه در ارمنستان روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی از سیاست‌های غرب در قفقاز جنوبی انتقاد کرد و افزود که سیاست آمریکا در این منطقه مبارزه با روسیه و ایران است.
به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» کوپرکین درخصوص مواضع اروپا در قبال اوکراین گفت: «موضع اتحادیه اروپا در اوکراین مشخص است و اوکراین با انتخاب بسیار ساده رو‌به‌رو شده است. اگر با ما نیستید، پس علیه ما هستید.»
وی اظهار داشت که غرب این سیاست را در مورد کشورهای پس از فروپاشی شوروی و به طور کلی در مورد کشورهای دارای روابط نزدیک با روسیه اعمال می‌کند.
کوپیرکین افزود که این رویکرد غرب جهت سوءاستفاده از وضعیت ایجاد شده پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و برای تثبیت برتری خود در جهان است.
دیپلمات روس خاطرنشان کرد: «ذهنیت استعماری غرب از بین نرفته، بلکه تغییر کرده است.»
پیش‌تر وزیر خارجه روسیه نیز در دیدار با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان از اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل دخالت در مذاکرات صلح بین ایروان و باکو انتقاد کرده بود. لاوروف غرب را به تلاش‌های پنهان برای تضعیف معماری امنیتی منطقه قفقاز از طریق حملات دیپلماتیک و تلاش برای سرکوب توافقات بین روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان متهم کرد.
سفیر روسیه در ارمنستان گفت: «اصول از پیش اعلام شده غرب تحت پوشش لفاظی‌های زیبا اجرا و روز به روز آشکارتر می‌شوند. این را در رابطه با قفقاز جنوبی می‌بینیم، زمانی که نمایندگان آمریکا مستقیماً سیاست خود را در چارچوب مبارزه با روسیه و ایران تعریف می‌کنند. آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد نیز درس بسیار ظالمانه است. این به ما می‌گوید که سران کشورها باید واقعاً آماده ‌باشند تا از منافع ملی کشورهای خود محافظت کنند.
به گزارش فارس، این دیپلمات روس اظهار داشت: «ما در حال حاضر به طور جدی در مورد تهدید جنگ جهانی سوم صحبت می‌کنیم. برخی می‌گویند که این جنگ از قبل شروع شده و سیاست غرب است که به این وضعیت منجر شده است.»