در پی آغاز تجاوزات رژیم آپارتاید اسرائیل به نوار غزه، باز هم پایگاه‌های این رژیم و حامی اصلی آن، آمریکا، در منطقه تحت حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان و عراق قرار گرفتند. مردم یمن نیز در حمایت از فلسطین در صنعا رژه رفتند.

پایگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی زیر حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان و عراق

 
در پی آغاز تجاوزات رژیم آپارتاید اسرائیل به نوار غزه، باز هم پایگاه‌های این رژیم و حامی اصلی آن، آمریکا، در منطقه تحت حملات موشکی و پهپادی مقاومت لبنان و عراق قرار گرفتند. مردم یمن نیز در حمایت از فلسطین در صنعا رژه رفتند.
تقریباً از آغاز روز جمعه رژیم آپارتاید اسرائیل دوباره حملات بی‌وقفه خود علیه مردم غزه را از سر گرفت. همان‌طور که شاخه‌های دیگر مقاومت از همان فردای عملیات «طوفان الاقصی» اعلام کردند، آنان نیز نسبت به این جبهه بی‌تفاوت نخواهند بود، با آغاز این تجاوزات شاخه لبنان و عراق نیز حملات خود را علیه این رژیم و حامی اصلی آن از سر گرفتند.
مقاومت لبنان
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای هدف قرار دادن مستقیم مواضع توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را تایید کرد. در بیانیه حزب‌الله آمده است که مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه جمعه‌شب با موشک‌های کاتیوشا (گراد) آشیانه‌های توپخانه دشمن در منطقه «دیشون» را هدف قرار دادند. بر اساس گزارش شبکه المیادین، طبق این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه از این منطقه شهرک «حولا» در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده بود. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که در این حمله اهداف موردنظر به صورت مستقیم هدف قرار گرفته شدند. در این بیانیه آمده است: «این حمله در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آنها انجام شد.» گفتنی است که موضع نظامی «دیشون» که آشیانه توپخانه رژیم صهیونیستی در آن مستقر است، در پشت پایگاه «المالکیه» روبه‌روی شهرک «حولا» قرار داشته و حدود یک کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد. حزب‌الله همچنین دیروز (۱۱ آذر) اعلام کرد که مواضع توپخانه‌ای اشغالگران را در مقر نظامی «خربه ماعر» در نزدیکی مرز لبنان هدف حمله موشکی قرار داده است. همزمان حزب‌الله از شهادت یکی از رزمندگانش به نام «خضر سلیم عبود» در حملات رژیم اسرائیل در جنوب لبنان خبر داد. مقاومت اسلامی لبنان پیش از آن نیز ضمن اعلام تسلیت، اعلام کرد «محمد حسین مزرعانی» از ساکنان منطقه «حولا» در جنوب لبنان هنگام انجام وظیفه جهادی در راه قدس به شهادت رسیده است.
منع آمد و شد در شهرک‌های شمالی از ترس حزب‌الله
خبر دیگر آن‌که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دستورالعمل‌های صادرشده به ساکنان شمالی اراضی اشغالی مبنی بر عدم تردد بین شهرک‌ها خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، ارتش این رژیم پس از ارزیابی اوضاع، دستورالعمل‌هایی به ساکنان شمالی اراضی اشغالی مبنی بر تردد نکردن بین شهرک‌ها صادر کرده است. بر اساس گزارش سایت المیادین، رسانه‌ها همچنین اعلام کردند، دستورالعمل‌هایی نیز مبنی بر ایجاد موانع بر سر مسیرها و ممانعت از انجام فعالیت‌های کشاورزی صادر شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند، دروازه‌های شهرک‌ها بسته خواهد شد و موانعی در مسیرها در هر منطقه ‌ایجاد خواهد شد و باید تردد داخل شهرک‌ها کاهش یابد. آن‌طور که ایسنا نوشته است، پیش‌تر «آویحای شترین»، رئیس شهرک «کریات شمونه»، در پیامی به ساکنان این شهرک در شمال اراضی اشغالی گفته بود که به این شهرک بازنگردند. وی در این پیام تأکید کرده بود: «تا زمانی که واقعیت در مرزهای شمالی تغییر نکند، ساکنان کریات شمونه مجبور به بازگشت نیستند.»
مقاومت عراق
یک مقام نظامی آمریکایی روز شنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفت که پایگاه «الشدادی» در استان الحسکه واقع در شمال‌شرق سوریه صبح روز جمعه هدف حمله موشکی قرار گرفت. به گفته او هنوز تلفات جانی یا خسارات مالی و زیرساختی در این حمله گزارش نشده است. مسئولیت این عملیات را هنوز گروهی برعهده نگرفته است اما می‌دانیم که تاکنون تمام حملات در سوریه و عراق را مقاومت اسلامی در عراق برعهده گرفته است. حمله موشکی شنبه در حالی انجام شده است که طی یک هفته گذشته و با آغاز آتش‌بس در غزه، این حملات نیز تقریبا متوقف شده بود. پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه از آغاز جنگ در غزه تاکنون ده‌ها بار هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته و ده‌ها نظامی این کشور نیز زخمی شده‌اند. البته گفتنی است، «ابوحسین الحمیداوی»، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق، شنبه هفته گذشته گفته بود که حملات علیه پایگاه‌های آمریکا تا زمانی که این کشور به اشغالگری در عراق ادامه می‌دهد، متوقف نخواهد شد. الحمیداوی تأکید کرد: «تا زمانی که عراق آزاد نشود، رویارویی با نیروهای اشغالگر متوقف نمی‌شود و این تصمیمی است که هر چقدر هم تلفات داشته باشد، از آن عدول نخواهیم کرد.» همزمان واشنگتن می‌گوید که وزیر خارجه آمریکا در رایزنی تلفنی با نخست‌وزیر عراق، از دولت این کشور خواسته از «همه تأسیساتی که میزبان آمریکایی‌ها هستند، محافظت کند». «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق صحبت کرد و از دولت بغداد خواست تا به تعهداتش در قبال حفاظت از تمامی تأسیسات و پرسنل آمریکایی در عراق و تحت پیگرد قرار دادن عاملان حمله به پرسنل آمریکایی در این کشور عمل کند.» همچنین باید افزود که دفتر اطلاع‌رسانی دولت عراق اعلام کرد که نخست‎وزیر عراق در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده عراق هرگونه تجاوز در خاک خود را مردود و حمله به منطقه جرف‌النصر (حمله نظامیان آمریکایی به نیروهای حشد‌الشعبی) را «تعرض به حاکمیت عراق» می‌داند.
مقاومت یمن 
ملت یمن ملت جهاد است
همچنین در پی آغاز تجاوزات رژیم آپارتاید اسرائیل به نوار غزه، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش انصارالله، گفته است: «به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه می‌دهیم. در صورت توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی به نوار غزه عملیات ما علیه‌شان متوقف خواهد شد.» از طرف دیگر «محمد علی الحوثی»، عضو مجلس سیاسی جنبش انصارالله یمن، نیز گفت: «به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم از هرجا آمده، به همان‌جا برگردد. ملت یمن ملت جهاد است که با سلاحش، با دشمن صهیونیستی مقابله خواهد کرد.» خبر دیگر از مردم یمن آن‌که نیروهای بسیج مردمی یمن در حمایت از فلسطین با شعار «یا قدس» در صنعا رژه رفتند. 
خبر دیگر آن‌که مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان برانیت را در راستای حمایت از غزه و مقاومت فلسطین، با سلاح مناسب هدف قرار داده و ضربات مهلکی به آن وارد کرده است. حزب‌الله همچنین دیروز ساعت ۱۵ به وقت محلی، یک محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در اطراف مقر نظامی «برکه ریشا» هدف قرار داد.
همچنین خبر می‌رسد که گوگل همگام با اسرائیل و از شب گذشته با فشارهای کشور‌های غربی، کانال تلگرامی مقاومت اسلامی حزب‌الله را محدود کرده است. در هفته‌های گذشته دسترسی به کانال حماس و گردان‌های قسام نیز محدود شده بود. البته این کانال‌ها در نسخه دسکتاپ، آیفون و نسخه‌های غیررسمی تلگرام در دسترس‌اند.