در شصتمین روز جنگ غزه، رسانه‌های غربی و مقامات صهیونیست یک‌به‌یک می‌گویند، «اسرا ئیل قادر به از بین بردن حماس نیست» و آنها در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند.
 
در شصتمین روز جنگ غزه، رسانه‌های غربی و مقامات صهیونیست یک‌به‌یک می‌گویند، «اسرا ئیل قادر به از بین بردن حماس نیست» و آنها در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند.
 

 

 
سرویس خارجی-
امروز جنگ غزه، وارد روز شصت‌ویکم می‌شود. دو ماه پیش یعنی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مصادف با ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ جوانان فلسطینی طی عملیاتی «بی‌سابقه» و «تاریخی» چنان ضربه نظامی، امنیتی، سیاسی، اطلاعاتی و صدالبته حیثیتی به صهیونیست‌ها زدند که به گواه دوست و دشمن، «اسرائیل» هرگز نخواهند توانست آن را جبران کنند. این ضربه کاری تحولات مرتبط با این رژیم را در کل منطقه تحت‌الشعاع قرار داده و تبدیل به یک مبدأ تاریخ گشته است! ماجرا از این قرار است که چند ده جوان فلسطینی، با عملیاتی دقیق، حساب‌شده و بی‌نقص، از «نفوذناپذیرترین» دیوارها و حصارهای رژیم صهیونیستی عبور، ۴۰ کیلومتر در سرزمین اشغال‌شده‌شان نفوذ و چندهزار صهیونیست را کشته، زخمی یا اسیر کردند و بازگشتند. دوباره به اعداد دقت کنید. چندهزار صهیونیست! در میان اُسرا و کشته‌شدگان صهیونیست همه طیف نظامی دیده می‌شود. از ژنرال و سرتیپ تا سرباز و شهرک‌نشین. برخی از مقامات اطلاعاتی و نظامی این رژیم در حالی که با شورت در رختخواب‌هایشان بودند، بیرون کشیده شده و به اسیری برده شدند! بعدها اعلام شد، فلان سرتیپ و سرلشکر، در بین کشته‌شدگان صهیونیست هستند که اجسادشان را هم برده‌اند. صهیونیست‌ها چنان غافلگیر شده و ترسیده بودند که مدتی بعد از خوردن این ضربه کاری متوجه شدند، وقتی به سوی فلسطینی‌های نفوذ کرده شلیک می‌کردند، شمار زیادی از صهیونیست‌هایی را که در چنگال فلسطینی‌ها اسیر بودند را به اشتباه کشته‌اند! دولت مستأصل اسرائیل که خواب چنین «افتضاحی» را هم نمی‌دید، دو روز بعد از این حادثه یعنی از ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ با کمک هزاران مستشار آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی و صدالبته کمک‌های مالی برخی کشورهای مرتجع عربی و تبلیغات گسترده اعلام کرد، «غزه را می‌گیرد، حماس را ریشه‌کن می‌کند و اُسرایش را هم آزاد می‌کند.» و با این اهداف اعلامی، حمله زمینی به غزه را شروع کرد. اکنون دو ماه از آن وعده می‌گذرد و صهیونیست‌ها به هیچ یک از اهداف اعلامی‌شان نرسیده‌اند و در این بین، به یک آتش‌بس ۷روزه پیشنهادی فلسطینی‌ها هم گردن نهاده‌اند. تنها کاری هم که در این مدت کرده‌اند، کشتار وسیع زنان و کودکان و غیرنظامیان باریکه غزه و کرانه باختری بوده است. بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، ساختمان‌های دادگستری، موزه‌ها، خانه‌ها، بازارها و… آن هم با سلاح‌های نامتعارف و بعضاً فسفری و کشتار نزدیک به ۲۰هزار غیرنظامی که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند، تنها هنر «چهارمین ارتش بزرگ جهان»! بوده است. هنری که نتیجه‌اش
– به قول تحلیلگر روزنامه گاردین- باختن اسرائیل در افکار عمومی جهان بوده است. و به قول مرکز مطالعات اسرائیل، نتیجه‌اش این شده است که ۹۵درصد تظاهرات‌های جهانی در حمایت از فلسطینی‌ها باشد. بمباران وحشیانه باریکه غزه همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها که گفته‌اند «برای بقا می‌جنگند» به حتی یکی از اهداف اعلامی‌شان نرسیده‌اند. آنها صراحتا اعتراف می‌کنند حریف حماس هم نشده‌اند. این را ما نمی‌گوییم. خودشان می‌گویند.
اسحاق بریک: نمی‌توانیم
اسحاق بریک از جمله ژنرال‌های شناخته‌شده رژیم صهیونیستی است که از همان ابتدا، نسبت به آغاز جنگ غزه خوش‌بین نبود. او حالا گفته «…داریم با حماس و جهاد می‌جنگیم. هدف اصلی ما هم این است که حماس و جهاد اسلامی را نابود کنیم. من عمیقا متاسفم که تا رسیدن به این هدف اعلامی‌مان، فرسنگ‌ها فاصله داریم چرا که یک شهر تونلی زیر غزه ساخته شده است. همین‌طور زیر خان‌یونس. ده‌ها هزار نفر در این تونل‌ها حضور دارند. تکرار می‌کنم هدف اصلی این است که آنها را به دست آورده و نابود کنیم و اگر نتوانسته‌ایم به اکثر آنها برسیم یعنی، فرسنگ‌ها با هدف فاصله داریم.»
نتانیاهو: دردناک است
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که، پایان جنگ را مساوی با پایان عمر سیاسی و آزادی‌اش می‌داند هم ضمن اعتراف به این که در این جنگ، صهیونیست‌ها تلفات زیادی داده‌اند گفته، شنیدن اخبار کشته شدن نظامیانش دردناک است. او این‌بار حتی اعتراف کرده است که در این جنگ «اسرائیل هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کند.» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یعنی «گالانت» هم گفته چون جنگ سخت و مهمی در غزه جریان دارد، ممکن است حماس پیروز شود و اگرچنین شود «ما جایی برای زندگی کردن نخواهیم داشت.»  گالانت این را هم گفته است که «این جنگ به خاطر کشته شدن نیروهایمان بهای سنگینی درپی دارد، بنابراین باید پیروزی قاطع و دقیقی از طریق ضربه زدن به حماس کسب کنیم…. اجازه توقف جنگ را نداریم و تنها اقدام مشروع ادامه جنگ تا نابودی حماس است…»
واشنگتن‌پست: نابودی حماس دور از دسترس است
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» نیز اظهارات نتانیاهو، بریک را با ادبیاتی متفاوت تکرار کرده است. واشنگتن‌پست با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، که از ۷ اکتبر گذشته آغاز شده، خاطرنشان کرده است که «طبق گفته‌های منابع امنیتی و اخبار میدانی، هدف این رژیم برای نابودی گروه حماس همچنان دور از دسترس است…. عملیات‌های جنگی اسرائیل در شمال غزه هنوز کامل نشده‌ و با آنکه بخش اعظم شهر غزه کاملا با خاک یکسان شده است ولی نیروهای زمینی اسرائیل هنوز وارد بعضی از مقرهای کلیدی حماس در آنجا نشده‌اند.»
افسر صهیونیست: شکست خوردیم
«اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعاتی آمریکای هم در گزارشی نوشته است، رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قواعد اساسی «حقوق بشردوستانه بین‌المللی» خود را به عنوان یک نسل‌کش نمایان کرد و این شکست سیاسی اسرائیل در صحنه جهانی، باعث شد همدردی‌های بین‌المللی به سرعت با مردم غزه و فلسطین همسو و از اسرائیل دور شود و این موضوع جوهره اصلی پیروزی حماس است. به گزارش ایرنا، اسکات ریتر این را هم گفت که پس از حمله حماس نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نه‌تنها در اقدام متقابل شکست خوردند، بلکه ناکامی ارتش اسرائیل در دفاع برابر حمله، تصور شکست‌ناپذیری و خطاناپذیری دستگاه نظامی و امنیتی [رژیم] اسرائیل را به طور جدی از بین برد. او سپس با بیان اینکه «این تنها آغاز شکست راهبردی اسرائیل از حماس بود»، تصریح کرد: صهیونیست‌ها اقدام به بسیج ۳۰۰هزار نیروی ذخیره کردند که بیشتر آنها به جبهه غزه اعزام شدند. در حالی که این نیروها جمع شده بودند، نیروی هوائی اسرائیل سلسله عملیات بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از جمله بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس و اردوگاه‌های آوارگان را آغاز کرد که این اقدام مرگبار، جهان را شوکه کرد.
پیروزی‌های مقاومت
برای درک چرایی عجز و لابه صهیونیست‌ها باید دید، مقاومت فلسطین، یمن، عراق و لبنان چه ضرباتی توانسته‌اند به صهیونیست‌ها وارد کنند و چه عواملی باعث شده به‌رغم گذشت ۲ ماه از شروع این جنگ، صهیونیست‌ها جز کشتار زنان و کودکان و ویرانی خانه‌ها و کلیساها، دستاوردی نداشته باشد. دیروز گردان‌های قسام، گزارش آخرین حملات خود به مواضع صهیونیست‌ها را چه در غزه و چه بیرون از آن، منتشر کردند. عملیات‌های دیروز گردان‌های قسام علیه اشغالگران اسرائیلی تا لحظه تنظیم این گزارش به این شکل بوده است:
پایگاه نظامی کیسوفیم را راکت‌های کم‌برد ۱۱۴ میلی‌متری رجوم هدف قرار گرفت. نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شرق خان‌یونس با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار گرفتند. ادوات جنگی دشمن در پایگاه نظامی صوفا و شهرک نیر اسحاق هدف حمله موشکی قرار گرفت. گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی که در داخل خانه‌ای در شرق خان‌یونس پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضدنفر و سلاح تیربار هدف قرار گرفتند. تک‌تیراندازان قسام به سمت ۴ نظامی اسرائیلی در شرق خان‌یونس شلیک کرده و آنها را مستقیماً هدف قرار دادند. قسام یک ‌تانک مرکاوا و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال خان‌یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد. مجاهدان قسام ۱۲ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. تک‌تیراندازان قسام دو نظامی اشغالگر اسرائیلی را در منطقه القراره در شرق خان‌یونس هدف قرار دادند. قسام یک‌ تانک اسرائیلی را در شرق خان‌یونس با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد. ادوات جنگی دشمن صهیونیستی در شمال خان‌یونس با تعداد زیادی گلوله خمپاره در هم کوبیده شد.  پایگاه اسرائیلی رعیم هدف دقیق حمله موشکی قرار گرفت و…
حضور مستقیم آمریکا در جنگ
نقش آمریکا در جنگ غزه، از دیگر مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود. آمریکایی‌ها صراحتاً اعلام کرده‌اند به این رژیم جنایتکار سلاح و مهمات می‌رسانند و مستشاران نظامی‌شان هم در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند. اما آنچه پنهان می‌کنند حضور مستقیم در این جنگ است. گزارش‌ها و تصاویر متعددی از حضور نیروهای انگلیسی و آمریکایی در میادین جنگ غزه وجود دارد. حالا نیز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرده است که این رژیم از آغاز جنگ در غزه ۱۰هزار تن اسلحه و تجهیزات جنگی را از طریق پل هوائی از آمریکا تحویل گرفته است. این وزارتخانه این را هم گفته است که دویستمین هواپیمای آمریکایی حامل سلاح و تجهیزات جنگی و خودروهای زرهی آمریکایی امروز وارد اراضی اشغالی شده است. آمریکایی‌ها آن‌قدر سلاح و مهمات در اختیار صهیونیست‌ها گذاشته‌اند که صدای اعتراض اوکراین و زلنسکی درآمد. حتی گزارش‌های متعددی منتشرشده مبنی بر این که دولت بایدن سلاح‌ها و مهمات‌هایی را که در زرادخانه‌هایش در کره‌جنوبی نگهداری کرده است را به صهیونیست‌ها رسانده است. آن‌طور که نتانیاهو گفته، ۳۰میلیارد دلار نیز برای یک ماه آینده این جنگ کنار گذاشته شده است که احتمالا از سوی کشورهای مرتجع عربی یا غربی‌ها تأمین شده است. حالا کمی به این موضوع فکر کنید که، حماس در یک باریکه محاصره‌شده، در حال جنگ با قدرت‌ها و ثروت‌های بزرگ دنیاست و تا این لحظه نیز نه‌تنها شکست نخورده بلکه، پیروزی‌های بزرگی را هم به دست آورده است.
سایر رویدادها
* شبکه تلویزونی الجزیره: اسرائیلی‌ها در غزه آب و برق را قطع کردند و بیماری و باکتری‌هایی در این باریکه شیوع پیدا کرد اما حالا خودشان به این بیماری‌های خطرناک مبتلا شده‌اند.
* کانال الجزیره فارسی: اعضای گارد حفاظت نتانیاهو از هرتزی ‌هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در هنگام ورود به شورای جنگ خواسته‌اند تا وسایل وی را جست‌وجو کنند و باعث خشم وی شده‌اند…. آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نیز به نوبه خود گفت که تفتیش رئیس ستاد ارتش یک تحقیر برای همه سربازان ارتش اسرائیل است!
* یائیر لاپید خطاب به نتانیاهو: اگر اتفاق هفت اکتبر در زمان نخست‌وزیری من اتفاق افتاده بود به کمتر از سر من راضی نمی‌شدی… تو باید کنار بروی زیرا هم فاجعه بزرگی برای اسرائیل رقم زدی و هم دیگر کسی به تو اعتماد ندارد! 
* برنی سندرز، سناتور مطرح ایالت ورمونت آمریکا: کمک نظامی ۱۰میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل غیرمسئولانه است.
* سازمان ملل: همه‌جای نوار غزه به‌دلیل حملات اشغالگران صهیونیست به یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان برای زندگی تبدیل شده است.
* انصارالله خطاب به اسرائیل: ایلات باید همان‌طور که از کشتی‌ها خالی شد، از ساکنانش هم خالی شود. خون و جان مردم ما در نوار غزه بسیار ارزشمند و عزیز است.