شهردار کی‌یف در اظهاراتی بی‌سابقه علیه زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از او بابت دروغ گفتن به مردم درخصوص جنگ به شدت انتقاد کرد و او را یک «دیکتاتور» خواند.
 

 

 

 
شهردار کی‌یف در اظهاراتی بی‌سابقه علیه زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از او بابت دروغ گفتن به مردم درخصوص جنگ به شدت انتقاد کرد و او را یک «دیکتاتور» خواند. این روزها بسیاری از کشورهای غربی نیز از زلنسکی ناامید شده‌اند و زمزمه‌ها درباره کنار گذاشتن این «هنرپیشه فیلم‌های کمدی»، بالا گرفته است!
هرچه زمان می‌گذرد مخالفت‌ها با «ولودویمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور فعلی و هنرپیشه سابق اوکراینی بیشتر می‌شود و این مخالفت‌ها چه در داخل و چه در خارج از اوکراین «جدی» و «گسترده» است. او این روزها باید با چالش‌های داخلی و بیرونی سختی مقابله کند. در جبهه داخی طی روزهای اخیر گزارش‌های زیادی درباره بروز اختلاف در بین فرماندهان نظامی اوکراین با زلنسکی منتشر شده است. برخی گزارش‌ها نیز از یک رقابت داخلی فزاینده بین رهبران سیاسی و نظامی اوکراین حکایت دارد. نشریه «اکونومیست» گزارش داده است که روابط میان زلنسکی و «زالوژنی» رئیس ستاد کل ارتش اوکراین بر سر ارزیابی آنها از ضدحمله و عملکرد جنگی ارتش اوکراین به طرزی «وحشتناک» بد شده است. پایگاه اوکراینی «اوکراینسکایا پراودا» گزارش کرده است، زلنسکی برای دور زدن فرمانده کل ارتش اقدام به ایجاد «مسیرهای ارتباطی موازی» با دیگر رهبران ارشد ارتش اوکراین از جمله «آلکساندر سیرسکی»، فرمانده نیروی زمینی و «نیکولای اولشچوک»، فرمانده نیروی هوائی این ارتش کرده است. همزمان «ویتالی کلیچکو»، شهردار کی‌یف نیز برای اولین‌بار از زمان آغاز جنگ اوکراین به انتقاد علنی شدیداللحن از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پرداخته و او را به دروغگویی به مردم درباره جنگ متهم کرده است. «کلیچکو» در اظهاراتی که روزنامه نیویورک‌پست آن را «شوکه‌کننده» توصیف کرده گفته، زلنسکی در حال تبدیل شدن به یک رهبر مستبد است که دارد اوکراین را به سمت تبدیل شدن به یک «کشور اقتدارگرا مانند روسیه» پیش می‌برد. به گزارش فارس به نقل از نیویورک‌پست، شهردار اوکراین که پیش از ورود به حرفه سیاست قهرمان بوکس بود از لحاظ سیاسی جزو مخالفان زلنسکی به‌شمار می‌رود اما انتقادات تند او به ویژه در بحبوحه بحران جنگی اوکراین برای بسیاری شوکه‌کننده بوده است. بر اساس این گزارش «کلیچکو» که از سال ۲۰۱۴ شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین بوده در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمانی اشپیگل که روز دوشنبه منتشر شده، گفت: «چند وقت دیگر ما هم با روسیه که همه‌چیز در آنجا به نظرات یک نفر بستگی دارد فرقی نخواهیم داشت.» او گفت: «در حال حاضر فقط یک نهاد مستقل (در اوکراین) وجود دارد اما روی همان هم فشار سهمگینی وارد می‌شود: دولت خودمختار محلی.» «کلیچکو» از زمان آغاز جنگ اوکراین با زلنسکی بر سر کیفیت پایین پناهگاه‌های کی‌یف درگیر مناقشه بوده است. او در مصاحبه با رسانه آلمانی گفت که زلنسکی منزوی شده و این دو نفر با وجود اینکه دفترهای کارشان در فاصله نزدیک با یکدیگر قرار دارد دیگر با هم ملاقات یا صحبت نمی‌کنند. کلیچکو در مصاحبه دیگری با سایت سوئیسی «20Minutes» هم گفته است که زلنسکی مردم اوکراین را درباره پیشرفت‌های حاصل‌شده در جنگ فریب داده و به آنها دروغ گفته است. شهردار کی‌یف گفت: با نظر «والری زالوژنی»، فرمانده ستاد مشترک ارتش اوکراین که ماه گذشته گفته بود بعد از ضدحمله مأیوس‌کننده اوکراین در فصل تابستان جنگ وارد بن‌بست شده، موافق است. او همچنین گفت که ضدحمله اوکراین در وارد آوردن ضربات کاری به نیروهای روسیه شکست خورد.