مدیرکل بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی در سخنانی به خسارات رژیم صهیونیستی به دلیل تهدیدهای ارتش یمن مبنی بر جلوگیری از حرکت کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی، اذعان کرد و گفت که «تهدیدهای یمن ۸۵درصد سود بندر را از بین می‌برد.»
 

 
 
مدیرکل بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی در سخنانی به خسارات رژیم صهیونیستی به دلیل تهدیدهای ارتش یمن مبنی بر جلوگیری از حرکت کشتی‌ها به سمت رژیم صهیونیستی، اذعان کرد و گفت که 
«تهدیدهای یمن ۸۵درصد سود بندر را از بین می‌برد.»
در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای مهلک به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد گود شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت.
تا همین حالا مقاومت فلسطین تعدادی از کشتی‌های اسرائیلی و حتی حامیان اسرائیل را مورد حمله قرار داده و یا مصادره کرده است و همچنین چندین‌بار بندر ایلات در اراضی اشغالی را مورد حمله قرار داده است. «گدئون گلبر»، مدیرکل بندر ایلات در اراضی تحت اشغال رژیم آپارتاید اسرائیل، در این‌باره تأیید کرد که تهدیدات یمن در راستای جلوگیری از حرکت کشتی‌ها به سمت سرزمین‌های اشغالی ۸۰ تا ۸۵درصد سود بندر را از بین می‌برد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از گلبر اعلام کرد که تهدیدهای نیروهای مسلح یمن از ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) تاکنون مانع از ورود کشتی‌های حامل ۱۴هزار خودرو به بندر ایلات شده است. وی ادامه داد: «اسرائیل نگران بسته‌شدن تنگه باب‌المندب به روی حرکت کشتی‌های تجاری است که از طریق دریای سرخ یا کانال سوئز به بندر ایلات منتقل می‌شوند؛ چراکه این امر باعث طولانی‌تر شدن پنج‌هفته‌ای زمان سفر کشتی‌های باری از شرق به اسرائیل می‌شود.» گدئون همچنین تصریح کرد که به این دلیل، کشتی‌های باری مجبور خواهند شد قاره آفریقا را در دماغه «امید نیک» دور بزنند و از تنگه جبل‌الطارق به دریای مدیترانه منتقل شوند.
یمن مانع عبور ناو فرانسوی به اراضی اشغالی
خبر دیگر آن‌که پس از تهدید نیروهای یمنی، یک ناو نظامی و متعلق به نیروی دریای فرانسه ناگزیر به تغییر مسیر خود شد. به گزارش خبرگزاری مهر از شبکه خبری کان اسرائیل، پس از تهدید نیروهای یمنی، یک کشتی مجبور به تغییر مسیر خود شد. گفته شده کشتی مذکور یک ناو نظامی و متعلق به نیروی دریای فرانسه بوده و پس از تهدید ارتش یمن این کشتی اقدام به شلیک کرده که موشک‌ها در آب دریا فرود آمده‌اند. این تنش در حدود ۱۱۰کیلومتری سواحل یمن و پس از تهدید سخنگوی ارتش یمن علیه کشتی‌های در حال حرکت به سوی فلسطین اشغالی رخ داد.
آمادگی مزدوران وابسته به امارات 
برای حمایت از کشتی‌های اسرائیلی!
از طرف دیگر خبر می‌رسد در حالی که ارتش یمن در راستای حمایت از ملت فلسطین و غزه در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، اقدام به رهگیری کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب کرده است، شبه‌نظامیان جنوب یمن وابسته به امارات به ناگاه آمادگی خود را برای همکاری با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. رئیس شورای انتقالی یمن اعلام کرد چنان‌چه رژیم اسرائیل حق تعیین سرنوشت این شورا را در جنوب یمن به رسمیت بشناسد، نیروهای آن در «حفاظت از ناوبری دریایی» در دریای سرخ شرکت خواهند کرد. آن‌طور که العالم گزارش کرده است، جدایی‌طلبان مورد حمایت امارات، که مقر آنها در شهر ساحلی عدن است، رویکردی کاملاً متفاوت با ارتش یمن دارند.
عملیات مقاومت عراق
خبر دیگر از جبهه مقاومت آن‌که منابع رسانه‌ای ظهر روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در سوریه و وقوع چند انفجار در آن خبر دادند. شبکه المیادین در این‌باره به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که گروه‌های مقاومت با یک پهپاد پایگاه اشغالگران آمریکا در شهر الشدادی واقع در جنوب استان حسکه را هدف قرار دادند. این منابع گزارش دادند که صدای چند انفجار در این پایگاه شنیده شده است. پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق طی چند هفته اخیر، چندین‌بار هدف حمله راکتی، موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند.
همچنین یک منبع امنیتی در استان الانبار فاش کرد که آمریکا تعدادی از نظامیان خود را از پایگاه‌هایش در کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس به پایگاه عین‌الاسد در عراق منتقل کرده است. این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه گفت: «آمریکایی‌ها تعداد زیادی از مستشاران و نیروهای رزمی خود را مخفیانه به پایگاه عین‌الاسد در منطقه البغدادی در شهرستان هیت واقع در غرب استان الانبار منتقل کردند که بر اساس برآوردهای فرماندهان امنیتی حاضر در داخل ساختمان پایگاه، این تعداد به بیش از ۶۰۰۰ مستشار و نیروی رزمی می‌رسد.» وی افزود: «در برهه فعلی و همزمان با تجاوزات صهیونیستی- آمریکایی به غزه، شاهد افزایش چشمگیر تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه هستیم.»
ضربات حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی
حزب‌الله لبنان موج تازه‌ای از حملات را علیه ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل به اجرا گذاشت و اهداف پرتعدادی را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد و منهدم کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی‌شدن شش سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات حزب‌الله لبنان در الجلیل غربی خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، در عملیاتی که حزب‌الله لبنان با پهپادهای انفجاری در الجلیل غربی انجام دادند، شش سرباز ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند. کمی قبل از این، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای آژیرهای خطر در داخل شهرک کلیل در الجلیل علیا شنیده شد.
هراس تل‌آویو از نیروهای رضوان
خبر دیگر آن‌که وزیر خارجه لبنان ضمن تأکید بر پایبندی بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به هراس رژیم صهیونیستی از نیروهای زبده رضوان حزب‌الله اشاره کرد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از النشره، «عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به شکل دائم قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می‌کند.