قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان در غزه، که با حمایت‌های همه‌جانبه غرب صورت می‌گیرد، اندیشمندان و چهره‌های سیاسی غرب را نگران کرده است؛ نگران وضعیتی که صهیونیست‌ها و یهودیان در سراسر جهان گرفتارش شده‌اند و به گفته دولت آلمان، باعث افزایش حیرت‌انگیز «احساسات ضد صهیونیستی» شده است.
 

 

 

قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان در غزه، که با حمایت‌های همه‌جانبه غرب صورت می‌گیرد، اندیشمندان و چهره‌های سیاسی غرب را نگران کرده است؛ نگران وضعیتی که صهیونیست‌ها و یهودیان در سراسر جهان گرفتارش شده‌اند و به گفته دولت آلمان، باعث افزایش حیرت‌انگیز «احساسات ضد صهیونیستی» شده است.
رژیم صهیونیستی که طی هفتاد و اندی روز که گذشته در میادین جنگ، ضربات بی‌سابقه‌ای از حماس خورده است، تلاش می‌کند، با «کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان» ضمن تسکین خود، بازدارندگی‌اش را که از دست داده، بیابد. این رژیم که در طول تاریخ نحس و ۷۰ساله‌اش، هرگز در چنین شرایطی گرفتار نشده بود، هیچ ابایی از بمباران بیمارستان‌ها و کشتار بیماران ندارد و مثل فردی که «در تله مرگ گرفتار آمده و چیزی برای از دست دادن ندارد»، فقط برای بقا دست‌وپا می‌زند.
حجم بالای این جنایات و خونریزی‌ها باعث‌شده دنیا طی این هفتاد و چند روز، تقریبا هر روز شاهد تظاهرات‌های ضد صهیونیستی باشد. به نوشته الجزیره، چیزی نزدیک به ۷هزار ۳۰۰ تظاهرات ضد صهیونیستی در این مدت از شرق تا غرب عالم برگزار شده است. «افزایش حس ضد صهیونیستی و ضد یهودی»، یکی از تبعات اجتماعی این جنایات است که باعث نگرانی حامیان غربی این رژیم جنایتکار شده است. طوری که «مارکو بوشمان»، وزیر دادگستری آلمان می‌گوید: «بذر نفرت از یهودیان در حال رویش است.»
«بوشمان» می‌گوید: «از زمان حمله حماس به اسرائیل در ١۵ مهر، ۴۳۰۰ مورد جرم مرتبط با درگیری خاورمیانه در آلمان به ثبت رسیده است که حدود ۵۰۰ مورد آن خشونت‌ورزی بوده است… ستاره‌های داود را بر روی خانه‌ها رنگ‌پاشی می‌کنند، پرچم‌های اسرائیل را به آتش می‌کشند و در تظاهرات‌ها صدها مورد تهدید به نابودی و قتل علیه اسرائیل را شاهد هستیم و همه اینها تأثیر خود را دارد… یهودیان در آلمان از صحبت کردن به زبان‌ عبری در ملأ عام یا پوشیدن کلاه «کیپا» (یارمولکه) می‌ترسند…مراسم و رویدادها به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌شوند و مشارکت در حیات اجتماعی رو به کاهش است… این بذر نفرت است که متأسفانه در حال رویش است.»
اسرائیل ۵۰ سال گرفتار این خشم خواهد ماند
وزیر دفاع سابق انگلیس نیز همین موضوع را در قالبی دیگر تبیین کرده و نسبت به ادامه‌دار بودن این «حس نفرت» حتی تا ۵۰ سال آینده، هشدار داده است.
به گزارش دیلی‌تلگراف، «بن والاس»، وزیر دفاع سابق انگلیس از حزب حاکم محافظه‌کار «تاکتیک‌های اسرائیل- بخوانید جنایات رژیم صهیونیستی- موجب تشدید تنش‌ها تا ۵۰ سال دیگر خواهد شد و مسلمانان جوان را در سراسر جهان خشمگین خواهد کرد… مجازات جمعی و کوچ اجباری غیرنظامیان اقدامی خلاف قانون است… جنگیدن با حماس مشکلی ندارد، اما نابودی نوار غزه مشروع نیست.» «والاس» این را هم گفت که «ما وارد دوره خطرناکی می‌شویم که اقتدار تل‌آویو مبنی بر دفاع، به دلیل اقداماتش در حال تضعیف است. نتانیاهو در حال ارتکاب اشتباهی است که امکان دارد اقتدار حقوقی و همچنین اخلاقی خود را از دست بدهد… نسل کنونی سیاستمداران اسرائیلی دردسرساز هستند و نخست‌وزیر تندرو آن اهداف بلندمدت را نادیده می‌گیرد زیرا کابینه‌اش در وهله اول از حملات حماس غافل شد. اما اگر فکر می‌کند که با خشم و میل به کشتار می‌تواند این مسائل را سامان دهد، سخت در اشتباه است. روش‌هایی که او در پیش گرفته، مشکلی را حل نخواهند کرد. در واقع من معتقدم که تاکتیک‌های نتانیاهو موجب تشدید تنش‌ها تا ۵۰ سال دیگر خواهد شد.»
افزایش ۳۳۷درصدی حوادث صهیونیسم‌ستیزانه در نیویورک 
«ریچی تورس»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت نیویورک نیز از غلیان احساسات ضد صهیونیستی در آمریکا ابراز نگرانی جدی کرده است. او که در همین رابطه لایحه جدیدی را ارائه کرده است، می‌گوید: باید در برنامه‌های مرتبط با «سرمایه اجتماعی» برنامه‌های آموزشی برای مهار یهودستیزی در محل کار گنجانده شود. به گفته تورس، «امروزه بسیاری از شرکت‌ها، سیاست‌ها و رویه‌های کافی برای مبارزه با یهودی‌ستیزی در دفتر ندارند… یهود‌ستیزی و تعصب کنترل‌نشده در محل کار، ناگزیر بر کارمندان تأثیر می‌گذارد و منجر به فرهنگ کاری فراگیر می‌شود که نفرت را عادی می‌کند.» طبق اظهارات این سیاستمدار آمریکایی، داده‌های جدید نیز نشان می‌دهد که «حوادث یهودی‌ستیزی در ایالات متحده از ۷ اکتبر ۳۳۷درصد افزایش یافته است.»
نتانیاهو اراذل و اوباش است
طبیعی است دنیا از جنایتکاری که جنایاتش حتی از سوی همقطارانش محکوم می‌شود، نفرت داشته باشند. ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در جنایت و آدم‌کشی، کم از نتانیاهو ندارد، علیه بلایی که او بر سر «اسرائیل» آورده و در دنیا این رژیم منفور را منفورتر کرده، موضع تندی گرفته است. باراک که با شبکه تلویزیونی «تی‌آرتی» ترکیه مصاحبه می‌کرد، گفت: نتانیاهو، بن‌گویر(وزیر امنیت داخلی اسرائیل) و اسموتریچ(وزیر دارایی این رژیم) قاتل و جنایتکار هستند. او در ادامه گفت که «نتانیاهو» یک «فاجعه ملی» در تاریخ این رژیم است و باید کنار برود. باراک، بن‌گویر و اسموتریچ را هم «فاجعه‌ای در دولت» خواند که «دشمن اسرائیل» هستند. او گفت: «اعتقاد من در مورد بن‌گویر و دوستانش این است که آنها را دشمن می‌خوانم و این را در اسرائیل به طور کاملا شفاف اعلام می‌کنم. در مقابل خودشان نه در ترکیه، گفتم: آنها خون‌آشام، قاتل و تروریست و اراذل و اوباش هستند… از سال ۲۰۰۹ سیاست‌های اسرائیل کاملا منفی بوده است…»
گرسنگی دادن به مردم
همان‌طور که اعلام شد، صهیونیست‌ها وقتی حریف نیروهای مسلح فلسطینی در میادین جنگ نمی‌شوند، به کشتار زنان و کودکان و گرسنگی دادن به غیرنظامیان متوسل می‌شوند. در همین رابطه یک نهاد حقوق بشری گزارشی «تکان‌دهنده» از وضعیت ساکنان شمال غزه منتشر کرده و از جامعه جهانی خواسته، برای پایان دادن به این وضع، کاری بکنند. به گزارش فارس، در حالی که طرف‌های فعال حقوق بشری وضعیت شماری از آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه را ثبت می‌کنند که بین دو تا چهار روز، طعم هیچ غذایی را نچشیده‌اند، معاون مدیرکل کمیسیون مستقل حقوق بشر، جمیل سرحان می‌گوید: نظامیان اسرائیلی نه‌تنها مانع رسیدن مواد غذایی محدود به این آوارگان می‌شوند که حتی زمانی که آنها می‌خواهند برای تهیه غذا خود را به منطقه‌ای دیگر برسانند، هدف قرار می‌دهند و اجازه رسیدن آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی را نمی‌دهند تا گرسنه و غرق در خون جان دهند. در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی و ارتش آن با کنترل تعداد کامیون‌ها و بازرسی‌های شدید در گذرگاه العوجا، محدودیت‌هایی را برای ورود کمک‌های بشردوستانه و غذایی از طریق گذرگاه زمینی رفح با مصر به نوار غزه اعمال می‌کنند تا بر درد و رنج فلسطینیانی که برای سومین ماه متوالی در حال تجربه جنگی تمام‌عیار هستند، بیفزایند.
تحولات میدانی
آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی غزه حاکی است، صهیونیست‌ها طبق روال روزهای گذشته، تلفات و خسارات جدی متحمل شده‌اند. فقط در یک مورد، دیروز اعلام شد، کامیون حامل نظامیان صهیونیست با موشک‌های قسام هدف قرار گرفت و همه سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند. این حمله دقیق و حساب‌شده، در شرق خان‌یونس اتفاق افتاده است. ساعاتی قبل از وقوع این حمله سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن اعلام هلاکت شمار دیگری از نظامیانش در غزه گفته بود، تاکنون ۴۵۸ نظامی این رژیم در غزه به هلاکت رسیده‌اند. اما انتشار تصاویر ویدئویی یک درجه‌دار صهیونیست درباره شمار واقعی تلفات نظامی این رژیم نشان داد، این که صهیونیست‌ها شمار تلفات خود را بسیار کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کنند، درست است. طبق اظهارات این افسر صهیونیست شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در غزه، تقریبا دو برابر آمارهای اعلامی است.
دیر رسیدید، تمام شد
کشف تونل خالی ۴ کیلومتری حماس در غزه که باعث ذوق‌زدگی غیرعادی صهیونیست‌ها شده بود، از دیگر تحولات میدانی غزه است که با تبلیغات گسترده صهیونیست‌ها همراه شده. صهیونیست‌ها برای آرام کردم افکار عمومی خشمگین خود، و توقف «مهاجرت معکوس» به این‌گونه تبلیغات رسانه‌ای به شدت نیاز دارند. کار به جایی رسید که گالانت بلافاصله خود را به این تونل‌ها رساند و…. حالا واکنش حماس به این تبلیغات را در پاراگراف بعدی بخوانید.
گردان‌های شهید عزالدین قسام با پخش ویدئویی در واکنش به کشف تونل خود در نزدیک مرز با فلسطین اشغالی تا پایگاه نظامی «ایرز»، خروج بخشی از مجاهدان حماس از این تونل و اجرای حمله «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر و به قتل رساندن نظامیان اسرائیلی را به نمایش گذاشت و تاکید کرد که «دیر رسیدید. ماموریت (از طریق این تونل) انجام شده بود.» در واقع، شاخه نظامی حماس با انتشار این فیلم این پیام را به اشغالگران صهیونیست رساند که کار ما با این تونل تمام شده بود و کشف آن دستاوردی نیست.
پاپ: اسرائیل جنایتکار است
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یک‌شنبه و در جریان دعای هفتگی خود در واتیکان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه موضع گرفت و گفت: «من همچنان اخبار بسیار جدی و غم‌انگیزی درباره غزه دریافت می‌کنم… غیرنظامیان غیرمسلح هدف بمباران‌ها و تیراندازی هستند. و این اتفاق حتی در اقامتگاه محلی خانواده مقدس نیز رخ داده است، جایی که هیچ تروریستی وجود ندارد، اما خانواده‌ها، کودکان، افراد بیمار و دارای معلولیت، در آن هستند.» پاپ در ادامه افزود: «برخی می‌گویند این تروریسم و ​​جنگ است. بله، این جنگ است. این تروریسم است.»
اسقف اعظم بیت‌المقدس نیز روز شنبه در بیانیه‌ای گفته بود: از زمان شروع جنگ اکثر خانواده‌های مسیحی غزه به کلیساها و دیرها پناه برده اما اسرائیل صومعه خواهران مادر ترزا که ۵۴ معلول در آن ساکن هستند و بخشی از محوطه کلیسا است را هدف قرار داده است.