باراک اوباما در میانه محبوبیت پایین بایدن و سن بالای او که به دغدغه رای‌دهندگان آمریکایی تبدیل شده، نگران است بایدن در رقابت دوباره با ترامپ در انتخابات 2024 شکست بخورد. با این وجود گزارش‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها دچار قحط‌الرجال شده و شخص دیگری را ندارند تا جایگزین بایدن کنند.
 
باراک اوباما در میانه محبوبیت پایین بایدن و سن بالای او که به دغدغه رای‌دهندگان آمریکایی تبدیل شده، نگران است بایدن در رقابت دوباره با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ شکست بخورد. با این وجود گزارش‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها دچار قحط‌الرجال شده و شخص دیگری را ندارند تا جایگزین بایدن کنند.
زوال عقل و حواس‌پرتی‌های مکرر بایدن‌ تبدیل به پاشنه آشیل دموکرات‌ها در انتخابات شده است. در یک سال مانده به انتخابات، تمامی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بایدن از ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود عقب افتاده است. حمایت تمام‌قد از جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل نیز وضعیت سبد رای بایدن را در بین مسلمانان بدتر کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد «باخت بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و به قدرت رسیدن دوباره ترامپ» دغدغه رئیس‌جمهور اسبق آمریکا باراک اوباما در آستانه سال انتخاباتی آمریکا شده است. با این وجود و علی‌رغم این نگرانی سران حزب دموکرات فرد دیگری را ندارند تا جایگزین بایدن کنند. به گزارش فارس یک منبع نزدیک به اوباما به روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گفت: «اوباما می‌داند رقابت بین بایدن و ترامپ بسیار نزدیک خواهد بود و حس می‌کند دموکرات‌ها ممکن است به راحتی ببازند». موضوعی که کارزار انتخاباتی خود بایدن هم به آن اذعان کرده و تقابل احتمالی دوباره او با ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان را در سال ۲۰۲۴ بسیار تنگاتنگ پیش‌بینی کرده است. «وال‌استریت» گزارش داده نتایج نظرسنجی‌ها که از نارضایتی رای‌دهندگان نسبت به هزینه‌های زندگی و نگرانی آنها درباره سن رئیس‌جمهور ۸۱ساله آمریکا حکایت دارد، اوباما را نگران کرده است. ترکیبی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن هم در سطح ملی (۳.۵درصد) و هم در ایالت‌های کلیدی (که سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند) از ترامپ عقب است. 
بر اساس این گزارش علی‌رغم نتایج تیره‌وتار بایدن در نظرسنجی‌ها و نگرانی‌های عمومی درباره سن و شرایط جسمی و آمادگی ذهنی او به‌دلیل زمین‌خوردن‌های متعدد و گاف‌های گاه‌وبیگاه کلامی، دموکرات‌ها گزینه بهتری برای شکست ترامپ در سال ۲۰۲۴ ندارند. نگرانی اوباما منعکس‌کننده نگرانی فزاینده حزب دموکرات آمریکا درباره چشم‌انداز انتخاب مجدد بایدن است. مشاور ارشد سیاسی سابق اوباما «دیوید اکسلرود» که در پیروزی او در انتخابات سال ۲۰۰۸ نقش داشته، آشکارا درباره نقاط ضعف بایدن هشدار داده و محبوبیت پایین او در نظرسنجی‌ها را اخبار بسیار بسیار تاریک توصیف کرده است. 
انتقاد از ترامپ
خبر دیگر از آمریکا این که کاخ‌سفید ادعای اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا علیه مهاجران را مورد انتقاد شدید قرار داد و عنوان کرد که چنین اظهاراتی تکرار لفاظی‌های فاشیست‌ها و نژادپرستان خشونت‌طلب است. به گزارش ایرنا، تارنمای «آکسیوس» نوشت: «ترامپ بار دیگر در گردهمایی انتخاباتی نیوهمپشایر اظهارات قبلی‌اش را درباره مهاجران بدون مدرک تاییدشده مهاجرت تکرار کرد 
و گفت آنها «خون مملکت ما را مسموم می‌کنند». «آندرو بتس» سخنگوی کاخ‌سفید در واکنش به این ادعای ترامپ گفت: «تکرار لفاظی‌های مضحک فاشیست‌ها و برتری‌طلبان سفیدپوست و تهدید سرکوب کسانی که با دولت موافق نیستند، حملاتی خطرناک به حقوق و منزلت همه آمریکایی‌ها، دموکراسی و سلامت عمومی ما است.» این اظهارات «بتس» یک روز بعد از آن مطرح شد که «عمار موسی» سخنگوی کارزار انتخاباتی بایدن نیز گفت: «ترامپ از آدلف هیتلر تقلید کرده است».