شبکه خبری فاکس نیوز روز 18 دسامبر در گفت‌و‌گویی با ژنرال جک کین ژنرال چهارستاره (ارتشبد) بازنشسته ارتش آمریکا‌، عضو هیئت مدیره مؤسسه مطالعه جنگ، مدیر شرکت جنگ افزار ای‌ام جنرال و تحلیلگر ارشد این شبکه خبری در برنامه امریکن نیوز روم به فعالیت‌های نیروهای یمنی در باب المندب پرداخته و عنوان داشت:حوثی‌های وابسته به ایران تنش‌ها را در آبراهه باب المندب و دریا سرخ افزایش داده‌اند.
ایران در رسانه های جهان

 


شبکه خبری فاکس نیوز روز ۱۸ دسامبر در گفت‌و‌گویی با ژنرال جک کین ژنرال چهارستاره (ارتشبد) بازنشسته ارتش آمریکا‌، عضو هیئت مدیره مؤسسه مطالعه جنگ، مدیر شرکت جنگ افزار ای‌ام جنرال و تحلیلگر ارشد این شبکه خبری در برنامه امریکن نیوز روم به فعالیت‌های نیروهای یمنی در باب المندب پرداخته و عنوان داشت:حوثی‌های وابسته به ایران تنش‌ها را در آبراهه باب المندب و دریا سرخ افزایش داده‌اند.
فاکس نیوز با طرح این سؤال از ژنرال کین عنوان می‌دارد: در این گذرگاه آبی بیش از ۹۸ حمله انجام گرفته است و ابرشرکت‌های کشتیرانی که حمل‌ونقل بین‌المللی را انجام می‌دهند عنوان کرده‌اند که ما دیگر از دریای سرخ کالایی را حمل نخواهیم کرد.زیرا یمنی‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند. وضعیت ما چگونه است و چرا پاسخی نمی‌دهیم.
کین با طرح ادعاهای واهی درباره دخالت و فرمان ایران به مبارزان یمنی عنوان می‌دارد: مسئله اصلی کانال سوئز است و دریای سرخ ورودی این کانال است و اینکه شرکت‌های کشتیرانی حاضر نیستند از این‌جا عبور کنند و تصمیم گرفتند دوری راه را به جان بخرند و آفریقا را دور بزنند که بدون شک پیامدهای سنگینی برای اقتصاد جهانی در پی خواهد داشت این ایران است که فرمان حمله را صادر می‌کند.
در ادامه این گفت‌و‌گو ژنرال کین خاطرنشان می‌کند؛ ایران می‌خواهد نه تنها به کشورهای خاورمیانه بلکه به همپیمانان آمریکا نشان دهد که توان کنترل و اثر گذاری بر منطقه را داراست از دید من بسیار شرم آور است که دولت آمریکا منتظر نشسته است تا ببیند سربازان و ملوانان چه زمانی در این حملات کشته خواهند شد.
این ژنرال برجسته آمریکایی همچنین اظهار می‌دارد: هدف از قدرت نظامی این است که بازدارندگی ایجاد کنیم و هنگامی که دشمن شما به تشدید تنش‌ها گرایش پیدا می‌کند باید دست به کار شویم تا در برابر آنها بازدارندگی ایجاد کنیم و جلوی آنها را از اقدامات بیشتر بگیریم و ما دقیقا از انجام این کار بازمانده‌ایم.
وی همچنین اذعان داشت: وقتی از یمنی‌ها حرف می‌زنیم بله آنها موشک بالستیک دارند و این توانمندی چشمگیری است. البته شمار موشک‌های بالستیک آنها با حزب‌الله فرق می‌کند. حزب‌الله یک سازمان نظامی است که به خوبی سازماندهی شده است که بیش از ۱۳۰ هزار موشک و راکت دارد.
وی در پایان با طرح ادعایی واهی عنوان داشت: انصار‌الله و حزب‌الله هر دو گروه‌های پر قدرتی هستند که حزب‌الله همچنان به خاطر برخورداری از شمار نیروهای زمینی بیشتر و شمار بالای موشک‌ها و راکت‌ها روی کفه ترازو سنگینی می‌کند. اما هر دو آنها رقبای نیرومندی هستند و هر دو آنها نیروهای نیابتی ایران هستند و این ایران است که فرمان حمله را صادر می‌کند.این چیزی است که مشخصا باید بفهمیم